Alla inlägg under juli 2007

Av Åsa - 13 juli 2007 13:24

Fredagen började vi med gemensam hotell frukost tillsammans med Ronnies (min sambos) syster och familj.De bor ju i Göteborg men man kan betala en slant så får man äta frukost!


Det är något visst med just hotell frukost buffe.Man glider runt bland alla godsaker och väljer.Ändå slutar det ofta med att man tar sådant man är mest van vid, annars borde man kanske vara mer "vågad" och testa lite annat när man har chansen.

Efter en trevlig frukost  så sa vi hejdå till "Göteborgarna" och gick upp för att packa färdigt. Barnen bytte om för ett sista dopp i poolerna.


Strax före 12.00 så checkade vi ut och så skulle hemfärden börja.

Då piper största dottern (9år) att hon vill ha sitt vita (hm mer grå numer) lejon.SUCK Men packade du inte ner den i er lilla ryggsäck som jag sa att ni skulle göra??? Näpp det hade hon inte.

Vad gör en god mor? Jo, skuttar ur bilen, öppnar bagage luckan , flyttar på kassar och pillar upp resväskan.Efter en snabb titt , inget lejon.

Eftersom vi kollat så noga på hotell rummet kunde jag iallfall utesluta att det var kvar där.

Fick plocka ur en massa ur resväskan men då hittade barnen den i sin ryggsäck. Jaha  då fick man plocka i resväskan igen och pressa igen den.

Men äntligen kunde i komma i väg iallafall!!


Vi stannade och åt på en restaurang, trevlig och god mat.

Nästa stopp planerades in till Örebro där vi skulle köpa glass på Mc Donalds.

Strax innan Örebro stannade vi men ack där var glass maskinen sönder så de kunde inte servera glass alls.

Men då satsade vi på nästa som ligger mer "centralt" men där stod en lapp på dörren att inte heller de kunde göra glass?!

Men då fick det bli "vanliga" glassar istället...


Mot kvällen var vi hemma igen.

"Borta bra,men hemma bäst" , men visst hade vi gärna kunnat vara där några dagar till...



Av Åsa - 13 juli 2007 11:59

Nu är jag på väg hem från semestern så snart får ni veta vad vi gjort....

NU är jag hemma och "fyller på" bloggen med de dagar som vi varit borta och vad vi gjort!

Av Åsa - 12 juli 2007 19:48

Torsdagen då blev det ett besök på ett lekland (inomhus), en perfekt "barn grej".

Massor av skojiga saker att göra.Man önskar nästan man vore barn själv och kunde springa runt där.Tre timmar fick man leka där för en hundring per barn. Men de hade nog stått ut en stund till även om de nog var ganska trötta och tyckte det var ok att gå där ifrån.


Efter lunch så åkte vi till Slotts parken och kikade på djur och så blev det ett besök på lekplatsen, Plikta.


På kvällen badade barnen i hotell poolen, vilket för övrigt gjordes varje dag.

Man har karusell OCH bad tokiga barn!!


De hade en "vanlig" poool och en varm bubbel pool. Själv ska jag medge att jag hade bad stassen med men inget dopp gjordes.

Dels pga att barnen efter första doppet sa att det var kallt i poolen och då är det nog ganska kallt (men badade för fullt gjorde de ändå!). Men för mig som är så frusen så känndes det som det inte var någon ide.Bubbel poolen var varm , men där vill jag inte "bänka" mig hela tiden...

Blev istället sittandes där lite ovanför poolen på en stol medan barnen badade och då hann man ju reflektera över en del saker.

Tex att många inte duschade av sig innan de hoppade i plurret , både barn och vuxna.Va det borde de väl veta att ska göra?!

Sedan fanns det en bastu som vissa sprang in i och blev svettiga sedan ner i poolen en stund och så in i bastun igen, hu jag ryyyyser.

Dessutom från min utkiks plats såg jag att en grabb hade kalsongerna på sig under bad byxorna, näpp vad är det för folk ?!

Vet att det typ är poopis att ha så men även att man förbjudit det i flera (alla?!) badhus för att det inte är hygieniskt.

Så det var droppen , absolut inget bad för mig.


(Dock berättade jag inte om detta för barnen , de älskar ju att bada och har till synes ej tagit skada av det..)



Av Åsa - 11 juli 2007 19:34

Onsdagen var mer mulen och grå till färgen. Så det passade bra med mer inomhus aktiviteter.Blev Universeum till att börja med.Där kikade vi på olika miljöer och tillhörande djur , kan man kanske säga. Bla regnskogen var enormt mysig men ack så kvavt det är.Känns som man inte får tillräckligt med syre!!

Mat intogs på en liten kina (eller var det Thai ?!) restaurang, var buffe mat så det var roligt att smaka på lite olika rätter.

Dagens sista aktivitet blev Sjöfarts museet.

Vi hade tänkt ta en tur medbåten "Paddan" som avslutning men då det regnade så avstod vi från det.


Av Åsa - 10 juli 2007 19:21

Tisdag var vi på Liseberg från förmiddag till kväll.

Vädrets makter var snälla och det kom bara några små regn skurar.Mest soligt och uppehålls väder.Det tackar jag för!

Barnen är karusell tokiga båda två och en pappa som är nästan likadan!

Själv vill jag stå med fast mark under fötterna..

Efter minstingen Lovisa 6år åkt de flesta barn attraktioner gjorde hon klart att hon ville åka en coolare karusell.Vilket visade sig vara Lisebergsbanan-(berg o dal bana), syrran hade redan åkt den men det blev en tur för Lovisa med och hon var så nöjd.Super skoj!

Hon åkte även vivelvinden tillsammans med syrran, pappa och faster.

Båda barnen skulle nog kunna åka allt på Liseberg bara de hade rätta längden.Linnea 9 år var sugen på "Uppskjutet" men där fattades det någon cm på längden.Men nästa gång vi kommer dit så sitter hon nog där uppe!!


Av Åsa - 9 juli 2007 19:11

Denna måndag åkte vi ner till Göteborg. Drygt 5 timmar tog det, vi stannade bara för en fika stund beroende på att ingen var hungrig.

Resan gick bra. Personligen tycker jag det är urtrist att åka bil låångt men vid snart 40 års ålder så har man väl lite mer tålamod iallfall.Har kommit på att det är ganska bra egentligen för då mannen kör (han vill helst köra!) så sitter ju jag syssloslös bredvid och kan fundera på livets gåtor, titta på moln och snygga hus. Tyvärr kan jag inte läsa pga att jag blir åksjuk annars hade ju det varit toppen.

Väl framme vid hotellet så checkade vi in och for sedan till sambons syster med familj.Blev där bjudna på god lasagne och trevligt sällskap.

De bor i ett jätte mysigt område med nybyggda hus. Jätte fina.

Senare på kvällen somnade vi gott i hotell sängarna.Men ack vilka hemska kuddar det ofta är på hotell , vis av den erfarenheten hade jag och barnen men våra egna kuddar....

Av Åsa - 8 juli 2007 19:16

Nu väntas snart mannen hemfrån dykningen, maten finns i ugnen , blir pommes och chicky bits enkelt o gott!


Eftermiddagen tillbringades delvis hos mina föräldrar.Även kusinen från stora staden var där, nu ska hon tillbaka dit efter att ha tillbringat en semster vecka här.Hon är så trevlig min kära kusin.Kram till dig!


Här har jag varit ut och plockat gräs till marsvinen men det får ligga och torka lite under natten så får de äta det imorgon.

De fick nyss kraft foder på fyllt (sköter barnen) och jag har försett dem med morötter och hö.Så de smaskar på nöjda och glada.

Lite senare så ska jag ordna nytt vatten åt dem.


Sköldisarna fick tre nya grästuvor och spatserar omkring där och verkar ha kul.Klättrar över och kryper under tuvorna!







Av Åsa - 8 juli 2007 11:06

I dag är det regn väder här.Trist,känner inte för att göra nånting,

men ska snart "sätta fart",lite måste jag hinna med.


På djur fronten så är det sköldpaddorna som ska få rent idag , ny härlig grästuva att krypa ner under osv.

Vi har två grekiska sköldisar och de är våra tystaste djur *skratt* men roliga.

Snart far vi på några dagars semster och mina föräldrar är här och tar hand om våra djur.Inte lätt att stuva in 40 marsvin på nåt små djurs pensionat så det är tur man har så snälla föräldrar.


Det är såå lugnt här hemma just nu, barnen leker på övervåningen,mannen är och dyker någonstans (vilken koll man har!) och alla djur är tysta ,hör bara något marsvin som dricker ur vatten flaskan.


Ska kanske nämna djuraffären som jag besökte här om dagen.

Trevliga innehavare och mysig butik.Blev inköp av trevligt hamster hus i trä och mat till Molly (dvärghamster).

Molly blev glad ochflyttade genast in i sitt nya hus.








Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards