Direktlänk till inlägg 28 januari 2008

Trött vill sova , sova , sova !!

Av Åsa - 28 januari 2008 19:19

GÄSP !!


Jobbat mellan 8-14.30 i dag. Gick bra, hämtade barnen från fritids och så hem. Lagat mat, enkelt dock potatisbullar och bacon.

Kännde mig väldigt trött och tänkte jag skulle "lyssna på kroppen" och vila en stund.Somnade vid 16.30 och blev upptvingad *skratt* nu så nästan 3 timmar senare och jag hade lätt kunnat sova mer....


Var ju enormt trött förra veckan med efter att ha jobbat långa dagar så även om det går bra på jobbet och jag tycker det är roligt så känns det inte som min kropp riktigt mäktar med det.

Kan ju inte vara meningen att man bara ska sova när man kommer hem , om man ska lyssna på kroppen , vilket man ju ska enligt sjukgymnast och beteende vetaren....


Sedan kan det ju ändå inte vara helt rätt att jag ska "gå" mina ordinarie turer när jag går 50% heller om man ska "hård dra det".

Visserligen får jag någon annan dag ledigt så antalet timmar jag ska göra stämmer säkert. Men jag tycks må betydligt bättre av kortare dagar som fyra timmar då har jag ju oftast  energi kvar när jag kommer hem. Visst kan jag vara lite trött ibland då med men orka vara vaken gör jag ju i allafall !!


Så det är roligt att jobba längre dagar men min kropp gillar absolut inte det, tveksamt om den tyckte om att jobba kväll heller då jag fick huvudvärk dagen efter och dagen därefter migrän...


Men vill absolut jobba fler kvällar framöver man måste ju försöka i alla fall.

Men i nu läget måste jag säga att jag känner viss tveksamhet mot att gå upp till 75% men det är ju för jag kännt mig så enormt trött....


Men känns som det slutar med det ändå så man får väl bara ta en dag i taget som nu och göra sitt bästa ....


Dock när vi har möte på torsdag ska jag ta upp detta med 50% och att det inte funkar bra med de längre turerna. Men jag fick ju höra sist att man inte kan anpassa helt efter mig utan det ska funka för mina kollegor med och verksamheten också, så det är kanske därför som det blir så.

Men egentligen ska man nog gå mer 50% av sina dagar om man verkligen ska kunna utvärdera det korrekt.

Nu kan jag mer utvärdera åt andra hållet, att det inte går så bra med hela turer !!


Nä nu ska jag rycka upp mig och ta mig ner, sitter i sovrummet just nu.

R håller på och utfodrar barnen med kvälls smörgåsar så snart ska de lägga sig.


Själv ska jag försöka vara vaken en stund och se lite på tv.


Är ledig i morgon så även om man ska upp så barnen kommer i väg så kan jag lägga mig och sova hela dagen om min kropp "befaller " det.

Har inget inplanerat men skulle behöva över till grann kommunen för att handla billigare grönsaker till de små fyrbenta och mat till oss tvåbenta.

Men annars finns det ju grönsaker/mat på hemma plan att köpa med...



 
 
Ewa

Ewa

28 januari 2008 20:31

Det låter jobbigt, men jag tycker att du ska lyssna på kroppen för annars slår den bara tillbaka. Kram.

http://fundringar

 
Mio

Mio

28 januari 2008 21:35

Jag är också så trött, måste nog sova länge för att bli pigg! Hoppas att du får sova gott och att du blir pigg som en mört (hur pigg är en mört?)

http://krypet.bloggagratis.se

 
Kicki W

Kicki W

28 januari 2008 23:38

Jag tror faktiskt du får Försäkringskassan med på din sida! Det ÄR halva dagar som gäller egentligen. Jag misstänker att du är inne i en arbetsträning, och då får faktiskt arbetsgivaren "säga vad de vill", för du är där enbart för att rehabiliteras tillbaka - alltså som sjukskriven fast i jobb...!

http://westerdahl.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 28 april 2011 09:51


  Underbart med våren, solen och värmen. Härlig årstid! Ledig några dagar och då blir det att ägna endel tid åt trädgården. Lite längre fram blir det mer att rikta in sig på vår altan som började byggas förra året men ska göras klart (saknar "st...

Av Åsa - 3 april 2011 22:44

Var till min dr förra veckan och nu har jag trappat ut kortisonet. Har känt mig enormt mycket tröttare sista dagarna och det kan ju vara just att kortisonet nu är borta, men bara att kämpa på och det kanske blir bättre.   Mina vita blodkroppar ...

Av Åsa - 22 mars 2011 22:02

Nyss hemkommen från jobbet.Är så tacksam för att jag har ett arbete som jag trivs med och har så härliga arbetskamrater.Finns ju många som inte trivs med det arbete de har eller med arbetskamraterna och det måste vara väldigt jobbigt. Nu smaskar ja...

Av Åsa - 12 mars 2011 17:21


   Tänk vad åren går fort.Idag fyller yngsta dottern 10år.Så här ska vi äta tacogratäng som födelsedagsbarnet önskat och sedan ska vi snaska på lördagsgodis och kika på melodifestivalen. I år har jag ingen riktig favorit (än) men kanske får under k...

Av Åsa - 11 mars 2011 09:12

Min mage mår till och från inte så bra men nu har det varit ihållande och har mest haft ont i magen sista veckorna.Äter omeprazol varje dag och försöker peta i mig sådant som ska passa magen i matväg men går "sådär". En av största orsakerna till be...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards