Direktlänk till inlägg 18 augusti 2007

Arla morgon stund,skogs funderingar,kastrull

Av Åsa - 18 augusti 2007 07:11

Vaknade före sju av att ett gäng fåglar hade sammanträde,med livliga diskussioner utanför sovrums fönstret. Har de aldrig hört talas om hänsyn??

Är ju lördag iallafall!


Är nu allt annat än pigg men känns inte som någon vits med att lägga sig igen.kommer ändå inte att kunna somna om. Får väl vila senare idag om det behövs.


Lovisa ska på "pool party" hos en kompis på em, fast frågan är om det går att bada,visserligen skiner solen nu men så varmt lär det väl inte bli?!

Annars får de väl leka och så skulle det grillas hamburgare.

Linnea ska också ut på vift. Hon och min moster ska ut i skogen på  kantarell jakt!

Jag vill ju också ut och leta men känner att de bör får göra detta själva.

Tror inte Linnea vill att jag "hakar på".

Får ta en annnan dag istället.


Mannen kommer ju hem någon gång under em/kvällen och han har inga nycklar med sig så bra om jag är hemma då och inte virrat bort mig i skogen.Har ju väldigt kasst lokal sinne,tyvärr.Så ofta tar turerna lite längre tid än beräknat...


Lösning på det problemet, iallafall när man är i skogen skulle ju kunna vara att snitsla en bana. Med andra ord hänga upp plastremsor (kan klippas av matkassar) och sedan hänga upp dem vartefter man kliver fram. Då när man vill tillbaka så vänder man och går efter remsorna.Tar naturligtvis ner dem då också, man vill ju inte "skräpa ner" i naturen.


Att det finns fler virriga som ger sig ut i skogen vet jag med ganska stor säkerhet. För något år sedan så stod plötsligt en ganska stor, rejäl kastrull i skogen, locket låg bredvid. I fanns lite lingon. Inte en människa syntes till.

Någon dag senare då jag passerade samma plats så var den kvar.


Först undrar i allfall jag vem som bemödar sig med att släpa med sig en stoor  kastrull på jakt efter godsaker.Dock får man väl anta att man haft den stationerad där och sedan plockat i någon mindre korg eller dyligt. Sedan återvänt för att tömma ur korgen i kastrullen och så på jakt igen!

Men då det var så lite bär i kastrullen bedömmer jag att vederbörande bara hittade tillbaka en gång...

Måste väl vara så att man tänker att det sedan bara är att ställa den färdiga kastrullen på plattan och göra sylt. Men hade ju gått lika bra att plocka i nåt lättare och hälla över NÄR man kommit hem.


Eller *skratt* kanske var det en man som skulle ut och tog med sig kastrullen och sedan insåg att man inte kunde släpa på den och gick vidare och sedan inte hittade tillbaka?!


Måste dock medge att jag undrade om någon "tuppat av" ute i skogen och därför haft svårt att hämta kastrullen.Men vi såg ingen fast vi kikade  lite extra efter det och hörde aldrig talas om det senare heller.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 28 april 2011 09:51


  Underbart med våren, solen och värmen. Härlig årstid! Ledig några dagar och då blir det att ägna endel tid åt trädgården. Lite längre fram blir det mer att rikta in sig på vår altan som började byggas förra året men ska göras klart (saknar "st...

Av Åsa - 3 april 2011 22:44

Var till min dr förra veckan och nu har jag trappat ut kortisonet. Har känt mig enormt mycket tröttare sista dagarna och det kan ju vara just att kortisonet nu är borta, men bara att kämpa på och det kanske blir bättre.   Mina vita blodkroppar ...

Av Åsa - 22 mars 2011 22:02

Nyss hemkommen från jobbet.Är så tacksam för att jag har ett arbete som jag trivs med och har så härliga arbetskamrater.Finns ju många som inte trivs med det arbete de har eller med arbetskamraterna och det måste vara väldigt jobbigt. Nu smaskar ja...

Av Åsa - 12 mars 2011 17:21


   Tänk vad åren går fort.Idag fyller yngsta dottern 10år.Så här ska vi äta tacogratäng som födelsedagsbarnet önskat och sedan ska vi snaska på lördagsgodis och kika på melodifestivalen. I år har jag ingen riktig favorit (än) men kanske får under k...

Av Åsa - 11 mars 2011 09:12

Min mage mår till och från inte så bra men nu har det varit ihållande och har mest haft ont i magen sista veckorna.Äter omeprazol varje dag och försöker peta i mig sådant som ska passa magen i matväg men går "sådär". En av största orsakerna till be...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards