Direktlänk till inlägg 14 augusti 2007

Dagen startar med huvudvärk...

Av Åsa - 14 augusti 2007 09:39

Vaknade strax efter 08.00 med huvudvärk.Fy vad jag blir irriterad på denna huvudvärk som dyker upp när man minst vill det!


Inte vet jag om den beror på gårdagen mina föräldrar kom ju och sedan blev det lite bråttom till de olika affärerna.Även om jag tog det lugnt och var barnfri då ,vilket känndes jätte bra. Då kunde jag bara tänka på mig själv en stund.


Så en snabbfrukost blev det bestående av en tablett Pronaxen , hård macka och juice.

Har tidigare fått pronaxen utskrivet mot min huvudvärk men då jag tagit den har jag väl inte tyckt det funkat så bra.Men kanske skulle jag putta på med en till direkt - man kan ta 1-2 st och upprepa en gång till.

Annars är det treo som kan hjälpa men då  får jag ofta ont i magen och det är inte roligt det heller......


Solen skiner. Har varit ut med vovvarna och nu njuter de en stund av att vara i hundgården. Är inte så ofta de är där men har försökt ha dem en stund varje dag nu om vädret är bra.

De älskar att vara där.Om man gått en promenad och sedan har dem lösa och säger "då är du ledig" vilket betyder att de får springa som de vill!

Då springer de nästan alltid till hundgården och vill in där.

Är skönt att våra vovvar är så lätta att ha lösa då de lyder väldigt bra då man ropar in dem.Skönare för hundarna att få strosa lite själva.


De är även tränade  så att när man sätter ner dem ochtar av kopplet så får de sitta och vänta på att man talar om för dem att "de är lediga" innan de får springa iväg. Men sedan stoppar man kopplet i fickan.

När man går kan man ju kalla in dem ibland både för att det behövs men oftast för att man tränar lite på det.Men då behöver de inte sätta sig, om jag inte säger så förstås.

Sedan när man tar fram kopplet och visar dem kommer de och sätter sig , man sätter på kopplet och så får de godis.

Väldigt praktiskt att de ser då man håller upp kopplet och vips sitter de på ens vänstra sida.


Nu väntar vi på att sheltie kullen ska födas. Ska tydligen bli på torsdag enligt uppfödarens beräkningar ,men borde ju kunna bli någon dag tidigare eller senare med förstås.


Annars inga särskilda planer för dagen mer än att tvätta lite och dammsuga, sånt där man gör rätt ofta...

Annars hoppas jag på att bli av med huvudvärken för mot kvällen är jag bjuden till en arbetskamrat.Det är alla vi sköterskor som ska stråla samman för en trevlig kväll.


Nu ska jag ta en stadigare frukost med yoghurt , macka och juice och toppa den med en huvudvärkstablett till...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 28 april 2011 09:51


  Underbart med våren, solen och värmen. Härlig årstid! Ledig några dagar och då blir det att ägna endel tid åt trädgården. Lite längre fram blir det mer att rikta in sig på vår altan som började byggas förra året men ska göras klart (saknar "st...

Av Åsa - 3 april 2011 22:44

Var till min dr förra veckan och nu har jag trappat ut kortisonet. Har känt mig enormt mycket tröttare sista dagarna och det kan ju vara just att kortisonet nu är borta, men bara att kämpa på och det kanske blir bättre.   Mina vita blodkroppar ...

Av Åsa - 22 mars 2011 22:02

Nyss hemkommen från jobbet.Är så tacksam för att jag har ett arbete som jag trivs med och har så härliga arbetskamrater.Finns ju många som inte trivs med det arbete de har eller med arbetskamraterna och det måste vara väldigt jobbigt. Nu smaskar ja...

Av Åsa - 12 mars 2011 17:21


   Tänk vad åren går fort.Idag fyller yngsta dottern 10år.Så här ska vi äta tacogratäng som födelsedagsbarnet önskat och sedan ska vi snaska på lördagsgodis och kika på melodifestivalen. I år har jag ingen riktig favorit (än) men kanske får under k...

Av Åsa - 11 mars 2011 09:12

Min mage mår till och från inte så bra men nu har det varit ihållande och har mest haft ont i magen sista veckorna.Äter omeprazol varje dag och försöker peta i mig sådant som ska passa magen i matväg men går "sådär". En av största orsakerna till be...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards