Alla inlägg den 30 juli 2007

Av Åsa - 30 juli 2007 19:41

Idag har det föds tre lunkarya bebbar.Trodde det var iallfall en vecka kvar men måste väl ha räknat fel!?

Hur som helst satt de där och plirade med ögonen då det var dags för eftermiddags gräs.Helt torra så det måste troligen ha fötts strax efter 11.00 då jag åkte hemifrån.Nu sprang de omkring och såå söta.

Hade ju tänkt att detta skulle bli sista lunkarya kullen hos mig, man vet ju aldrig längre fram men för tillfället iallfall.Kommer bara att ha skinny och lakelands.Lite sorgligt dock då lunkar bebbar är så grymt söta (vuxna lunkor med förstås).

Hade verkligen hoppats på en hona som jag ev skulle spara men jag har tittat och tittat men får det till tre gossar.Har aldrig fått bara hanar förutom en gång då det var en skinny bebis som var en hane.

Man kan ju hoppas jag sett lite illa idag, ska kolla igen i morgon.

Alla med vikter strax under 90g så det var ju bra.

Får överväga om nu alla är hanar om jag iallfall ska spara en, skulle vara lite kul att ha kvar en ur sista lunkar kullen!

Två blir till salu och ev även pappan Gustav (white/golden).

Mamma Mallan spar jag eller så flyttar hon ev tillbaka till sin uppfödare.

Av Åsa - 30 juli 2007 10:19

Nu är R och klipper sig, själv ska jag efter en intagen frukost ta mig upp och göra mig iordning.Idag ska jag till mitt jobb och ta kopior på alla sjukintyg.

Tydligen kan man få en liten ersättning från en försäkring (som jobbet har) så då har jag fyllt i det aktuella pappret och så ska kopior av alla sjukintyg med.

Sedan ska det tillbaka till en tjej på lönekontoret som ska fylla i en del hon också.


Annars är det en grå mulen dag.


Det blir någon vända till återvinningen idag igen -känner mig som stamkund där!

Har ju städat och rensat i köket senaste dagarna och fått ihop en del att kasta.Vissa saker kan kanske någon annan vilja ha så det ska jag lämna till en seconhand butik. Men de har inte öppet idag.

Sedan har vi en massa papper, kartonger, mjukplast osv som också ska iväg. Fasligt vad mycket det blir -snabbt.

Även någon säck från "marsvinsburs rengöring" ska med.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards