Alla inlägg under november 2007

Av Åsa - 12 november 2007 13:50

Här kommer en bild på söta MIKA också.

Av Åsa - 12 november 2007 13:32

Har fullkomligt fått Mikas låt Big Girl på hjärnan.Är ju en sådan som gärna vill ha koll på låttexten så jag vet vad det är jag gillar. R går mest på hur det låter  utan att veta vad en låt kanske handlar om. Säkert är många så.Men denna har ju en bra text och musik. Sedan sjunger han ju så bra pojk söta Mika !! Här kan ni se videon och nedanför har ni texten , bara att sjunga med *skratt*.

http://www.youtube.com/watch?v=tcRiXOONqf0


Walks in to the room
Feels like a big balloon
I said, 'Hey girl you are beautiful'
Diet coke and a pizza please
Diet coke I'm on my knees
Screaming 'Big girl you are beautiful'

You take your skinny girl
Feel like I'm gonna die
'Cause a real woman
Needs a real man here's why

You take your girl
And multiply her by four
Now a whole lotta woman
Needs a whole lot more

Get yourself to the Butterfly Lounge
Find yourself a big lady
Big boy come on around
And they'll be calling you baby

No need to fantasize
Since I was in my braces 
A watering hole
With the girls around
And curves in all the right places

Big girl you are beautiful
Big girl you are beautiful
Big girl you are beautiful
Big girl you are beautiful

Walks in to the room
Feels like a big balloon
I said, 'Hey girl you are beautiful'
Diet coke and a pizza please
Diet coke I'm on my knees
Screaming 'Big girl you are beautiful'

You take your girl
And multiply her by four
Now a whole lotta woman
Needs a whole lot more

Get yourself to the Butterfly Lounge
Find yourself a big lady
Big boy come on around
And they'll be calling you baby

No need to fantasize
Since I was in my braces
A watering hole
With the girls around
And curves in all the right places

Big girl you are beautiful
Big girl you are beautiful
Big girl you are beautiful
Big girl you are beautiful

Get yourself to the Butterfly Lounge
Find yourself a big lady
Big boy come on around
And they'll be calling you baby

No need to fantasize
Since I was in my braces
A watering hole
With the girls around
And curves in all the right places

Big girl you are beautiful
Big girl you are beautiful
Big girl you are beautiful
Big girl you are beautiful
Oh you are beautiful

Get yourself to the Butterfly Lounge
Find yourself a big lady
Big boy come on around
And they'll be calling you baby

No need to fantasize
Since I was in my braces
A watering the hole
With the girls around
And curves in all the right places

Big girl you are beautiful
Big girl you are beautiful
Big girl you are beautiful

Av Åsa - 12 november 2007 12:50

Min vän H skrev en kommentar om Maldiverna. Att hon hört att det inte finns så mycket att göra där om man inte dyker.


Vatten sporter och tex volleyboll finns oftast. Nu finns även flera med spa anläggningar och minigolf.


Men det underbara tyckte jag var att ta dagen som den kommer. Bara ta det lugnt. Äta frukost, ligga i skuggan och läsa. Bada, snorkla och efter lunch ta en promenad runt ön i sakta tempo osv

Är ju stränder runt hela öarna så man har lätt en för sig själv om man vill.

Denna totala avkoppling och just detta att man inte kan göra en massa tyckte jag var så härligt.Absolut ingen stress...


Sedan finns ju flera utflyckter till andra öar  och huvudön Male, vilket jag varit till. Där finns ju affärer att handla i endel sevärdheter osv.


Men man är ju olika, vill man ha mer fart på sin semester så är Maldiverna kanske inte rätt ställe.


Själv vill jag ha total lugn och harmoni semester *skratt*.



Av Åsa - 12 november 2007 12:30

Aftonbladet har jag nu suttit och läst om Maldiverna.

Jag längtar verkligen dit!

Har varit där en gång tidigare för många år sedan och det är så underbart vackert och avkopplande miljö.


Hoppas att vi ska kunna resa dit med barnen någon gång, innan de är stora och har flyttat hemifrån *skratt*.

Vill att de också ska få ta del av denna underbara miljö.


Men först skulle man  behöva vinna en slant...


Av Åsa - 12 november 2007 12:13

Aftonbladet kan man läsa om det numer så populära Facebook.

Att en person fått sin identitet stulen och bedragaren fått ut en massa pengar.

Man kan visst konstatera att många har ganska mycket information om sig själva på sidorna vilket kan öka risken för jut detta med att få sin identitet stulen.


Själv tilhör jag kategorin som vägrar bli med i Facebook !!

Av Åsa - 12 november 2007 12:04

Så är man hemma igen.

Efter lunch ska jag ringa flera samtal som jag skrev om igår, tandläkaren osv.

Nu har väl de flesta lunch rast.


Nu ska jag se vad jag kan hitta på att äta.

Känner mig lite små förkyld men inte värre än i morse.


Ute kommer små snöflingor ner singlandes så det blir nog vitt på backen ett tag till, vi har fortfarande en minus grad också.


Såg att fågelmaten var uppäten , det går snabbt, men så är de väl många också. Det blir till att fylla på med nytt!


R är ledig men ska snart i väg till Köping och sin sjukgymnast. Var ganska länge sedan han var dit men dags igen.Få se om det blir någon mer tid.

(Han krossade v handled förra sommren och har op den två gånger och gått på sjukgymnastik för att få tillbaka så mycket rörlighet som möjligt).

Av Åsa - 12 november 2007 07:49

Då var det måndag igen...

Vitt på backen, några minusgrader och en sol som ser ut att kanske visa sig i dag.


Lovisa är lite förkyld men hade inte feber och verkade pigg, så hon är i väg till skolan.

Linnea mådde bra. Börjar gå mycket förkylningar här nu men jag hoppas vi ska klara oss skapligt framöver.Dessutom var det inte fiol träning efter skolan för Linnea i dag utan om en vecka. Är ju tur man kollar sådant en sista gång på morgonen. Jag är hel virrig....


I morgon kväll ska vi se farmor och sedan ska vi ha besök i helgen så tid att vara kravliga har vi inte !


Själv känner jag mig lite si så där. Ska nog åter uppta hälsokostflaskan och ta några dagar.

Sedan är jag så stel/svullen och har ont/öm i V hand. Man får väl ta det positivt H hand (är ju höger hänt) är i allafall lite bättre...


Nu är te vattnet klart så jag ska hämta mig det och en smörgås sedan surfa vidare en stund innan dusch och jobb...


Av Åsa - 11 november 2007 22:12

I morgon måste jag komma i håg att ändra min tandläkar tid.

Har även fått mammografi tid, vilken jag också ska ringa om.


Just jag sedan lär ju skoltaxin ha nytt schema, det skulle jag kunna skriva under andra delen av "Moreno" är nyheter nu.


Sedan hade vi fått påminnelse om någon räkning på böcker som är betald för länge sedan så det lär jag också ringa om i morgon.

Får nog skriva en lista ,så jag kommer ihåg var jag ska ringa och bocka av vartefter ,så jag inte av misstag ringer flera gånger pga dåligt minne ....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards