Alla inlägg under oktober 2007

Av Åsa - 21 oktober 2007 13:59

Tittade bland bilder innan jag ska ge mig av till duschen och denna bild får visa hur jag känner mig i dag!


Lite halvrisig, stilla stående- alltså väldigt lite fart!

Av Åsa - 21 oktober 2007 13:45

En talgoxe stirrade nyss på mig genom fönstret.

Vilket påminnde mig om att på min arbets lista måste jag skriva på "hög prioritet" att sätta ut mat åt dessa små !!

Har ju påsen med atteraljerna i hallen men inte orkat engagerat mig i dem...

Fy skäms Åsa !!

Av Åsa - 21 oktober 2007 13:39

Jag kan nästan inte fatta att jag kan vara så enormt trött. Känns ofta som man skulle ha sprungit ett maraton lopp och detta är dagen efter!!


Men hemmet börjar förfalla och jag måste få lite energi och inspiration.

Lättare sagt än gjort. Än såsar jag fram i min goa morgon rock som ni tidigare sett på bild!


Nu ska jag ta en dusch, sätta på mig respektabla kläder och göra en liten arbets lista där jag hoppas "ro endel av sakerna" i land!


Tänk om man kunde ta ett fart och inspirations piller , hade varit nåt för mig...

Av Åsa - 21 oktober 2007 11:47

Fick för mig när jag kom ner i morse att Lisa nog fått bebisar men icke.

Hon och kompisen Pink låg och myste tillsammans i ett av husen. (De har två).

Detta var strax efter 9.00 sedan skulle jag ge dem mat vid 11.00 och då ligger där fyra bebisar.

Till synes tre tjejer och en gosse. Vikter mellan 84-114g.

Jätte fina allihop. Behåring, ögon osv.Bra öron har alla men mest la jag märke till hanens stora öron.

Bilder kommer senare i dag.


Hade lite extra förhoppningar på denna kull då både Lisa och Anton är väldigt fina och rastypiska. Bra öron, ögon och behåring har båda. Anton nästan perfekt behårad medan Lisa har lite för lite päls.

Bra byggda är båda men speciellt Anton.

Ska bli spännande att se hur bebisarna utvecklar sig och främst hoppas man ju att alla ska få må bra.

Av Åsa - 21 oktober 2007 11:40

Så trökig blogg sidan är i dag. Har försökt ta mig in tidigare men bara så seeegt.


Sov rätt bra i natt. Men så har det ju varit att när jag varit ledig några dagar så är det som kroppen slappnat av och i och med det så sover jag betydligt bättre.


Barnen vaknade runt 08.00 men började leka i Linneas rum så jag låg och halv sov till 9.00 Sällan jag ligger så länge. Men skönt var det.


Sedan blev det frukost och  för en gång skull var kidsen inte intresserade av att se på tv så jag kunde få kika på 4ans morgon program .

Där var bla Magnus Uggla med. Han tycker jag är en rätt skön typ.

Av Åsa - 20 oktober 2007 22:49

Kom på att jag inte ens öppnat min chips påse men det får bli i morgon.

Nu är grädden vispad och te vattnet färdig kokat. Tänk vad smidigt det är med vatten kokare.

R har gått ut med vovvarna och jag ska försöka välja vilken te sort jag ska ha i dag. Har varit utan honung ett tag men har nu kommit i håg att inhandla det. Är gott att ha i te koppen!


Av Åsa - 20 oktober 2007 22:09

Så sitter jag här och funderar på vad jag  ska göra!!


Snart kommer R hem och vi har faktiskt något så onyttigt som härlig choklad kladdkaka att smaska på. Har även köpt sådan där riktigt onyttig vispgrädde.

Vid den här tiden är jag egentligen rätt trött men är så tråkigt att sitta själv och titta på film ,så jag försöker hålla mig vaken så vi åtminstone kan fika lite ihop innan jag stupar i säng.


Ska ordna det nästan obligatoriska te koppen till mig och så får jag väl engagera mig i att vispa grädden. Sedan är nog tvätt maskinen klar så jag borde hänga upp det också. Få se om det får plats. All rosa tvätt tog mycket plats och nu är det vit tvätt i maskinen.


I morgon blir det att tvätta lila kläder. Det ville Lovisa vara med och hjälpa till med.


Av Åsa - 20 oktober 2007 22:05

Så har jag sett filmen "Next" med bla Nicolas Cage.


Las Vegas magikern Cris Johnson har en hemlig gåva och förbannelse som plågar honom: han kan se in i framtiden. Sjuk efter undersökningarna han gick igenom som barn ligger han lågt under ett taget namn i Vegas och lever på småvinster. När en terroristgrupp hotar Los Angeles vill agenten Callie Ferris använda alla möjligheter till att övertyga Cris om att hjälpa henne.


Filmen är så där tycker jag. Lite rörig och ibland lite svårt att hänga med i svängarna.Så betyget från mig får bli 2+  ( sätter betyg melan 1-5 där 5 är super bra !)


TILLÄGG!  R säger att av honom får filmen en 4:a. Men hans en arbets kompis tyckte nog ungefär som mig. Så man kan kanske konstatera att

man tycker ganska olika om denna film !

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards