Alla inlägg den 9 augusti 2007

Av Åsa - 9 augusti 2007 22:14

Nu är jag hem kommen efter en trevlig kväll med M. Vi åt pizza och hade som vanligt roligt ihop.

Vi har varit kompisar i ca 20 år så det är otroligt vad fort tiden går.


Mannen håller som bäst på att packa , han och några andra dyk tokiga killar ska på lördag åka till Narvik och dyka. De ska vara där i en vecka.

Är ju lååång resa dit så det ska visst ta runt 20 timmar i bil.Pust

Men de väljer ju själva förstås! Där ska de bo på en båt hela tiden och utgå från den vid dyken.Märks att det är ett "grabb gäng" som ska iväg då man tagit del av deras planerade matsedel, väldigt enkelriktad och samma rätt flera dagar i rad....Tur det bara är en vecka annars hade de väl varit i risk zon för skörbjugg !!


I morgon blir det  besök hos doktorn och mot kvällen kommer släkten på kräft partaj.


Nu ska jag se om barnen har somnat, sedan ska marsvinen ha påfyllning av hö och så blir det nog  morötter. Annars brukar de få det vid 19-20 tiden men då var jag ju inte hemma.

Sedan får jag se om det finns något att kika på en liten stund på tv och så är det väl god natt för idag!

Av Åsa - 9 augusti 2007 16:24

Oj så kvavt det är ute!

Solen har varit framme endel under em och även nu.

Blev stor städning av marsvinsburar i dag så jag har gjort rent 10 burar (har 17st).

Resten tar jag i morgon. Så blir man "ledig" under helgen *skratt*.


Tjocka "Solan" mår bra men börjar bli trött på magen tror jag.

Får hoppas att bebbarna kommer snart. Är ju såå spännande att se vilka som sparkar där inne.


Barnen har badat i lilla poolen under em och nu håller de på med sina egna marsvin och gosar, borstar osv.


Själv ska jag bege mig till duschen , sedan är det snart dags att möta M och äta mat!


Av Åsa - 9 augusti 2007 08:38

Nu är det väldigt grå mulet ute. Är faktiskt ganska skönt, då ska jag försöka ta mig för lite annat idag.

Ska det badas får barnen göra det i sin egen pool!


Vaknade av att någon med röjsåg i handen väsnades.Var dock på andra sidan om vägen ,men det hörs bra då man har fönstret lite öppet.

När man väl "kapitulerade" och klev upp tog det nog inte mer än 5 minuter så slutade oljudet...

Men ,men är väl snart dags att "styra om" tiderna. Både barnen och jag är som regel uppe längre än vanligt och sover längre.

Snart är det ju skoldags igen och jag kanske ska börja arbeta lite smått jag med. I vilket fall lär man ju själv upp och se till att barnen kommer iväg.


I morgon em ska jag till min doktor och diskutera hur det ska bli efter den 16/8 , är sjukskriven tills dess.


Idag hoppas jag kunna städa lite här hemma, skicka in papper för att registrera lunkar bebisarna och städa några marsvins burar.

I kväll ska jag och kompisen M gå ut och äta tillsammans.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards