Direktlänk till inlägg 19 juli 2007

Minnet sviktar...

Av Åsa - 19 juli 2007 10:10

Vaknade vid 07.30 och då alla andra sov tänkte jag att jag faktiskt skulle kunna unnna mig att ligga kvar i sänget ett tag och läsa.

Hade två böcker i åtanke som jag lånat av min mamma.Efter lite övervägande valde jag den med lite större text då jag inte ville ha sänglampan på och störa han bredvid *skratt* .Dessutom var persiennerna inte helt tillslutna så det var ändå ganska ljust.

Valet föll på boken "Svek" av Karin Alvtegen,efter en bra början som fångade mitt intresse så kom jag mot mitten av boken. Redan tidigare tyckte jag att denna bok liksom känndes igen, men nu mer  ändå.

Kanske någon film man sett påminnde?! Eller någon annan bok, är väl nästan omöjligt att skriva sådant som inte i viss mån kanske liknar en annan bok?!

Men efter att mitten var passerad så var det ingen tvekan jag har läst denna förut..Minnet sviktar tydligen.Är det åldern,eller?

Men hade jag nu läst så långt så skummade jag igenom resten av boken iallfall och var klar vid 10.00

Jag älskar att läsa böcker även om jag inte läst så mycket de sista åren.

Dock är det så att börjar jag läsa vill jag ha tid så jag kan läsa färdigt boken samma dag eller möjligen två dagar.Är det en bra bok blir man ju "fast" i den och vill inte sluta läsa.

Den andra boken "Den inre kretsen" tror jag inte jag läst tidigare, om nu inte minnet åter sviktar.

Börjar nog på den senare idag...

Solen skiner så man kanske kan sätta sig ute och läsa en stund.

Men först väntar en sen frukost och lite hushålls sysslor.

 
 
Ingen bild

Kusinen

19 juli 2007 15:40

Samma sak har hänt mig med, den här känns bekant... Jag har två exemplar av samma bok, då boken verkar bra två gånger om :)

 
Ingen bild

Hannah

19 juli 2007 16:40

Läser också mkt nu på sommaren och har avverkat böcker av både Camilla Läckberg och Liza Marklund, Tyskungar - av Läckberg var väldigt bra....
Håller nu på med en bok av Jan Mårtensson - Han är en mkt trevlig författare.
Vi hörs sen om transporten av marsvin till Borås.....kram kram på dig !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 28 april 2011 09:51


  Underbart med våren, solen och värmen. Härlig årstid! Ledig några dagar och då blir det att ägna endel tid åt trädgården. Lite längre fram blir det mer att rikta in sig på vår altan som började byggas förra året men ska göras klart (saknar "st...

Av Åsa - 3 april 2011 22:44

Var till min dr förra veckan och nu har jag trappat ut kortisonet. Har känt mig enormt mycket tröttare sista dagarna och det kan ju vara just att kortisonet nu är borta, men bara att kämpa på och det kanske blir bättre.   Mina vita blodkroppar ...

Av Åsa - 22 mars 2011 22:02

Nyss hemkommen från jobbet.Är så tacksam för att jag har ett arbete som jag trivs med och har så härliga arbetskamrater.Finns ju många som inte trivs med det arbete de har eller med arbetskamraterna och det måste vara väldigt jobbigt. Nu smaskar ja...

Av Åsa - 12 mars 2011 17:21


   Tänk vad åren går fort.Idag fyller yngsta dottern 10år.Så här ska vi äta tacogratäng som födelsedagsbarnet önskat och sedan ska vi snaska på lördagsgodis och kika på melodifestivalen. I år har jag ingen riktig favorit (än) men kanske får under k...

Av Åsa - 11 mars 2011 09:12

Min mage mår till och från inte så bra men nu har det varit ihållande och har mest haft ont i magen sista veckorna.Äter omeprazol varje dag och försöker peta i mig sådant som ska passa magen i matväg men går "sådär". En av största orsakerna till be...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards