Alla inlägg den 7 juli 2007

Av Åsa - 7 juli 2007 15:27

Var in på min vän Kajsas blogg och fick uppmaningen att även jag skulle svara på följande frågor, så visst kan jag göra det.


Nämn något som gjorde dig glad igår: Att det inte regnade.

Vad gjorde du kl 08 imorse? Vaknade.

Vad gjorde du för 15 min sedan? Åt mat med familjen.

Det sista du sa högt?  Visst gör det, till barnen som ville gå upp och leka.

Det senaste någon sa till dig: Barnen "Kan vi gå upp och leka".

Vad har du druckit idag? Startade med god apelsin juice vid frukost,på förmiddagen ett glas saft efter bur städning (vi har 17 marsvins burar) och därefter flera glas vatten.

Vad var det senaste du åt? Potatis , fiskpinnar,remoulad sås, sallad och honungs melon. Melonen intogs sist!

Vad var det senaste du köpte? igår,ett trevligt trähus till hamstern.

Vad är det för färg på din ytterdörr? En är vit , den andra brun.

Vad är det för väder hos dig nu? Mulet & blåsigt.

Godaste glassmaken? Lakrits.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Japp.

Sover du tungt? Oftast.

Drömmer du mardrömmar? Inte så ofta, som tur är.

Trivs du med ditt jobb? Ja.

Favoritklädsel? Till vardags älskar jag jeans och någon skön tröja.

Favoritlåt just nu? Ingen just nu.

Vad ser du om du tittar till höger?  Tv:n.

Vad gör dig glad just nu? Att alla marsvin burar är rena och fina.

Vad ska du göra härnäst? Hänga upp tvätt.

Höger el vänsterhänt? Höger

Humör just nu? Glad men lite trött.

Favoritgodis?  Lakrits.

Kläder just nu? Min älskade Levis Jeans och en skön blå tröja.

Sommarplaner? Vi ska till Göteborg och bo på hotell.Älskar frukost buffe..

Där bor även sambons syster med familj. Ser framemot att träffa dem.

Hur många kuddar sover du med? En.

Spelar du ngt instrument? Nä, kan jag inte påstå. Spelade som liten blockflöjt och sedan piano under flera år.

Morgon eller nattmänniska? Olika faktiskt. Just nu mer morgon.

Vad är viktigast för dig? Att familjen mår bra.

Är du kittlig? Japp.

Snarkar du? Nix.

Stjärntecken? Skorpion.

Äckligaste insekten? Fästingar.Har haft en själv i år och en förra året . Så äckligt.

Stökigt el välstädat? Mittemellan.

Längtar du mest efter just nu? Att det blir kväll snart,då ska vi äta gott och slappa framför tv:n.


Kopiera gärna frågorna och svara på dem i din blogg!



Av Åsa - 7 juli 2007 09:34

Tänk att igår var det uppehålls väder hela långa dagen,trots att regn molnen passerade då och då över himlen.

Det var många barn som sprang och även vuxna senare under kvällen.

Engelbrekts löpet heter tävlingen!

Idag är barnen här lite stumma i benen.De var så duktiga på att springa igår.

Linnea kom på 16e plats och Lovisa 27e (har jag för mig) av 50 barn.


Idag blir det till att städa alla marsvins burar, vi har även gjort namn skyltar till alla burar med marsvinets namn, färg och födelsedata.

Så de ska sättas upp på respektive bur.

När vi åker bort några dagar ibland är släkten här och passar djuren och då kan det ju vara roligt för dem att se vilka de är!!

Dessutom lättare om de vill berätta om något marsvin, annars blir det ju beskrivningar som tex "Den där mellan stora, som är mest svart i lilla burkåpet på andra våningen".

Nu kan man ju säga att, Anton han..... Blir lite enklare och kommer nog att se fint ut. Är jag och minstingen Lovisa som fixade dem en kväll.


Näpp, nu lär burar städas så jag återkommer igen senare idag.

Hej så länge!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards