Direktlänk till inlägg 20 september 2007

Beteendevetaren somnat ??

Av Åsa - 20 september 2007 11:34

Jobbade på morgon kvisten och sedan skulle jag till beteendevetaren i grann kommunen.

Vi pratade om hur det går , stressen som kan bli med det nya 5v schemat osv.

Sedan ville hon att vi skulle göra en avslappnings övning då man satt i fåtöljen och slappnade av och skulle fokusera på andningen.

Hon pratade lite då och då i början om att man ska försöka att inte engagera sg i tankarna som kommer osv Sedan sa hon att jag skulle fortsätta fokusera på andningen tills hon sa till.


Tiden gick, känndes som jag suttit länge, började faktiskt fundera på om hon somnat?!

Hörde hur klockan på väggen tickade,  för att kunna se den skulle jag behöva vrida på huvudet och öppna ögonen. Det var inte riktigt läge för det heller tänkte jag för om hon INTE somnat så skulle det ju se ut som jag avbröt övningen. Andades på och försökte åter fokusera och så harklade hon sig och sa att jag skulle börja röra på kroppen och öppna ögonen.

Tydligen hade vi suttit sådär i 10 minuter men för mig måste jag säga känndes det mer som en halv timme...


Bra övning i allafall , var bara på slutet då jag trodde hon hade somnat som jag blev lite ofokuserad...........


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 28 april 2011 09:51


  Underbart med våren, solen och värmen. Härlig årstid! Ledig några dagar och då blir det att ägna endel tid åt trädgården. Lite längre fram blir det mer att rikta in sig på vår altan som började byggas förra året men ska göras klart (saknar "st...

Av Åsa - 3 april 2011 22:44

Var till min dr förra veckan och nu har jag trappat ut kortisonet. Har känt mig enormt mycket tröttare sista dagarna och det kan ju vara just att kortisonet nu är borta, men bara att kämpa på och det kanske blir bättre.   Mina vita blodkroppar ...

Av Åsa - 22 mars 2011 22:02

Nyss hemkommen från jobbet.Är så tacksam för att jag har ett arbete som jag trivs med och har så härliga arbetskamrater.Finns ju många som inte trivs med det arbete de har eller med arbetskamraterna och det måste vara väldigt jobbigt. Nu smaskar ja...

Av Åsa - 12 mars 2011 17:21


   Tänk vad åren går fort.Idag fyller yngsta dottern 10år.Så här ska vi äta tacogratäng som födelsedagsbarnet önskat och sedan ska vi snaska på lördagsgodis och kika på melodifestivalen. I år har jag ingen riktig favorit (än) men kanske får under k...

Av Åsa - 11 mars 2011 09:12

Min mage mår till och från inte så bra men nu har det varit ihållande och har mest haft ont i magen sista veckorna.Äter omeprazol varje dag och försöker peta i mig sådant som ska passa magen i matväg men går "sådär". En av största orsakerna till be...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards