Direktlänk till inlägg 11 januari 2008

Pust! Jobb, jobb och huvudvärk.

Av Åsa - 11 januari 2008 18:22

Pust!


Jobbade och det var roligt men en hastig start!

Fick ganska snart den så kallade jour telefonen i näven, den har jag inte haft på ett tag. När jag så begett mig till en boende som inte mådde bra med farbror doktorn i sällskap och står där inne med  anhörig osv så ringer telefonen och då är det en anhörig (till en annan boede) som ringer och vill prata.


Nu är det så att denna telefon är avsedd för vår personal att snabbt kunna nå oss, läkare, apotekspersonelen osv.

Inget offentligt nummer så att säga.

Personalen är informerade x flera att inte lämna ut numret till anhöriga utan istället får personalen ringa på det nummret och berätta att vi ska ringa den anhörige.

Ofta vill ju anhöriga prata en längre stund och det är ju inte bra att blockera denna telefon så länge om någon personal kanske ringer om något akut tex.


Men fel kan alla göra, absolut, är långt från ofelbar själv.

Dock visade det sig vara en gammal van personal som lämnat ut numret vilket var lite förvånande. Men jag informerade dem snällt att de inte ska lämna ut nummret och varför. kan ju varade som vill fram på linjen!


Även informerade jag snabbt den anhöriga om att det råkat bli fel och förklarade snällt varför, men att jag väldigt gärna kunde ringa upp henne om en liten stund.Vilket jag gjorde.Efter jag läst på lite , visste inte ens vem det var då jag aldrig sett personen.

Så jag hamnade på lite andra saker än det som är på min avdelning.


Innan jul så bestämdes det ju att jag inte skulle ha jourtelefonen och inte vara på andra avdelningar än min egen , så gott det gick.

Nu verkade på min doktor som vi skulle fortsätta så även denne månad men står inget klart om det på sjukintyget så jag jobbar väl på som alla andra nu förutom att jag inte ska jobba själv i tjänst denna månad.

Har inget emot det men huvudvärk har jag. Började redan en timme innan jag slutade men jag har försökt göra avslappning övningar så det känns lite bättre.


Sedan snurrade det på med sår som skulle läggas om och bestämmas oml på och annat.


Jag tycker det är så roligt att jobba igen men känner att när jag blir inkastad i både det ena o andra , fast jag gärna vill att det ska vara så blir jag så trött och huvudvärk...Blir för rörigt tror jag.


Men nu är jag ledig tre dagar och på tisdag startar jag med möte.Tillsammans med chef, f-kassan mfl. En arbetskamrat kommer också att vara med (hon är även fackligrepresentant).

Blir nog bra.Är i allafall skönt att vara tillbaka efter julledigheten.

 
 
Helén

Helén

11 januari 2008 18:54

Blev SÅ förvånad när jag läste att du haft den telefonen!! Var du ensam i tjänst eller?? Sa du ifrån? Du måste tänka på dig själv!!
Känner precis likadant, jag blev också inkastad i än det ena än det andra, vara runt på andra ställen. Inte lätt att komma in och få nåt grepp om sin egen grupp då inte...

http://vardagsliv.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 28 april 2011 09:51


  Underbart med våren, solen och värmen. Härlig årstid! Ledig några dagar och då blir det att ägna endel tid åt trädgården. Lite längre fram blir det mer att rikta in sig på vår altan som började byggas förra året men ska göras klart (saknar "st...

Av Åsa - 3 april 2011 22:44

Var till min dr förra veckan och nu har jag trappat ut kortisonet. Har känt mig enormt mycket tröttare sista dagarna och det kan ju vara just att kortisonet nu är borta, men bara att kämpa på och det kanske blir bättre.   Mina vita blodkroppar ...

Av Åsa - 22 mars 2011 22:02

Nyss hemkommen från jobbet.Är så tacksam för att jag har ett arbete som jag trivs med och har så härliga arbetskamrater.Finns ju många som inte trivs med det arbete de har eller med arbetskamraterna och det måste vara väldigt jobbigt. Nu smaskar ja...

Av Åsa - 12 mars 2011 17:21


   Tänk vad åren går fort.Idag fyller yngsta dottern 10år.Så här ska vi äta tacogratäng som födelsedagsbarnet önskat och sedan ska vi snaska på lördagsgodis och kika på melodifestivalen. I år har jag ingen riktig favorit (än) men kanske får under k...

Av Åsa - 11 mars 2011 09:12

Min mage mår till och från inte så bra men nu har det varit ihållande och har mest haft ont i magen sista veckorna.Äter omeprazol varje dag och försöker peta i mig sådant som ska passa magen i matväg men går "sådär". En av största orsakerna till be...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards