Alla inlägg den 26 augusti 2007

Av Åsa - 26 augusti 2007 20:59

Nattat barnen och nu ska det bli en efterlängtad kopp te tillsammans med Beck filmen på tv.

Av Åsa - 26 augusti 2007 18:13

Lovisa har sovit endel på em och jag blev fast i förråd och kollat vad det finns för vinterkläder där till barnen så nu är jag beredd!!


Vet precis var skridskor, skidor, vinter jackor, overaller, raggsockor, vantar , mössor osv är. Inte helt likt mig!! Brukar få stå och leta runt bra länge ibland för att hitta vissa saker men så ska det inte bli iår, näpp nu har jag sten koll *skratt*


Nu har mannen sagt åt mig att ta mig ner till klubbstugan strax för att vara statist då han tränar, men också köra lite med min Nellie.

Vill egentligen fortsätta i förråden och kika men det får bli fortsättning på det lite senare.Är väl bra att komma ut lite från mörka föråden också.

Solen skiner ju så fint !

Av Åsa - 26 augusti 2007 14:48

Mannen och Linnea har åkt till svärföräldrarna.

Så nu är det Lovisa och jag hemma.

Hon ligger och vilar på soffan och kikar på Nalle Puh film.


Själv har jag städat i klubbstugan och pysslat med rena tvätten men är inte klar än. Hamnade nämligen i barnens byråar och rensar där.....


Bort med det som är för litet, en hög för det vi kan lämna vidare och så det som ska kastas...

Hamnade via detta i ett av vindsförråden och hittade en kartong med sommar kläder till mig !!

Inte saknat ett endaste av plaggen, kan ju kanske skylla på att sommaren ej varit så varm men ändå.Ska nog rensa rejält i den lådan (har man inget saknat kanske det mesta går att göra sig av med) och min garderob/byrå med så man får plats med varmare kläder. Går ju mot sådana tider nu..

Av Åsa - 26 augusti 2007 07:44

Idag ska jag till vår klubbstuga och städa efter utställningen i går. Sopa , torka golv osv. tar väl en timme kanske, vår stuga är inte så värst stor.


Annars vet jag inte riktigt. Eftersom Lovisa är sjuk så blir jag väl på hemma plan idag ,mannen ska nog hälsa på sina föräldrar och kanske Linnea vill följa med dit.Vi hade ju tänkt åka hela lilla klanen men nu går ju inte det...


Blir väl att pyssla med marsvinen och så skulle jag behöva ta hand om en hög tvätt. Kanske passa på att tvätta något mer också om vädret fortsätter att vara soligt som nu på morgon kvisten.


Måste ju nämna att på hund utställningen igår fanns flera sheltie vovvar med och några med färgen blue merle som vi vill ha. Så dessa kikade vi extra mycket på och hela familjen suktade nog efter att så småningom få en sådan liten godbit att rå om. De är ju bara fööör söta.


Ska nog också botanisera i senaste Ikea katalogen idag för slutlig planering av en hall. Har "eskat om pengar" här  *skratt* och fått beviljat några tusen lappar till hallen så det blir kul och bra. Måste ha bättre plats för främst barnens vinterkläder , raggsockor, vantar , mössor osv nu när faktiskt den mer kalla årstiden är på antågande. Har redan spanat ut lite grejjer men ska mäta och planera mer i detalj tänkte jag.


Detta har jag egentligen tänkt på i flera år men inte orkat ta tag, så jag mår nog bättre nu. Inspirationen har kommit tillbaka lite för att hitta funktionella lösningar.... Kan säga att det behövs här hemma så det blir att beta av rum för rum när jag orkar och har lust...


Mannen har varken öga för sådant eller någon inspiration. Så detta ligger på "mitt bord" men det har jag egentligen inget emot.Jag tycker sådant är kul och ser fördelar med att man får göra som man vill.

Tyvärr har ju jag uppenbarligen varit så stressad och slut under lång tid att sådant här har varit väldigt låg prioriterat, men nu ska jag försöka ändra på det.


Mitt senaste "projekt" gjorde jag dock vi jul. Då förvandlades yngsta dotterns rum till mer rosa och prinsess rum.Men då hade hon önskat det i över ett halvår, så det kännde jag att jag måste ta i tu med så det. Blev på sätt och vis en julklapp!

Målade väggar, satte upp wallies med princess/älvor, ny sänglampa, sänghimmel, krokar och annat som passade.

Men även där behövs bättre förvaring så det får jag kanske kika på nu också. ÅÅÅ va kul sånt är !!


Tänk om man bara hade enmassa pengar som väntade på att bli spenderade på just sådant...




Av Åsa - 26 augusti 2007 07:37

Bra man skriver blogg, då har man ju lite mer koll , som att det tydligen är ganska precis en månad sedan Lovisa hade feber sist.

Ska nog lägga till kategorin "feber" så kan jag hitta just de inläggen snabbare.

Lilla fröken kröp ner mot morgon sidan och då blev det inte lätt att sova.

Varmt, varmt !!

Strax före sju ville hon gå upp. Då man ändå legat och flämtat själv i snart en timme så var det bara att inse att  den sköna "sov så länge du vill dagen" inte blev varken "så länge" eller "du vill" heller...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards