Alla inlägg den 14 mars 2008

Av Åsa - 14 mars 2008 18:42

RIIING!

 Oj "alvedon klockan" *skratt*. Dags för lite påfyllning för att man ska få känna sig lite bättre än man egentligen är ...

Av Åsa - 14 mars 2008 18:27

Här har dagen segat sig fram. Barnen har varit lite piggare och orkat leka ett par timmar. Men sedan satt Lovisa och jag och kurade i en fåtölj och såg tv medan Linnea spelade Sims på datorn. Rätt som det var sov Lovis och nästan jag med. Efter en timme väckte jag henne så hon kan kika på barnprogram och hinner bli lite trött till det är sängdags.


Här orkade ingen av oss åka och handla i dag så det fick bli makaroner och korv till middag. Var väl ingen som var särskilt hungrig, men nåt lär man ju ha i sig...


Inget gott ätbart till kvällen har vi heller men med min total ömma hals så funkar ändå flytande bäst eller om man kanske skulle ta en glass. Äter nästan aldrig glass på vintern men en öm hals blir väl lite bedövad av kylan.


Min moster B ringde på em och vi talade inte så länge men ack så hes jag blev och hostig. Så när telefonen ringde strax igen och där jag inte kännde igen slutsiffrorna. De är typ de enda vi ser på vår presentatör resten är halva siffror eller inga alls. Ja hur som så orkade jag bara inte svara just då måste få återhämta halsen lite först.

Det är annonser ute på hundkurserna i klubben och då R ska ha en kurs så kan det vara någon intresserad som ringde men då finns även hans mobilnummer att ringa på.

R jobbar och var väl piggare i allafall då han varit uppe en stund, men är ganska hostig så han skulle svänga förbi apoteket innan jobbet och inhandla mer hostmedikamenter.


Nu har Linnea letat fram drickbart och dillchips påse så baren kan ha lite fredags mys. Själv blir det inga chips de svider så in i bomben i halsen...

Nä man får se framemot lite "frossa" då halsen är i form...



Av Åsa - 14 mars 2008 07:48

Sov när R kom hem igår. Nu på morgonen strax före sju då Lovis och jag vaknade så hörde jag hur han lät betydligt mer förkyld än igår.

Frågade hur det var? Inte så bra men ni blir kanske också blir såhär svarade R lite uppgivet.

Jag svarade att vi är så allihop redan, snoriga, hostiga , feber och ont i halsen....


Är betydligt värre idag än igår är dunder förkyld och får snyta mig stup i kvarten vilket snart resulterar i en röd öm näsa.


Jisses känns som faktumet att jag inte varit förkyld på typ ett år visar sig nu!

Att virusarna har hunnit samla hop alla sina släktingar, även de mest avlägsna och när de fick chansen så är de milioners miljarder virusar som vill visa vad de går för...

Mitt immunförsvar kämpar nog på men tycks vara i underläge...






Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards