Alla inlägg den 20 september 2007

Av Åsa - 20 september 2007 19:31

Trött har jag varit hela em /kvällen , vet inte om det är vädret eller att jag både jobbade och var till beteendevetaren.Blev lite bråttom där emellan.

Så kanske kan det vara en kombination.


Var på Lidl och handlade efter vi mött upp marsvins köparna och jag gäspade säkert 30 gånger under rundvandringen i affären.

Morötter, persilja och gurka blev det till marsvinen. Vitkålen var slut.

Men har två "huvuden" som jag köpte igår så det finns hemma det med,


Nu kikar barnen lite på tv, de missade ju Bolibompa eftersom de var med mig.

Mannen är nämligen på agility kurs med Nicke.


Snart är det dock sängdags för barnen och själv är jag nog inte bara trött känner jag utan är nog huvudvärk på gång också.


Annars ska vi se en film i kväll , hade visst några att välja på så jag vet ännu inte vad det kan tänkas bli.


Ser oerhört lite på tv. I princip aldrig före 21.00 och ibland inte alls .

Det enda jag följer i serie väg just nu är "Greys Anatomy".

Däremot kikar vi på film i bland.


I morgon jobbar jag på förmiddagen och nästa vecka jobbar jag mån-fredag.

Är ju inte så många timmar per dag men det räcker till känner jag.

Sedan ska jag till sjukgymnasten någon dag, få massage av vår friskvårdsanställde en annan dag osv.

Blir i allfall lite spännande att se hur jag klarar detta med att jobba varje dag , fem dagar i rad.

Jag är ju inställd på att gå upp till 50% efter den 3/10.



Av Åsa - 20 september 2007 19:16

Nu har vi varit och mött upp Fia och Floras nya familj från Filipstad.

De kommer till en jätte trevlig familj så det känns bra. Blir kelisar och kommer säkert att bli mycket ompysslade.


Vacklar när det gäller kull brorsan Fixar Frasse om jag ska spara honom eller ej.Finns spekulanter men än har ingen lyckats fixa med transport så jag funderar på att spara honom tills vidare och se hur han utvecklas.

Barnen kallar honom för "Bullen" och vill gärna att han stannar.

Han bor med sin pappa Fabian och de trivs bra i hop. Men Frasse är den som kan höras över alla andra , vilken pipa den gossen har. Kan nästan bus vissla *skratt*.


Märta är lite mer öppen nu men nja tror det dröjer ett tag till. Men hoppas kan man ju alltid att det ska sitta små söta skinnysar och plira med ögonen när man kommer ner i morgon bitti.



Av Åsa - 20 september 2007 14:16

Efter intag av lättare lunch så vilade jag en stund. Blev så trött efter jobb och besöket hos beteendevetaren.

Sedan har jag suttit i sängen och kollat igenom/sorterat teckningar som barnen gjort under åren.

Har samlat det mesta i två stora lådor då jag helt enkelt inte orkat sorterat vad som ska sparas och kastas. Nu är en låda klar i allafall.

En hel hög har jag med som ska kastas, man kan ju inte spara alla teckningar...


Nu ska jag läsa en stund och sedan städa några marsvins burar.

Två skinny tjejer ska flytta idag, så jag ska göra i ordning kartongen som de ska resa i också.

Av Åsa - 20 september 2007 11:34

Jobbade på morgon kvisten och sedan skulle jag till beteendevetaren i grann kommunen.

Vi pratade om hur det går , stressen som kan bli med det nya 5v schemat osv.

Sedan ville hon att vi skulle göra en avslappnings övning då man satt i fåtöljen och slappnade av och skulle fokusera på andningen.

Hon pratade lite då och då i början om att man ska försöka att inte engagera sg i tankarna som kommer osv Sedan sa hon att jag skulle fortsätta fokusera på andningen tills hon sa till.


Tiden gick, känndes som jag suttit länge, började faktiskt fundera på om hon somnat?!

Hörde hur klockan på väggen tickade,  för att kunna se den skulle jag behöva vrida på huvudet och öppna ögonen. Det var inte riktigt läge för det heller tänkte jag för om hon INTE somnat så skulle det ju se ut som jag avbröt övningen. Andades på och försökte åter fokusera och så harklade hon sig och sa att jag skulle börja röra på kroppen och öppna ögonen.

Tydligen hade vi suttit sådär i 10 minuter men för mig måste jag säga känndes det mer som en halv timme...


Bra övning i allafall , var bara på slutet då jag trodde hon hade somnat som jag blev lite ofokuserad...........


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards