Direktlänk till inlägg 15 september 2007

Familjens planer för dagen........

Av Åsa - 15 september 2007 10:55

Mannen ska åka till stora huvudstaden med min bror som följeslagare.

Det ska tittas på bil eller bilar. Mannen gillar att byta bil i

bland och nu är det dags igen.


Inom det området får han nästan göra som han vill. Har inte så stora anspråk där utan bara jag har en bil som har kall luft (ac eller ecc) varma heta sommar dagar(vi har inte det i vår andra bil och skönt att ha det i en i allfall!!) och som snällt rullar på från plats A till B så är jag nöjd.


Sedan är ju motorvärmar/kupe uttag ett plus då kan man ju få varmt och mysig i bilen på vintern också.

Färg och sort är av sekundär betydelse för mig bara man inte riskerar att tex trampa igenom golvet när man åker , alltså är väldigt rostig/dåligt skick.


Men så illa har det hittils aldrig varit utom möjligen en tid på världen då vi hade en vit celica ,men den krånglade iallfall inte. Såldes sedan för någon ynka tusen lapp till en ung kille som skulle fixa i ordning den tillsammans med sin far. De hade nog pippi på just den typen av bilar för de hade flera stycken....


Jag och barnen ska åka och handla mat och kika om det finns fåglar av sorten gräs and vid ån som rinner genom byn.

Då ska vi överraska dem med gott bröd nu då det är lördag!


Solen skiner så kanske blir det lite trädgårdsarbete även om det finns mycket att fixa inom hus med också.Men sedan är det ju dagar med snål blåst och regn som man får hålla sig inne iallafall.


Men just nu sitter jag i min stora ljusgröna, luddiga ,goa morgon rock så ska man ta sig ut lär jag ta en dusch och byta om.

Så det ska jag göra nu!


Ha en trevlig lördag och hoppas ni har solsken som här!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 28 april 2011 09:51


  Underbart med våren, solen och värmen. Härlig årstid! Ledig några dagar och då blir det att ägna endel tid åt trädgården. Lite längre fram blir det mer att rikta in sig på vår altan som började byggas förra året men ska göras klart (saknar "st...

Av Åsa - 3 april 2011 22:44

Var till min dr förra veckan och nu har jag trappat ut kortisonet. Har känt mig enormt mycket tröttare sista dagarna och det kan ju vara just att kortisonet nu är borta, men bara att kämpa på och det kanske blir bättre.   Mina vita blodkroppar ...

Av Åsa - 22 mars 2011 22:02

Nyss hemkommen från jobbet.Är så tacksam för att jag har ett arbete som jag trivs med och har så härliga arbetskamrater.Finns ju många som inte trivs med det arbete de har eller med arbetskamraterna och det måste vara väldigt jobbigt. Nu smaskar ja...

Av Åsa - 12 mars 2011 17:21


   Tänk vad åren går fort.Idag fyller yngsta dottern 10år.Så här ska vi äta tacogratäng som födelsedagsbarnet önskat och sedan ska vi snaska på lördagsgodis och kika på melodifestivalen. I år har jag ingen riktig favorit (än) men kanske får under k...

Av Åsa - 11 mars 2011 09:12

Min mage mår till och från inte så bra men nu har det varit ihållande och har mest haft ont i magen sista veckorna.Äter omeprazol varje dag och försöker peta i mig sådant som ska passa magen i matväg men går "sådär". En av största orsakerna till be...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards