Direktlänk till inlägg 14 juli 2007

Marsvin ,trevlig kompis och släkten på besök

Av Åsa - 14 juli 2007 19:04

Idag blev det städning av en massa marsvins burar på fm.De som är kvar tar jag imorgon.Ska då passa på att väga de honor som går med hanar för att se om det kan vara några bebbar på gång.Funderar samtidigt på vilka honor och hanar som jag ska sätta ihop under hösten.


Pratade i telefon en stund med min kompis K.Henne har jag kännt sedan vi gick på lekis så det är lååång tid. Kul att ha någon som har gått i samma klass vi gick ihop fram till andra året på gymnasiet. Vi har alltid varit bra kompisar även om vi umgåtts med andra med. Vilka fester vi var på under ungdoms åren, stora och roliga tillställningar.Med massor av kul folk.Det var tider det!!

Sedan pluggade vi på olika håll och under de åren var vår kontakt väldigt sporadisk men sedan blev den åter mer regelbunden. Det är en av sakerna som är så häftigt när man kännt någon så länge att umgås man inte på något år så när man ses så känns det som igår!


På eftermiddagen kom min bror och pappa.Stackars mamma jobbade men har nu en dag kvar och sedan semester.

En stund därefter kom Ronnies föräldrar så vi hade trevligt allihop och fikade ute.Dock försvann solen men det var uppehåll iallafall och runt 21 grader.


Nu har jag skickat R till affären så man får tillgång till datorn en stund, han är nämligen för tillfället blivit hel tokig i att spela på tv4:as spel sida. Främst spelar han hjärter.Vi har haft internet till båda datorerna men det var nåt krångel så nu lär alla samsas om en.Även äldsta dottern vill kika på tex djur.nu.

Så vi är tre som ska samsas....

R hade ett förslag att jag kan ha datorn på natten då han sover men då sover ju jag med, näpp man får skicka ut han på lite uppdrag ibland.....


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 28 april 2011 09:51


  Underbart med våren, solen och värmen. Härlig årstid! Ledig några dagar och då blir det att ägna endel tid åt trädgården. Lite längre fram blir det mer att rikta in sig på vår altan som började byggas förra året men ska göras klart (saknar "st...

Av Åsa - 3 april 2011 22:44

Var till min dr förra veckan och nu har jag trappat ut kortisonet. Har känt mig enormt mycket tröttare sista dagarna och det kan ju vara just att kortisonet nu är borta, men bara att kämpa på och det kanske blir bättre.   Mina vita blodkroppar ...

Av Åsa - 22 mars 2011 22:02

Nyss hemkommen från jobbet.Är så tacksam för att jag har ett arbete som jag trivs med och har så härliga arbetskamrater.Finns ju många som inte trivs med det arbete de har eller med arbetskamraterna och det måste vara väldigt jobbigt. Nu smaskar ja...

Av Åsa - 12 mars 2011 17:21


   Tänk vad åren går fort.Idag fyller yngsta dottern 10år.Så här ska vi äta tacogratäng som födelsedagsbarnet önskat och sedan ska vi snaska på lördagsgodis och kika på melodifestivalen. I år har jag ingen riktig favorit (än) men kanske får under k...

Av Åsa - 11 mars 2011 09:12

Min mage mår till och från inte så bra men nu har det varit ihållande och har mest haft ont i magen sista veckorna.Äter omeprazol varje dag och försöker peta i mig sådant som ska passa magen i matväg men går "sådär". En av största orsakerna till be...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards