Direktlänk till inlägg 15 januari 2008

Ändrade planer

Av Åsa - 15 januari 2008 09:18

Då var man hemma en stund igen efter möte med fk, chefen mfl.

Blev lite ändringar mot hur doktorn tyckte när vi pratade och hon skrev sjukintyget.


Så tanken är att jag snart  jobba en kväll och sedan jobba en kommande helg men då en av dagarna och ett halvt arbets pass. Men vid båda tillfällena jobbar man själv och har ansvar för alla våra boenden och ibland även arbets uppgifter att göra i "eget boende". Alltså i deras eget hem, uppdrag vi får via landstinget so omläggningar av sår, injektioner mm.


Sedan så ska vi sikta på att jag ska gå upp till 75% den 4/2. Med ev utökning av helg/kvällar!


Jaha är bara att ta en dag i taget och se hur det går.


Visst vill jag också prova på kväll/helg men var väl mer inriktad på att göra det under den följande perioden men en på mötet sa att det var viktigt att komma igång med tex helg jobb för det har man sett i andra fall att det blir svårare ju längre tiden går. Nu har ju många yrkes grupper i vården som går helg arbetskamrater och inte som vi sköterskor själva men visst vill jag tillbaka och även kunna jobba helg.


Fick också höra att man kan lägga till sig med andra vanor !!

Hm men då sa jag att jag har inga andra vanor än förut och inget emot att jobba helg !!!

Lät som man typ skulle vara för bekväm och inte vilja jobba helg utan börjar vara van att vara ledig på helger och då ha de full planerade med annat, eller?!

Nästan lite oförskämt men vem vet var kanske inte meningen så...


Om min kropp bara orkade med mer stressade situationer så skulle jag ju för länge sedan jobbat mina 85% och kvällar /helger. Vem vill vara sjukskriven och inte må bra och få mindre pengar?? Inte jag i allafall...

 
 
Helén

Helén

15 januari 2008 14:29

Tycker inte du ska bry dig ett dugg i såna dumma kommentarer! Det är ingen som tror att du är bekväm på nåt vis, utan det var hon som uttryckte sig dumt! Förhoppningsvis menade hon inte på det viset, för annars blir man ju bra besviken...
Hoppas bara att det går bra för dig nu, men kom ihåg att du måste säga ifrån direkt du känner att det inte funkar!!

http://vardagsliv.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 28 april 2011 09:51


  Underbart med våren, solen och värmen. Härlig årstid! Ledig några dagar och då blir det att ägna endel tid åt trädgården. Lite längre fram blir det mer att rikta in sig på vår altan som började byggas förra året men ska göras klart (saknar "st...

Av Åsa - 3 april 2011 22:44

Var till min dr förra veckan och nu har jag trappat ut kortisonet. Har känt mig enormt mycket tröttare sista dagarna och det kan ju vara just att kortisonet nu är borta, men bara att kämpa på och det kanske blir bättre.   Mina vita blodkroppar ...

Av Åsa - 22 mars 2011 22:02

Nyss hemkommen från jobbet.Är så tacksam för att jag har ett arbete som jag trivs med och har så härliga arbetskamrater.Finns ju många som inte trivs med det arbete de har eller med arbetskamraterna och det måste vara väldigt jobbigt. Nu smaskar ja...

Av Åsa - 12 mars 2011 17:21


   Tänk vad åren går fort.Idag fyller yngsta dottern 10år.Så här ska vi äta tacogratäng som födelsedagsbarnet önskat och sedan ska vi snaska på lördagsgodis och kika på melodifestivalen. I år har jag ingen riktig favorit (än) men kanske får under k...

Av Åsa - 11 mars 2011 09:12

Min mage mår till och från inte så bra men nu har det varit ihållande och har mest haft ont i magen sista veckorna.Äter omeprazol varje dag och försöker peta i mig sådant som ska passa magen i matväg men går "sådär". En av största orsakerna till be...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards