Alla inlägg den 15 januari 2008

Av Åsa - 15 januari 2008 09:41

I dag skulle jag på fm besöka frissan för välbehövlig behandling.

Var planerat klippning och så ska jag nog tona håret och bli lite mörk ett tag.

Vet att jag trivs bäst med att vara ljus men va sjutton nu var det flera år sedan jag var lite mörkare ett tag så det känns som det kan vara dags igen.

Dock blir det nog ljusare slingor igen mot sommaren.


Men nu blir inget av detta av i dag för tyvärr hade hon blivit magsjuk, stackarn. Så nu fick jag en annan tid. Men med tanke på att jag ska gå någon kväll så kan det en blir just den dagen, så då får jag byta tid.

Men snart ska jag väl kunna ta mig dit i allafall.

Av Åsa - 15 januari 2008 09:18

Då var man hemma en stund igen efter möte med fk, chefen mfl.

Blev lite ändringar mot hur doktorn tyckte när vi pratade och hon skrev sjukintyget.


Så tanken är att jag snart  jobba en kväll och sedan jobba en kommande helg men då en av dagarna och ett halvt arbets pass. Men vid båda tillfällena jobbar man själv och har ansvar för alla våra boenden och ibland även arbets uppgifter att göra i "eget boende". Alltså i deras eget hem, uppdrag vi får via landstinget so omläggningar av sår, injektioner mm.


Sedan så ska vi sikta på att jag ska gå upp till 75% den 4/2. Med ev utökning av helg/kvällar!


Jaha är bara att ta en dag i taget och se hur det går.


Visst vill jag också prova på kväll/helg men var väl mer inriktad på att göra det under den följande perioden men en på mötet sa att det var viktigt att komma igång med tex helg jobb för det har man sett i andra fall att det blir svårare ju längre tiden går. Nu har ju många yrkes grupper i vården som går helg arbetskamrater och inte som vi sköterskor själva men visst vill jag tillbaka och även kunna jobba helg.


Fick också höra att man kan lägga till sig med andra vanor !!

Hm men då sa jag att jag har inga andra vanor än förut och inget emot att jobba helg !!!

Lät som man typ skulle vara för bekväm och inte vilja jobba helg utan börjar vara van att vara ledig på helger och då ha de full planerade med annat, eller?!

Nästan lite oförskämt men vem vet var kanske inte meningen så...


Om min kropp bara orkade med mer stressade situationer så skulle jag ju för länge sedan jobbat mina 85% och kvällar /helger. Vem vill vara sjukskriven och inte må bra och få mindre pengar?? Inte jag i allafall...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards