Direktlänk till inlägg 4 augusti 2007

"Lik i garderoben!"

Av Åsa - 4 augusti 2007 12:21

Känner mig lite seg idag men har iallafall städat två marsvins burar och varit ner till återvinningen.


Började även med att städa/gå igenom ett litet förråd vi har under trappen i stora hallen.Där var väl meningen som typ städ skrubb men har väl med åren blivit lite allt möjligt där...


Nu tänkte jag att man skulle få plats för dammsugaren, lite andra städ atteraljer och så ev även kunna få in pellets och havre säcken till marsvinen. Glad i hågen av att äntligen ta mig för denna utmaning så plockade jag ut saker ,begrundade dem och bestämde vilken påse de skulle till,spara eller kasta !


Vid ett tveksamma fall,  nån typ av uråldrig cd spelare konsulterades mannen som naturligtvis sa, nja den funkar nog så kan väl va bra att ha.

Men då kände jag att varför frågar jag egentligen?? Den har ju inte använts på en massa herrans år och nu använder han mp3 så när i herrans namn ska han använda detta stora elände? Näpp  den åker i kasta påsen.


Han har även någon fruktansvärt ful staty liknande sak utan huvud som han hade med sig "in i boet" , den har aldrig varit framme då den är avskavd osv och verkligen tillhör typ 80 tals stuket.

DEN har jag denna gång inte frågat om och får jag möljlighet ryker den med.... Man ska nog inte alltid fråga en som vill ha ALLT kvar....


Men nu tillbaka till lilla förrådet, nu hade det mesta kommit ut därifrån och eftersom belysning ej finns där inne (är väldigt litet!), så tände jag nu en lampa i hallen som är precis utanför.

Vad skådar mitt öga??Jo mannen har tydligen någon gång satt två råttfällor i

förrådet (inget jag visste om) i sin jakt på inkräktare och där satt ett mus lik fast och  hur länge har den varit där??


Å så äckligt och farligt!  Jag hade kunnat klampa på denna med mina "foppa dojjor" och fått krossad mus fast kletad under skorna, halkat (för halt hade det nog blivit), tappat balansen och slagit i bakhuvudet i stenhårda väggen i hallen och typ fått värsta hjärnskakningen.

NU hade jag ju tur som av någon anledning kom mig för att tända lampan utanför så jag får väl glädja mig idag åt att jag mår ok!!!


Efter denna lite bisarra upptäckt så letades mannen upp och fick i uppdrag att ta reda på sitt lik.Vilket han gjorde, den hade nog suttit där ett tag var hans bedömning.....

 
 
Helén

Helén

4 augusti 2007 12:48

Nä fy va äckligt! Jag har verkligen rått/musfobi, skulle nog aldrig satt min fot i den garderoben igen! :)

http://vardagsliv.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 28 april 2011 09:51


  Underbart med våren, solen och värmen. Härlig årstid! Ledig några dagar och då blir det att ägna endel tid åt trädgården. Lite längre fram blir det mer att rikta in sig på vår altan som började byggas förra året men ska göras klart (saknar "st...

Av Åsa - 3 april 2011 22:44

Var till min dr förra veckan och nu har jag trappat ut kortisonet. Har känt mig enormt mycket tröttare sista dagarna och det kan ju vara just att kortisonet nu är borta, men bara att kämpa på och det kanske blir bättre.   Mina vita blodkroppar ...

Av Åsa - 22 mars 2011 22:02

Nyss hemkommen från jobbet.Är så tacksam för att jag har ett arbete som jag trivs med och har så härliga arbetskamrater.Finns ju många som inte trivs med det arbete de har eller med arbetskamraterna och det måste vara väldigt jobbigt. Nu smaskar ja...

Av Åsa - 12 mars 2011 17:21


   Tänk vad åren går fort.Idag fyller yngsta dottern 10år.Så här ska vi äta tacogratäng som födelsedagsbarnet önskat och sedan ska vi snaska på lördagsgodis och kika på melodifestivalen. I år har jag ingen riktig favorit (än) men kanske får under k...

Av Åsa - 11 mars 2011 09:12

Min mage mår till och från inte så bra men nu har det varit ihållande och har mest haft ont i magen sista veckorna.Äter omeprazol varje dag och försöker peta i mig sådant som ska passa magen i matväg men går "sådär". En av största orsakerna till be...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards