Direktlänk till inlägg 26 augusti 2007

Söndagens planer ...........

Av Åsa - 26 augusti 2007 07:44

Idag ska jag till vår klubbstuga och städa efter utställningen i går. Sopa , torka golv osv. tar väl en timme kanske, vår stuga är inte så värst stor.


Annars vet jag inte riktigt. Eftersom Lovisa är sjuk så blir jag väl på hemma plan idag ,mannen ska nog hälsa på sina föräldrar och kanske Linnea vill följa med dit.Vi hade ju tänkt åka hela lilla klanen men nu går ju inte det...


Blir väl att pyssla med marsvinen och så skulle jag behöva ta hand om en hög tvätt. Kanske passa på att tvätta något mer också om vädret fortsätter att vara soligt som nu på morgon kvisten.


Måste ju nämna att på hund utställningen igår fanns flera sheltie vovvar med och några med färgen blue merle som vi vill ha. Så dessa kikade vi extra mycket på och hela familjen suktade nog efter att så småningom få en sådan liten godbit att rå om. De är ju bara fööör söta.


Ska nog också botanisera i senaste Ikea katalogen idag för slutlig planering av en hall. Har "eskat om pengar" här  *skratt* och fått beviljat några tusen lappar till hallen så det blir kul och bra. Måste ha bättre plats för främst barnens vinterkläder , raggsockor, vantar , mössor osv nu när faktiskt den mer kalla årstiden är på antågande. Har redan spanat ut lite grejjer men ska mäta och planera mer i detalj tänkte jag.


Detta har jag egentligen tänkt på i flera år men inte orkat ta tag, så jag mår nog bättre nu. Inspirationen har kommit tillbaka lite för att hitta funktionella lösningar.... Kan säga att det behövs här hemma så det blir att beta av rum för rum när jag orkar och har lust...


Mannen har varken öga för sådant eller någon inspiration. Så detta ligger på "mitt bord" men det har jag egentligen inget emot.Jag tycker sådant är kul och ser fördelar med att man får göra som man vill.

Tyvärr har ju jag uppenbarligen varit så stressad och slut under lång tid att sådant här har varit väldigt låg prioriterat, men nu ska jag försöka ändra på det.


Mitt senaste "projekt" gjorde jag dock vi jul. Då förvandlades yngsta dotterns rum till mer rosa och prinsess rum.Men då hade hon önskat det i över ett halvår, så det kännde jag att jag måste ta i tu med så det. Blev på sätt och vis en julklapp!

Målade väggar, satte upp wallies med princess/älvor, ny sänglampa, sänghimmel, krokar och annat som passade.

Men även där behövs bättre förvaring så det får jag kanske kika på nu också. ÅÅÅ va kul sånt är !!


Tänk om man bara hade enmassa pengar som väntade på att bli spenderade på just sådant...




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 28 april 2011 09:51


  Underbart med våren, solen och värmen. Härlig årstid! Ledig några dagar och då blir det att ägna endel tid åt trädgården. Lite längre fram blir det mer att rikta in sig på vår altan som började byggas förra året men ska göras klart (saknar "st...

Av Åsa - 3 april 2011 22:44

Var till min dr förra veckan och nu har jag trappat ut kortisonet. Har känt mig enormt mycket tröttare sista dagarna och det kan ju vara just att kortisonet nu är borta, men bara att kämpa på och det kanske blir bättre.   Mina vita blodkroppar ...

Av Åsa - 22 mars 2011 22:02

Nyss hemkommen från jobbet.Är så tacksam för att jag har ett arbete som jag trivs med och har så härliga arbetskamrater.Finns ju många som inte trivs med det arbete de har eller med arbetskamraterna och det måste vara väldigt jobbigt. Nu smaskar ja...

Av Åsa - 12 mars 2011 17:21


   Tänk vad åren går fort.Idag fyller yngsta dottern 10år.Så här ska vi äta tacogratäng som födelsedagsbarnet önskat och sedan ska vi snaska på lördagsgodis och kika på melodifestivalen. I år har jag ingen riktig favorit (än) men kanske får under k...

Av Åsa - 11 mars 2011 09:12

Min mage mår till och från inte så bra men nu har det varit ihållande och har mest haft ont i magen sista veckorna.Äter omeprazol varje dag och försöker peta i mig sådant som ska passa magen i matväg men går "sådär". En av största orsakerna till be...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards