Direktlänk till inlägg 8 november 2008

Piggare i början av veckan men inte nu, kanske SLE ....

Av Åsa - 8 november 2008 11:37

Veckan har rullat på, jobbat och kännt mig lite piggare.

Små förkylningen satt tappert i men den har inte varit till några bekymmer direkt, så allt har varit frid o fröjd på "må skapligt" fronten.


Tog  blodprover för ett tag sedan och tillsammans med symtom jag har så tyder det ev på en reumatisk sjukdom som heter SLE.

Helt säker kan man ju inte vara ännu, ska få remiss till reumatologen men det lär väl dröja ganska länge innan man får komma dit. Brukar vara ganska många månaders vänte tid,tyvärr.


Har dock kännt mig lite "stel/öm" i lungpartiet ( lite svårt att förklara) sista dagarna men inget jag reflekterat över så mycket, man kan ju ha suttit/sovit lite tokigt eller så tänkte jag.

I dag känner jag mig mer öm över lungorna mest på baksidan,ryggen, blir lättare anfådd och känns som lungorna har för trångt!!

Kollade temperaturen uti kroppen och den visade på strax över 38 grader.

Jag är inte alls mer förkyld, inget halsont, pyttelite täppt i näsan men så detta med lungorna, så nu funderar jag på om jag har fått lungsäcksinflammation, kanske virusarna i nosen som "fixat detta"?


Vid SLE kan man ha lättare för att få lungsäcksinflammation men man kan ju få det ändå , om det nu är det jag drabbats av.


Skulle jobba kvälls pass i dag men fick tyvärr stanna hemma och visst ska man väl inte jobba med feber och när jag känner mig såhär, men jag var så inställd på att jobba och saker jag hoppades hinna med på mitt eget område, så det känns lite snopet. Sedan blir det ju en stor summa avdragen på lönen vilket inte heller känns kul men inte att "hänga läpp för".


Har tagit 2 alvedon och de borde väl kunna göra lite nytta.

Blir att ta det lugnt och alldeles särskilt känna efter om jag ska sova eller orkar vara uppe.

Blir hemma i morgon med och sedan får jag se om jag kan komma på måndag, annars om jag inte är bra får jag väl konsultera läkarstationen om råd.



 
 
Ewa

Ewa

8 november 2008 16:51

ETT steg i rätt riktning i form av en diagnos. Kram

http://fundringar

 
Sofi

Sofi

8 november 2008 17:14

Håller tummarna för att du får svar på vad det är för elände du har i kroppen, trist bara att det ska vara så jäkla långa väntetider.

Min svärfar har SLE men det dröjde länge innan de kom på vad det var han led av, men nu har han sin diagnos sedan några år och mår skapligt när vädret är bra (sol & värme).

http://hemgardens.bloggagratis.se

 
Karin

Karin

8 november 2008 22:06

Usch då, inte kul...
MEN bättre att få diagnos så man kan lindra symtomen.

http://gemini.bloggagratis.se

 
Kicki W

Kicki W

9 november 2008 10:01

Jag önskar av hela mitt hjärta att du får hjälp med att få bukt med det som bråkar med dig. Du har hållt på bra länge nu tycker jag, och du kämpar verkligen väl!

Kram!
Kicki W

http://westerdahl.bloggagratis.se

 
Sanna

Sanna

9 november 2008 13:36

Min mamma har SLE och en lömsk sjukdom som jag givetvis inte hoppas att du har. Bra att de fortsätter utreda tills du får svar. Vilka fina bilder din man tar. Underbart! Ha en fin ny vecka nu och även denna Fars-Dag!

http://sancha.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 28 april 2011 09:51


  Underbart med våren, solen och värmen. Härlig årstid! Ledig några dagar och då blir det att ägna endel tid åt trädgården. Lite längre fram blir det mer att rikta in sig på vår altan som började byggas förra året men ska göras klart (saknar "st...

Av Åsa - 3 april 2011 22:44

Var till min dr förra veckan och nu har jag trappat ut kortisonet. Har känt mig enormt mycket tröttare sista dagarna och det kan ju vara just att kortisonet nu är borta, men bara att kämpa på och det kanske blir bättre.   Mina vita blodkroppar ...

Av Åsa - 22 mars 2011 22:02

Nyss hemkommen från jobbet.Är så tacksam för att jag har ett arbete som jag trivs med och har så härliga arbetskamrater.Finns ju många som inte trivs med det arbete de har eller med arbetskamraterna och det måste vara väldigt jobbigt. Nu smaskar ja...

Av Åsa - 12 mars 2011 17:21


   Tänk vad åren går fort.Idag fyller yngsta dottern 10år.Så här ska vi äta tacogratäng som födelsedagsbarnet önskat och sedan ska vi snaska på lördagsgodis och kika på melodifestivalen. I år har jag ingen riktig favorit (än) men kanske får under k...

Av Åsa - 11 mars 2011 09:12

Min mage mår till och från inte så bra men nu har det varit ihållande och har mest haft ont i magen sista veckorna.Äter omeprazol varje dag och försöker peta i mig sådant som ska passa magen i matväg men går "sådär". En av största orsakerna till be...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards