Direktlänk till inlägg 25 mars 2008

Äntligen bebisar !

Av Åsa - 25 mars 2008 09:43

När det är "i väntans tider" så kikar jag ofta in till den havande snart blivande mamman.

I morse så kikade jag in till "Pompan"och hennes bur kamrater Lisa och Saima men det var lugnt.

Pomperipossa smaskade på hö och mådde gott.

När vi ätit frukost skulle barnen ta upp några av sina kelisar en stund och då kommer Lovisa och säger att nu har "Pompan" fått en bebis, de hade hört nåt litet pip och kikat in där! Jag hade gissat på tre st med tanke på vikt uppgång och hur magen såg ut så fler borde det ju bli.

När jag kom dit hade en bebis anlänt som hon slickade ren och sedan kom den tredje.ÅÅ vad glad man blir att se de små liven.


Blev till synes en hane och två honor.

Hanen kom först 98g och är DEW (dark eyed white) alltså rosa, vitpäls och mörka ögon.

Sedan kom en hona 95g,black/golden/white.

Sist men inte minst! En hona 104g,black/golden/white.

Alla lite över behårade på ryggen men det brukar ramla av och så visar det sig om det kommer tillbaka eller ej.Fina och så söta.

Bild hoppas jag kunna ta i morgon.

Pappan till dem är en dalmatiner hane vid namn Eddie.


Eftersom jag älskar rosa skinnysar så lutar det i nuläget åt att hanen blir den som stannar,även om jag nog först riktat in mig på en hona men vi får se hur det blir!


 
 
Angelika

Angelika

25 mars 2008 10:56

Grattis!
Ska bli kul att se bild på kullen sen!

http://narnias.bloggagratis.se

 
Kicki W

Kicki W

25 mars 2008 11:33

Ett stort grattis :-)!

http://westerdahl.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Hannah

25 mars 2008 18:38

Grattis till de små liven !! Lite synd att det inte blev prickigt men huvudsaken är att allt gick bra !!!
Kraaaaaam

 
Ingen bild

ANNELI

25 mars 2008 19:17

Grattis till den nya små liven, väntar med spänning på en bild!!

 
Mio

Mio

25 mars 2008 22:30

Gratulerar tillökningen!

http://krypet.bloggagratis.se

 
Dockmamman i Jämtland

Dockmamman i Jämtland

26 mars 2008 07:19

Vad skojigt med småtttingar roligt att få kika på dom.

Hoppas att det är bättre med bihålorna det är jobbigt att ha ont i dom, hade själv kronisk när jag var 15 och fick till slut operera drenage/Fin blogg

http://stickmonster.bloggagratis.se

 
trollpackan

trollpackan

26 mars 2008 09:01

Grattis mormor!
Vad kul!

http://trollpackan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 28 april 2011 09:51


  Underbart med våren, solen och värmen. Härlig årstid! Ledig några dagar och då blir det att ägna endel tid åt trädgården. Lite längre fram blir det mer att rikta in sig på vår altan som började byggas förra året men ska göras klart (saknar "st...

Av Åsa - 3 april 2011 22:44

Var till min dr förra veckan och nu har jag trappat ut kortisonet. Har känt mig enormt mycket tröttare sista dagarna och det kan ju vara just att kortisonet nu är borta, men bara att kämpa på och det kanske blir bättre.   Mina vita blodkroppar ...

Av Åsa - 22 mars 2011 22:02

Nyss hemkommen från jobbet.Är så tacksam för att jag har ett arbete som jag trivs med och har så härliga arbetskamrater.Finns ju många som inte trivs med det arbete de har eller med arbetskamraterna och det måste vara väldigt jobbigt. Nu smaskar ja...

Av Åsa - 12 mars 2011 17:21


   Tänk vad åren går fort.Idag fyller yngsta dottern 10år.Så här ska vi äta tacogratäng som födelsedagsbarnet önskat och sedan ska vi snaska på lördagsgodis och kika på melodifestivalen. I år har jag ingen riktig favorit (än) men kanske får under k...

Av Åsa - 11 mars 2011 09:12

Min mage mår till och från inte så bra men nu har det varit ihållande och har mest haft ont i magen sista veckorna.Äter omeprazol varje dag och försöker peta i mig sådant som ska passa magen i matväg men går "sådär". En av största orsakerna till be...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards