Direktlänk till inlägg 12 januari 2008

Huvudvärk, trevliga pratstunder,funderingar över klasser

Av Åsa - 12 januari 2008 15:15

Blev en tidig kväll igår , huvudvärken blev mer intensiv . Dock inbillade jag mig som vanligt att jag skulle kunna sova bort huvudvärken..

Inte gick det, jag är så "tung" i huvudet och sån där molnande värk. Tänkte klara mig utan tablett men nä nu ger jag upp.

Tablett blev det!


Min vän Hannah var här på fm, alltid lika trevligt dock tråkigt att man ska ha ont i huvudet just då!

En hona som varit här åkte hem men Anton fick en ny tjej som Hannah hade med så han blev glad. Han gillar ju tjejer på besök!


Efter en lite lunch med tagliatelle och köttbullar for R till jobbet och jag har skjutsat i väg barnen , den yngre på kalas och den äldre till moster B.


Var sedan in på affären och köpte en ganska stor choklad kaka som barnen och jag ska dela på i kväll. Blir vårt lördags godis.

Träffade en gammal klass kompis, B som sa att han är choklad tokig och äter det så gott som varje dag.Han blev lite paff då vi skulle dela den på tre *skratt* , men jag sa att vi försöker dra ner på godis ätandet.

Men att nästa lördag blir det kanske mer,blir lite olika. Även att vi ibland har läsk men ofta Loka eller Ramlösa.

Var så trevligt med en prat stund , han och familjen skulle utomlands i februari, lät ju inte alls så tokigt!


Tänkte på det sedan , vår klass där de flesta av oss gick tillsammans från lekis till 9an.Vi hade en jätte bra klass och blev bra sammanhållning då vi kamperade ihop så många år. Flera finnas kvar på orten men ändå träffar man sällan någon, men gör man det och har tid så är det roligt att byta några ord.

Nu tycks klasserna ofta splittras, i bland redan från låg till mellanstadiet annars mellan- högstadiet.

Visst kan det säkert finnas fördelar med det också, att göra nya klasser men jag tyckte det var skönt att ha samma klass , en trygghet.


Nu fick visst de på mellanstadiet önska fem personer som man ville gå ihop med och sedan skulle man typ vara garanterad en av dem. Hade man bara två man ville gå med så kunde det bli så att man inte fick någon alls, fem måste man skriva!

Så resultatet i höstas blev ju att vissa hamnade i klasser man inte alls ville gå i. De fick sen veta att de var tvugna att börja i nya klasserna och sedan ev byte efter någon vecka eller så.

Men som vanligt var det ju flera som fått byta innan i allafall och de som provade i nya klassen och inte trivdes hade inte lätt att få något byte tillstånd...

Varför krångla så ??

Är väl inte så kul om sina två bästa kompisar hamnar i en annan klass och själv hamnar man i en helt annan...

Nä själv är jag en riktig tiger mamma så nåde den som placerar mina barn i "fel klass" *skratt*.




 
 
BeaTris

BeaTris

12 januari 2008 21:36

Ohhh, den där som är så god :)

http://beatris.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 28 april 2011 09:51


  Underbart med våren, solen och värmen. Härlig årstid! Ledig några dagar och då blir det att ägna endel tid åt trädgården. Lite längre fram blir det mer att rikta in sig på vår altan som började byggas förra året men ska göras klart (saknar "st...

Av Åsa - 3 april 2011 22:44

Var till min dr förra veckan och nu har jag trappat ut kortisonet. Har känt mig enormt mycket tröttare sista dagarna och det kan ju vara just att kortisonet nu är borta, men bara att kämpa på och det kanske blir bättre.   Mina vita blodkroppar ...

Av Åsa - 22 mars 2011 22:02

Nyss hemkommen från jobbet.Är så tacksam för att jag har ett arbete som jag trivs med och har så härliga arbetskamrater.Finns ju många som inte trivs med det arbete de har eller med arbetskamraterna och det måste vara väldigt jobbigt. Nu smaskar ja...

Av Åsa - 12 mars 2011 17:21


   Tänk vad åren går fort.Idag fyller yngsta dottern 10år.Så här ska vi äta tacogratäng som födelsedagsbarnet önskat och sedan ska vi snaska på lördagsgodis och kika på melodifestivalen. I år har jag ingen riktig favorit (än) men kanske får under k...

Av Åsa - 11 mars 2011 09:12

Min mage mår till och från inte så bra men nu har det varit ihållande och har mest haft ont i magen sista veckorna.Äter omeprazol varje dag och försöker peta i mig sådant som ska passa magen i matväg men går "sådär". En av största orsakerna till be...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards