Direktlänk till inlägg 2 januari 2008

Frågor o svar

Av Åsa - 2 januari 2008 18:46

Listan hittade jag hos Helen , kopiera den gärna du med.


Vilken svordom använder du mest?

Jäklar eller jädrar men inte ofta.



Äger du en iPod?

Nej.




Vilken tid är din väckarklocka inställd på?

Beror alldeles på när jag ska upp. Börjar jag 07.00 ringer den 06.00

Börjar jag 08.00 tjuter den vid 06.30



Hur många resväskor äger du?

En stor, en kabinväska.



Använder du flip-flops?

Nej.




Var köper du dina matvaror ifrån?

Oftast lokala Coop butiken, men även Ica eller Willys.



Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?

Står helst bakom kameran.



Vilken var den senast filmen du såg?

Nja var nog nån på tv här om kvällen..




Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän?

Spelar ingen roll.




Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa då?

Beror ju på hur mycket man vinner 100kr eller 2 miljoner!

Vid större vinst läggs pengar på resor och byggnation av min dröm altan!



Har någon någonsin kallat dig lat?

Sällsynt.




Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?

Nix inga problem med att somna.




Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu?

Ingen aning, lyssnar mest på radion.



Vilken är världens bästa artist/grupp just nu?

Ingen aning...



Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD?

Nej, inte direkt.



Vad åt du till middag senast?

Potatis och fiskbullar i hummersås (yngsta dotterns val!)




Använder du huvtröjor?

Ibland.



Kan du vissla?

Nätt och jämnt men inte busvissla.




Vem var den senaste som ringde dig?

Hm sist det ringde var det en kompis till Linnea men til mig. Kanske min mamma.




Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält?

Åker helst inget alls.



Tror du folk pratar bakom ryggen på dig?

Absolut, alla pratar om alla!




Vilket riktnummer befinner du dig i?

0...




Tittade du på tecknat när du var liten?

Ja.



Hur många syskon har du?

En lillebror.




Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?

Grannkommunens med endel affärer kasnke 10st eller så.



Är du blyg inför det motsatta könet?

Nej, inte direkt blyg av mig alls.



Vilken film kan du alla replikerna till?

Ingen.



Äger du några band t-shirts?

Bara någon gammal med Marie Fredriksson tror jag.



När flög du senast?

Förra året till Mallorca.




Hur många stolar står runt ditt köksbord?

5 stycken.




Läser du för skojs skull?

Ja.




Pratar du några andra språk?

Skaplig engelska ,lite tyska och spanska.



Diskar du din egen disk?

Vi hjälps åt att ladda och plocka ur diskmskinen.




Har du gråtit offentligt?

Kan kanske hända men inget jag kan komma på just nu.



Har du en stationär dator eller en laptop?

Två stationära.




Försöker du alltid att lära dig nya saker?

Nej inte direkt beror väl på vad jag vill eller behöver lära mig.



Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?

Nej tycker jag inte.




Vill du just nu göra några tatueringar eller piecingar?

Nej.


Kan du kasta macka?

Länge sedan jag provade men har kunnat.




Har du någonsin varit på Jamaica?

Nej.



Vad har du med dig in på bion?

En påse bilar och läsk.



Vem var din favoritlärare och varför?

Min magister på mellanstadiet.Så oerhört bra,snäll och rättvis.




Har du dejtat någon av en annan religion?

Nej.




Vad har du för väder?

Snö, -5 grader.




Har du en favoritblogg?

Flera stycken som jag läser varje dag.




Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?

Hade nog inget.




Gillar du att flyga?

Nja men jag gillar att komma snabbt fram!




Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?

Ärlighet.




När sov du senast på golvet?

Tror aldrig jag sovit på golvet...




Vilken är din favoritdrink?

Har ingen.




Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?

Minst 6 timmar helst 8 timmar.




Är dina dagar fullbokade och stressade?

Väldigt varierande.



Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?

Nej.



Vilken är din favoritfrukt?

Vindruvor eller honungsmelon.




Hur gammal blir du nästa födelsedag?

Dit är det lååångt. Men då blir det 41 år.




Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?

Ibland.



Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?

Beror på i vilket sammanhang det skrivs.




Tror du på liv på andra planeter?

Tja kanske.



Vem var den sista personen som gjorde dig arg?

Vet inte , var ett tag sedan. Men antagligen någon kväll när barnen hade svårt att komma i säng.



Tror du att Gud är man eller kvinna?

Ingen aning.



Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?

Lika bra.




Vad var det senaste du åt?

En chokladbit från en snart tom chokladask.




Hur valde dina föräldrar ditt namn?

Var min mamma som tyckte det var fint.Pappa fick bestämma namn åt min lillebror.



Gillar du senap?

Bara lite och till vissa maträtter.




Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?

Det blir lättare!




Skulle du någonsin hoppa fallskärm?

Nix, höjdrädd.




Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?

Ingen aning.



Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall?

Nej.




Tycker du om att krama folk?

Vissa inte alla!




Skulle du säga att du är trendig?

Nej *skratt*




Äger du en digitalkamera?

Ja.




Vilka kändisar har du blivit jämförd med?

Ingen aning!



Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?

Ja.




Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?

Ingen.




Vad är du allergisk mot?

Trimetoprim medicin, blir prickig !




Får du dåligt samvete efter du ätit kött?

Ibland, har tidigare under en period inte ätit kött men fisk.

Mest har jag "svårt" för gris och nötkött. Älg tycker jag känns lite bättre.

Gris och nöt föds ju upp och göds bara för att vi ska äta upp dem. Grisarna får väl bara bli 6-7 månader eller nåt sånt sedan slaktas de.

Behandlas ju inte alltid så bra heller våra stackars djur som vi sedan ska glufsa i oss...

Älgar tex lever vilt och det känns bättre!

Försöker dock få in mer fisk och Quornfärs på vår matsedel.

Barnen tycker också det är lite äckligt att vi äter djur...




Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?

Ingen aning.




Vem av dina bloggisar vill du helst veta allt detta om?

Alla som har lust att svara !

 
 
BeaTris

BeaTris

2 januari 2008 19:47

Jag behöver lite sysselsättning så jag kopierar detta :)

http://beatris.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Dragariel

2 januari 2008 23:13

Kopierar...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 28 april 2011 09:51


  Underbart med våren, solen och värmen. Härlig årstid! Ledig några dagar och då blir det att ägna endel tid åt trädgården. Lite längre fram blir det mer att rikta in sig på vår altan som började byggas förra året men ska göras klart (saknar "st...

Av Åsa - 3 april 2011 22:44

Var till min dr förra veckan och nu har jag trappat ut kortisonet. Har känt mig enormt mycket tröttare sista dagarna och det kan ju vara just att kortisonet nu är borta, men bara att kämpa på och det kanske blir bättre.   Mina vita blodkroppar ...

Av Åsa - 22 mars 2011 22:02

Nyss hemkommen från jobbet.Är så tacksam för att jag har ett arbete som jag trivs med och har så härliga arbetskamrater.Finns ju många som inte trivs med det arbete de har eller med arbetskamraterna och det måste vara väldigt jobbigt. Nu smaskar ja...

Av Åsa - 12 mars 2011 17:21


   Tänk vad åren går fort.Idag fyller yngsta dottern 10år.Så här ska vi äta tacogratäng som födelsedagsbarnet önskat och sedan ska vi snaska på lördagsgodis och kika på melodifestivalen. I år har jag ingen riktig favorit (än) men kanske får under k...

Av Åsa - 11 mars 2011 09:12

Min mage mår till och från inte så bra men nu har det varit ihållande och har mest haft ont i magen sista veckorna.Äter omeprazol varje dag och försöker peta i mig sådant som ska passa magen i matväg men går "sådär". En av största orsakerna till be...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards