Alla inlägg den 3 februari 2008

Av Åsa - 3 februari 2008 14:26

Väl hemkomna så åkte R till jobbet och vi andra pustade ut i soffan.

Man blir ju helt slut av att knata upp och åka ner. Mycket snö dit också så bitvis får man pulsa i flera decimeter med snö.


Nu har barnen gått upp och leker visst djursjukhus.

Själv ska jag snart börja med maten.

Blir stekt fisk (pangasius, som sjötunga ungefär), god kall sås, potatis och grönsaker.

Såsen har jag redan klar så R kunde få med sig till jobbet.

Men jag ska sätta på potatis och panera fisken vi andra ska äta.


Av Åsa - 3 februari 2008 14:16

Efter frukost  så hjälpte jag R med att fixa mat som han kunde ta med sig till jobbet.


Sedan bar det av ut i snövädret. Har snöat hela dagen, så nu har vi en massa snö.


Vi tog med oss pulka, snowracer, stjärtlappar och ett gott humör sedan promenerade vi till slalombacken.

Ingen aktivitet i den backen nu iallafall , har inte varit i gång i vinter.

Sköts av lokala slalom föreningen så det är väl svårt med frivilliga insatser emellenåt med.

Hur som, perfekt för pulka åkning, så vi pinnade upp en bit och så susade vi ner.

Barnen hade så skoj. R tyckte jag också skulle prova, själv hade han inga täckbyxor och avstod.


Men jag åkte både pulka och stjärtlapp och oj vilken fart man kan få upp!

Blir nog öm i ändan i morgon av allt skumpande...



Av Åsa - 3 februari 2008 14:14

Oj så trött jag var i morse trots många timmars sömn.

Döttrarna vaknade vid 07.30 men de leker ju själva så jag kom inte upp förrens vid 10.00


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards