Direktlänk till inlägg 31 juli 2007

I dag byter jag barn !!

Av Åsa - 31 juli 2007 09:27

Idag vaknade jag 07.00 men somnade sedan om och steg upp 08.00

Bebbarna som ÄR tre hanar mår bra. Skuttar fram som små popcorn precis som det brukar vara!


Idag ska jag "byta barn" vid 11 snåret.Då ska Linnea leka med A och Lovisa med A´s lillasyster S.Då ska jag skjutsa ner Li till A och samtidigt hämta S som ska med hem till oss och leka.

Med andra ord de stora tjejerna leker hos min kompis K och små tjejerna hos oss.Vi har gjort så några gånger och växlar så förra gången var stora tjejerna här.Funkar jätte bra.Stora tjejerna tycker nog det är skönt att få rå sig själva utan små syrrors inblandning och tvärsom!

Väldigt praktiskt att ha barn i samma ålder,  går i samma klasser och är bästa kompisar!!


Själv har jag gjort en liten vacker lista med saker att fixa idag.

Ska städa marvins burar,hämta hö, handla,tvätta (är snart översvämning av kläder i vår lilla tvättstuga) sådant är ju inte så där jätte kul att göra. Dagens mer roliga är tänkt att bli att sätta mig med en hel kartong med enormt mycket fotografier.

Dessa ska jag försöka sortera lite med tanke på att jag ska göra  album åt barnen med bilder från de var bebisar och framåt.


Något jag ska försöka göra en annan dag är att rensa bland recept.Inte klokt vad jag får leta efter mina bra recept och passerar en massa som jag vet att jag inte kommer att prova, som jag har testat och inte blev någon "hit" osv.

Men som sagt det står på " vänte listan" *skratt*.


Nä nu ska jag ta en dusch, dammsuga barnens rum,handla och så byta barn!





 
 
Ingen bild

Helén

31 juli 2007 14:59

Jag har samma problem med recepten! Ibland ångrar jag mig och gör nåt annat när jag inte ens hittar receptet i högarna... Har ett helt köksskåp fullt med recept - och hur många har jag gjort/kommer att göra?? Nu är det ju dessutom så lätt att slå upp på Internet...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 28 april 2011 09:51


  Underbart med våren, solen och värmen. Härlig årstid! Ledig några dagar och då blir det att ägna endel tid åt trädgården. Lite längre fram blir det mer att rikta in sig på vår altan som började byggas förra året men ska göras klart (saknar "st...

Av Åsa - 3 april 2011 22:44

Var till min dr förra veckan och nu har jag trappat ut kortisonet. Har känt mig enormt mycket tröttare sista dagarna och det kan ju vara just att kortisonet nu är borta, men bara att kämpa på och det kanske blir bättre.   Mina vita blodkroppar ...

Av Åsa - 22 mars 2011 22:02

Nyss hemkommen från jobbet.Är så tacksam för att jag har ett arbete som jag trivs med och har så härliga arbetskamrater.Finns ju många som inte trivs med det arbete de har eller med arbetskamraterna och det måste vara väldigt jobbigt. Nu smaskar ja...

Av Åsa - 12 mars 2011 17:21


   Tänk vad åren går fort.Idag fyller yngsta dottern 10år.Så här ska vi äta tacogratäng som födelsedagsbarnet önskat och sedan ska vi snaska på lördagsgodis och kika på melodifestivalen. I år har jag ingen riktig favorit (än) men kanske får under k...

Av Åsa - 11 mars 2011 09:12

Min mage mår till och från inte så bra men nu har det varit ihållande och har mest haft ont i magen sista veckorna.Äter omeprazol varje dag och försöker peta i mig sådant som ska passa magen i matväg men går "sådär". En av största orsakerna till be...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards