Direktlänk till inlägg 21 september 2007

Kort filmkväll, vaknat tidigt....

Av Åsa - 21 september 2007 11:00

Blev en väldigt kort film kväll *skratt*, var så trött så vi tittade nog max en halvtimme så vi fortsätter väl på den i kväll. Var filmen "The Number 23" med bla Jim Carrey. Känn som en lite udda film om en man som blir besatt av just siffran 23. Ska dock bli kul att se hur den slutar.


Så när klockan var 22.15 sov jag och sedan vaknade jag vid 04.30 och kunde inte somna om. Men slumrade till lite före klockan började tjuta så man är så där omåttligt seg..


Men var ju bara att kliva upp 06.30 och sätta lite fart på sig själv och barnen. Mannen hade fart mer än en timme före vi skulle upp.


Typisk är när man vaknar till så där tidigt att man ligger och funderar på både det ena och andra och inte kommer till ro.


Väl på jobbet så informerade jag endel personal och husets chef att jag och en kollega bestämt oss för att byta grupp att ansvara för. Vi blev tilldelade varsin grupp på planeringsdagen men när vi pratade om det så ville hon gärna ha den gruppen jag fått och jag hade inget emot att byta.

Så nu vet de flesta om det och är ok, grupperna är lika stora.


Men nu måste jag ändra riktning på kompassen känner jag då jag börjat fokusera på ena gruppen var gäller vårdplaneringar osv.


För den som inte är så bekant med vården, så är vårdplanering ett möte mellan personal ,sköterska,den boende ,anhörig och ibland även husets chef.


Nu har jag varit ut med vovvarna och ska ta och vila en stund.



 
 
Ingen bild

Hannah

21 september 2007 15:13

Halloj ! vill bara önska trevlig helg !
Vi bara måste ses nån dag.....
Ta det lugnt nu och försök att inte stressa.
Kramis / Hannah

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 28 april 2011 09:51


  Underbart med våren, solen och värmen. Härlig årstid! Ledig några dagar och då blir det att ägna endel tid åt trädgården. Lite längre fram blir det mer att rikta in sig på vår altan som började byggas förra året men ska göras klart (saknar "st...

Av Åsa - 3 april 2011 22:44

Var till min dr förra veckan och nu har jag trappat ut kortisonet. Har känt mig enormt mycket tröttare sista dagarna och det kan ju vara just att kortisonet nu är borta, men bara att kämpa på och det kanske blir bättre.   Mina vita blodkroppar ...

Av Åsa - 22 mars 2011 22:02

Nyss hemkommen från jobbet.Är så tacksam för att jag har ett arbete som jag trivs med och har så härliga arbetskamrater.Finns ju många som inte trivs med det arbete de har eller med arbetskamraterna och det måste vara väldigt jobbigt. Nu smaskar ja...

Av Åsa - 12 mars 2011 17:21


   Tänk vad åren går fort.Idag fyller yngsta dottern 10år.Så här ska vi äta tacogratäng som födelsedagsbarnet önskat och sedan ska vi snaska på lördagsgodis och kika på melodifestivalen. I år har jag ingen riktig favorit (än) men kanske får under k...

Av Åsa - 11 mars 2011 09:12

Min mage mår till och från inte så bra men nu har det varit ihållande och har mest haft ont i magen sista veckorna.Äter omeprazol varje dag och försöker peta i mig sådant som ska passa magen i matväg men går "sådär". En av största orsakerna till be...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards