Direktlänk till inlägg 12 augusti 2007

En hund, två hundar eller kanske ska man ha tre??

Av Åsa - 12 augusti 2007 15:32

Vi är nog en liten små galen familj, eller?

Nu tänkte vi utöka hund beståndet med en till !

Har man två eller tre var väl detsamma *skratt*.


Men nu "byter" vi ras och som det ser ut nu blir det en sheltie, eller shetlands sheepdog som de väl i egentligen heter.


Orsaken till detta är att Linnea önskat sig en mindre hund som hon lättare kan gå ut med och så själv. Så mest blir det hennes och Lovisas vovve men visst kommer jag att träna den med. Främst siktar vi på agility och så vill jag köra lydnad.

Ska bli riktigt skoj faktiskt.Vi har haft valp i detta hus under hösten flera år i rad nu...

Vår tilltänkta tjej vovve är inte född ännu och exakt från vilken kennel det blir är ej heller klart, beror på vad det blir i de väntade kullarna.Sedan är ju fler än vi spekulanter...


Man kan kika in hos tex shelteams kennel och se hur rasen ser ut och under planerade kullar kan man se föräldrarna som väntas få bebisar v.33

Mamman är blue merle, alltså färgen heter så. Pappan är tre färgad (svart/brun/vit).Själva vill vi gärna ha en som är blue merle. Dels för att de är så läckra men sedan har vi ju hundar som är i färgen  svart/vit och svart/vit/brun ,så det vore kul med en helt annan färg.

Så nu väntar vi och hoppas på fina blue merle tjejer !!

 
 
Helén

Helén

12 augusti 2007 15:50

En till?! *skratt*
Den där "blue" var jättefin! Annorlunda.

http://vardagsliv.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annette

12 augusti 2007 19:55

Hejsan! Va´ursöta sheltiesar är! Och det kan ju som sagt inte va nå´n större skillnad på att ha 2 eller 3 vovvar :). Hoppas ni får en mysig vecka nu när Ronnie är bortrest. Hälsa Linnea och Lovisa från faster!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 28 april 2011 09:51


  Underbart med våren, solen och värmen. Härlig årstid! Ledig några dagar och då blir det att ägna endel tid åt trädgården. Lite längre fram blir det mer att rikta in sig på vår altan som började byggas förra året men ska göras klart (saknar "st...

Av Åsa - 3 april 2011 22:44

Var till min dr förra veckan och nu har jag trappat ut kortisonet. Har känt mig enormt mycket tröttare sista dagarna och det kan ju vara just att kortisonet nu är borta, men bara att kämpa på och det kanske blir bättre.   Mina vita blodkroppar ...

Av Åsa - 22 mars 2011 22:02

Nyss hemkommen från jobbet.Är så tacksam för att jag har ett arbete som jag trivs med och har så härliga arbetskamrater.Finns ju många som inte trivs med det arbete de har eller med arbetskamraterna och det måste vara väldigt jobbigt. Nu smaskar ja...

Av Åsa - 12 mars 2011 17:21


   Tänk vad åren går fort.Idag fyller yngsta dottern 10år.Så här ska vi äta tacogratäng som födelsedagsbarnet önskat och sedan ska vi snaska på lördagsgodis och kika på melodifestivalen. I år har jag ingen riktig favorit (än) men kanske får under k...

Av Åsa - 11 mars 2011 09:12

Min mage mår till och från inte så bra men nu har det varit ihållande och har mest haft ont i magen sista veckorna.Äter omeprazol varje dag och försöker peta i mig sådant som ska passa magen i matväg men går "sådär". En av största orsakerna till be...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards