Alla inlägg den 29 mars 2008

Av Åsa - 29 mars 2008 20:56

Är så mätt efter tacos ätandet men nu ska jag nog ändå peta ner några bilar, det är ju lördag *skratt*.

Vi kikar på tv och Tjorven, Båtsman, Knorrhane och gänget. Lovisa konstaterade att det är en bra familje film och det får man ju hålla med om.

Själv gäspar jag lite här men  ska jag kika in på marsvinsspelet och kika till marsvinen där. Där har jag self uppfödning i cream, buff , lemon och alpacor i främst himalaya och några få skinnysar.

Candelia och Snöfjäril heter mina uppfödningar där.

Av Åsa - 29 mars 2008 19:02

Mitt lördagsgodis blir bilar och det var ett tag sedan. Läste dock en lista med godis där det stod om farliga färgämnen i godis och bilarna var helt ok att äta ur det perspektivet.

Bilden har jag lånat från  Wikipedia , där kan man även läsa mer om bilarna . http://sv.wikipedia.org/wiki/Ahlgrens_bilar

Av Åsa - 29 mars 2008 18:36

Enligt ett hundtest är jag en Mops!

Vill du också se vad du är för hund ras kan testet göras här

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?a=509489


Mopsen är barnvänlig, livlig och glad hund med charm, utstrålning och intelligens. Den passar bra med barn och andra husdjur. Mycket hund i litet format med stor personlighet som varierar från en mops till en annan. Mopsen är hundvärldens clown, fylld av energi och humor och den strålar sig gärna i uppmärksamhetsglansen. En mops vet hur man uppför sig. De är självsäkra nog att känna till sitt eget värde och är i princip orubbligt harmoniska. Mopsen älskar andra hundar, ju större desto bättre. Får den inte den uppmärksamhet den förväntar sig är det andras förlust, mopsen drar vidare till någon som bryr sig. Mopsen älskar att sitta i knäet, men är absolut ingen latmask. Tvärtom så är den oerhört energisk och med på det mesta, och det bästa dne vet är att få komma ut på galej. Mopsen har inga jaktinstinkter men den är väldigt följsam och lätt att få väluppfostrad

Av Åsa - 29 mars 2008 18:19

I dag började dagen med huvudvärk igen men lyckades få bort den utan tablett.


Sedan sorterade jag en massa papper/kartong som skulle till återvinningen.

Så var det bara att baxa in allt i bilen tillsammans med några spån säckar.

Där efter blev det en tur  till grannkommunen och hämtade Klackebos Pigeon-Skinnysen.

Sedan hem en sväng och så till pappas kalas.

Han har ju inte önskat sig nåt särskilt men vi hade köpte en bok "Det var bättre förr" och så en kamera (som vi köpt ihop med brorsan).


Därefter besök på matbutiken ,vi tjejer enades om tacos så det ska snart fixas i ordning.

Var ett tag sedan så det ska bli gott.




Av Åsa - 29 mars 2008 18:17

Kvällen igår tittade vi på "lets Dance" finalen och för mig kvittade det vem som vann, då jag tycker de var lika duktiga.

Barnen höll dock på Tony men var nog mest för han är från grannkommunen och deras pappas hembygd!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards