Direktlänk till inlägg 27 juli 2007

Köks attack med hjälp av bra musik och städ atteraljer

Av Åsa - 27 juli 2007 18:32

Seg var jag idag men mot em så tänkte jag "gå loss" på några köks skåp och lådor som verkligen behövde rensas,städas,plockas om....

Sagt och gjort på med bra radio kanal som levererar bra musik, trasa, liten skurhink och soppåse i högsta hugg.


Oj vad rörigt det var i bänk skåpen och i sanningens namn har man inte orkat engagerat sig på ett tag,  vi har nog puttat in saker och stängt fort igen..

När man skulle hitta något är det sämre, tar man i en sak rasar fem osv.

Men nu är det städat där och även i fyra lådor.


Sedan blev det skåpen med bla tallrikar och glas.Där hittade jag på översta hyllan sju bebis flaskor, sådana man haft vatten och välling i. Det var nog några år sedan de användes, men har liksom inte haft hjärta att slänga dem tidigare.Nu åkte alla i rask takt ner i soppåsen men sedan fick jag lite ågren av nostalgi,så vad gör jag,tar upp en och prånglar in den högst upp i ett hörn.Får väl stå där ett tag tills jag har trångt i skåpet igen....


Linnea är hos min moster idag och ska sova där tills i morgon, Lovisa har feber och har tagit det lugnt idag.Mannen har fart i dag också , men farten ser jag inte mycket av hemma men lika glad är jag ändå .Han har nämligen en längre tid pratat om att så sakteliga göra sig av med en massa akvarium och fiskar , som han har på ett annat ställe och igår började han med det och fortsätter idag. Kommer dock att ta ett tag då det är massor....Men så glad att han tagit tag i det.DÄR kan jag inte få horn i pannan och fixa utan där måste han göra det...Har annars erbjudit mig att skänka bort allt mot avhämtning men det gick han inte med på *skratt*.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 28 april 2011 09:51


  Underbart med våren, solen och värmen. Härlig årstid! Ledig några dagar och då blir det att ägna endel tid åt trädgården. Lite längre fram blir det mer att rikta in sig på vår altan som började byggas förra året men ska göras klart (saknar "st...

Av Åsa - 3 april 2011 22:44

Var till min dr förra veckan och nu har jag trappat ut kortisonet. Har känt mig enormt mycket tröttare sista dagarna och det kan ju vara just att kortisonet nu är borta, men bara att kämpa på och det kanske blir bättre.   Mina vita blodkroppar ...

Av Åsa - 22 mars 2011 22:02

Nyss hemkommen från jobbet.Är så tacksam för att jag har ett arbete som jag trivs med och har så härliga arbetskamrater.Finns ju många som inte trivs med det arbete de har eller med arbetskamraterna och det måste vara väldigt jobbigt. Nu smaskar ja...

Av Åsa - 12 mars 2011 17:21


   Tänk vad åren går fort.Idag fyller yngsta dottern 10år.Så här ska vi äta tacogratäng som födelsedagsbarnet önskat och sedan ska vi snaska på lördagsgodis och kika på melodifestivalen. I år har jag ingen riktig favorit (än) men kanske får under k...

Av Åsa - 11 mars 2011 09:12

Min mage mår till och från inte så bra men nu har det varit ihållande och har mest haft ont i magen sista veckorna.Äter omeprazol varje dag och försöker peta i mig sådant som ska passa magen i matväg men går "sådär". En av största orsakerna till be...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards