Alla inlägg den 29 augusti 2007

Av Åsa - 29 augusti 2007 22:25

Sitter och väntar in mannen, är ju kul att hinna byta några ord innan jag kryper till sängs och han nog sitter uppe en stund till.


Läste på aftonbladet att vinterkräksjukan redan anlänt till Göteborg och flera sjukhusavdelningar var drabbade.


FY !! Är det något jag verkligen inte gillar så är det just det...

Inte vill man ha det själv eller behöva torka efter andra (familje medlemmar) och inte kul må jag säga om det drabbar våra boende på jobbet. Då går man ju omkring och känner sig spy färdig mer eller mindre hela tiden på arbetsplatsen.

Näpp roligare kan man ju ha det.

Brukar anlända till mina trakter i December, har ju hänt ett par gånger att vi varit drabbade runt jul. Inte kul tid på året då man ska träffa släkten och äta gott och ha det roligt.


För två jular sedan var jag super kass under julhelgen så vi hm ja resten av familjen rättare sagt fick fira själva, jag hade  lixom annat för mig...


När julhelgen nyss var passerad så började jag pigga på mig och ville ha jul mat men då var det mesta uppätet.Två dagar senare insjuknade jag åter och blev förpassad till säng-toalett-säng-toalett.

Gick ner sju kilo i vikt och då är jag en pinnig typ som väger precis strax under 50 kg .Så då såg jag verkligen utmärglad och riktigt sjuk ut.

Dessutom gillar jag verkligen detta med jul så det känndes snopet att hela julen så att säga försvann för mig det året. Älskar julmat och att få frossa i olika sill sorter.....


Av Åsa - 29 augusti 2007 21:36

Ibland blir man ju irriterad på dessa reklampauser  flera gånger under ett program, men andra gånger är jag glad att de kommer.

Unde förra pausen (kollar Brian på 5an) så hann jag sätta på te vatten , ut med hundarna på liten kiss vända, göra i ordning mitt te och när jag landar i soffan så är reklamen slut !


Nu är det paus igen och jag har inte ens hunnit dricka ur hälften av teet än...


Barnen sover och mannen anländer väl närmare 22.30

Själv börjar jag bli lite trött, som sig bör vid denna tid på dygnet.

Efter programmet blir det till att fylla på hö åt marsvinen och sedan sängdags.


Nu är reklamen slut...


Av Åsa - 29 augusti 2007 20:45

Här har man varit så seg under em och kvällen så det har inte hänt så mycket här idag.

Linnea är täppt i näsan och fick ta näs spray i kväll. Känner sig inte sjuk så få se hur det är i morgon.


Här hade man tänkt ta en tur till Ikea i morgon och handla en massa pryttlar men får bli någon dag nästa vecka om Linnea blir sjuk.

Annars hade jag planerat att ägna helgen åt att skruva ihop alla inköpta

prylar, brukar ju ta ett tag....


Ska främst köpa saker till hallen som garderob(och inredning till den), skobänk (kan sitta på och ha åtta par skor i,för att "slippa" se skorna ska jag köpa åtta passande korgar att ha dem i ), ny skohylla, spegel, liten hylla som jag ska ha små korgar på hyllplanen som man kan ha mindre saker i, plast lådor med lock för tex rollerblades/skridskor ,liten pall för barnen att sitta på (blir ev en grön mammut pall!) sedan några förvarings backar till barnens rum och ev en lampa till Lovisas skolbänk.


Sedan ska det kikas på annat med.Vi behöver ny soffa framöver så jag tänkte provsitta några för att se vad jag vill ha.

Har nämligen sett ute en soffa med tyg i precis min smak, den vill jag ha.

Mannen bryr sig ju just inget alls, eller behövs det är han lätt övertalad *skratt*. Skönt att välja själv!!

Men är ju typiskt om soffan jag vill ha med just det tyget som man kan välja är super dålig att sitta i.Då blir jag lite knäckt!!

Får hoppas på det bästa...

Av Åsa - 29 augusti 2007 08:59

Att ha marsvins uppfödning är en rolig hobby.Något av en barndomsdröm för mig som gått i uppfyllelse.

Enda nackdelen är väl när man ska resa bort och mina föräldrar camperar här och tar hand om alla marsvin. Då kan man få lite dåligt samvete för att man inte har 8 st utan närmare 40....Tar ju trots allt enstund att göra rent alla burar och är man lite ovan tar det ju ännu längre tid.(Dessutom har vi ju inte bara marsvin i djurväg heller...)


Så jag ska väl försöka dra ner på antalet djur framöver just pga detta men vi får se hur det går *skratt*.Annars är det väl tur att vi inte reser bort särskilt ofta iallafall!!

Vi har ju många kelisar också som inte ingår i uppfödningen , men de stannar och blir ju färre så småning om av naturliga skäl.


Dock är jag så gott som övertygad om att marsvin alltid kommer att finnas här hemma ,även om det om 10 år kanske bara är 5 stycken...




Av Åsa - 29 augusti 2007 08:54

Har en lugn morgon. Barnen har åkt till skolan. Mannen sover fortfarande , han är ingen morgon pigg person precis...


Jag ska iväg till jobbet om en timme.

Ska utfodra marsvinen och duscha innan jag åker.


Idag har Lovisa sin första fiol lektion, hon ser framemot det men någon fiol med hem skulle det inte bli idag utan kommande vecka.

Beställde en fiol bok till henne via nätet igår.Visserligen är det samma bok som stora syster har men man vill ju ha en egen bok, det kan man ju förstå.

Så då lär den dimpa ner här inom några dagar.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards