Alla inlägg den 25 mars 2008

Av Åsa - 25 mars 2008 09:43

När det är "i väntans tider" så kikar jag ofta in till den havande snart blivande mamman.

I morse så kikade jag in till "Pompan"och hennes bur kamrater Lisa och Saima men det var lugnt.

Pomperipossa smaskade på hö och mådde gott.

När vi ätit frukost skulle barnen ta upp några av sina kelisar en stund och då kommer Lovisa och säger att nu har "Pompan" fått en bebis, de hade hört nåt litet pip och kikat in där! Jag hade gissat på tre st med tanke på vikt uppgång och hur magen såg ut så fler borde det ju bli.

När jag kom dit hade en bebis anlänt som hon slickade ren och sedan kom den tredje.ÅÅ vad glad man blir att se de små liven.


Blev till synes en hane och två honor.

Hanen kom först 98g och är DEW (dark eyed white) alltså rosa, vitpäls och mörka ögon.

Sedan kom en hona 95g,black/golden/white.

Sist men inte minst! En hona 104g,black/golden/white.

Alla lite över behårade på ryggen men det brukar ramla av och så visar det sig om det kommer tillbaka eller ej.Fina och så söta.

Bild hoppas jag kunna ta i morgon.

Pappan till dem är en dalmatiner hane vid namn Eddie.


Eftersom jag älskar rosa skinnysar så lutar det i nuläget åt att hanen blir den som stannar,även om jag nog först riktat in mig på en hona men vi får se hur det blir!


Av Åsa - 25 mars 2008 09:33

Ringde läkarstationen i morse och hörde om det är möjligt att få sjukintyg i efterskott för lördagen då jag blev hemma pga migrän.

Sköterskan skulle lägga in ett meddelande till min dr så får vi se vad hon säger. Annars får jag se om det är ok att ta en semester dag, dock var visst chefen ledig idag så henne får jag tala med i morgon.

Jag är fortsatt täppt i nosen och snorig, har huvudvärk i dag med och har tagit en treo få se om det hjälper.

Sköterskan jag talade med trodde också det är problem med mina bihålor men hon tyckte jag skulle fortsätta med nässpray och avvakta, vilket vad precis vad jag tänkt göra.

I dag jobbar jag kväll och börjar 14.00 men i morgon har jag en kortare dag och ska jobba 12.00-16.00 så det kan ju vara skönt när man inte känner sig så pigg.Tordagen 8.00-14.00 sedan är jag ledig tre dagar.

Måste ner till "byn" och köpa mer treo eller nåt annat för huvudet. Tycker inte pronaxen som jag fått av min doktor hjälper just nåt alls.

kanske får jag ta tag i att få imigran eller nåt annat att prova just vid migrän. För många år sedan hade jag imigran injektioner och det funkade väl ok men sedan var migränen bättre under flera år så då har jag bara tagit treo i bland.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards