Alla inlägg under oktober 2007

Av Åsa - 20 oktober 2007 10:48

Nu är R och min vovve Nellie- Border collie och tränar vallning.

Det bästa "Nelsan" vet är att valla.

R tycker också det är skoj. Själv känner jag inte att jag har den orken att engagera mig i det just nu.


För de som är "nya" läsare på min blogg kan jag berätta att Nellie är ett år drygt och är en korthårig border collie. Hon heter Viätts Lyn i stamtavlan och kommer från Viätts kennel.

Hon är en ur go hund som älskar att bli ompysslad och få sitta i knät!



Av Åsa - 20 oktober 2007 10:33

Egentligen skulle jag behöva över till grann kommunen för att köpa baddräkt/bikini åt Linnea och själv titta på en jacka och kanske nya höst/vinter kängor.Skulle även vilja till ÖB för inköp av bla  plastbackar som är bra till marsvins hus.

Men barnen protesterar och vill ingenstans och själv är jag trött så jag vill ingenstans heller...


Hade tänkt åka till badhus på tisdag och då behöver Linnea nåt nytt att ha på sig till badet. Men efter dividerande med mig själv så kom jag på att jag är ledig på tisdag så då kan jag kanske åka själv.


Dock lär man då i stället masa sig ner till en matvaruaffär för inköp av mat och lördags godis.

Annars blir det en slö dag !!



Av Åsa - 20 oktober 2007 10:20

I början av omröstningen ledde apelsin men sedan kom päronet i fatt och de båda slutar på delad  första plats.


Sedan kom äpple och sist banan.


Det var 33 personer som röstat.

Procentuellt fick apelsin och päron 30,3 % var

Äpple 21.2 och banan 18.2

Av Åsa - 20 oktober 2007 09:59

Sovit skapligt men känner mig ändå väldigt trött i huvudet.

Tar kanske på krafterna att gå på bio, var nog ett år sedan senast...


Nu har vi  avnjutit en god frukost.

Ibland på helgerna kokar vi ägg och det gjorde vi i dag.


Kom och tänka på detta med kokt ägg. Endel äter med god aptit hela ägget medan andra föredrar det vita eller gula.

Det får bli en omröstning om det!

Vore kul att veta hur ni äter era ägg.


Vad jag föredrar?

-Nja ,det avslöjar jag längre fram få se hur många som "är som mig" i ägg frågan *skratt*



Av Åsa - 19 oktober 2007 22:05

Nej nu blir det te och en smörgås.

Är såå trött så att se början på någon film kan jag inte tänka mig...

Sängen lockar och en god natts sömn....


Av Åsa - 19 oktober 2007 21:57

Rs favorit godis just nu är gamla hederlliga ost krokar.

Främst sådana i silvrig påse med lägre fetthalt, så jag var snäll och köpte det åt honom i dag.

Av Åsa - 19 oktober 2007 21:45

Rått filmen var bra. Barnen nöjda och nu sover de som två stockar!

Men någon film för min vän He är det nog inte.

I vissa scener är det massor av råttor som kilar runt , super söta tycker jag men är som sagt inte säker på att He skulle ha samma åsikt!


På bion smaskade vi på popcorn och så hade vi lite vanligt godis. Själv hade jag 10 lakrits kolor.

Nu sitter jag här och väntar in R, han slutar 22.00 och undrade om vi skulle börja titta på någon av filmerna vi har liggandes. Men får ju medge att jag är bra trött så vet inte om jag orkar. Men ska försöka hålla mig vaken tills dess han kommer hem åtminstone.

Av Åsa - 19 oktober 2007 15:27

Blev så trött att jag nästan funderar på att lägga mig en stund. Samtidigt som jag inte vill det för jag tycker jag ska sova på nätterna ....

Nja blir kanske att vila på soffan en stund.


Måste ladda lite för i kväll *skratt*. Barnen och jag ska på bio och se den där "Råttan" som har Sverige Premiär i dag.

Så det gäller att kunna hålla sig vaken !!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards