Alla inlägg under oktober 2007

Av Åsa - 22 oktober 2007 13:08

Sov skapligt i natt.

Men konstigt nog känner jag mig inte särskilt pigg ändå. Får nog börja med nåt hälsokost preparat!


Har varit på jobbet under fm och kom nyligen hem.

Hann inte med så mycket "jobb" i dag för vi hade arbetsplats träff.


R har varit med Lovisa till skolsköterskan på inskrivning och kontroll.

Hon hörde,såg och talade bra.

Med hennes feber ska vi kontakta barn doktorn som hon var till när hon var  mindre.Ska försöka ta tag i det någon dag ...



Av Åsa - 21 oktober 2007 22:18

Då har marsvinen fått på fyllt med hö och pellets/havre.

Ska byta vatten i deras flaskor och sedan blir det en kopp te.

Ny anlända bebsiarna är så söta och ser ut att må gott.


I morgon börjar jag kl 10.00 och dagen startar med arbetsplats träff.

Vi skulle ha haft det i onsdags em men vi var så kort om folk att det inte gick att ha då.

Minns inte hur länge jag ska jobba i morgon, men får väl schema av chefen på ap-träffen.

Hon hade gjort klart det i fredags så jag har tider fram till 7/11.

Går 25% fram tills dess.


En vecka kvar sedan har barnen höst lov. Hade först tänkt vara helt ledig då medhjälp av föräldrar pennings dagar. Men nu då jag jobbar så lite så jobbar jag på.

Är lika bra så man hinner känna efter hur det går.

Hoppas på att det går bra, för jag vill ju helst gå upp till 50% igen sedan.




Av Åsa - 21 oktober 2007 21:03

Nu är det reklam paus i filmen, som jag tycker är helt ok.


Alldeles kolsvart ute. Lite jobbig årstid på det sättet tycker jag.

Känns som det är natt så tidigt...


Måste ordna med fler fönster lampor. Har några i förrådet som ska fram.

Köpte bla nya i våras till mat och vardags rum.


Funderar på att se om jag har någon passande lampa till köksfönstret också , helst en hängande annars finns risk att någon vovve har omkull den när de ska kika ut!



Av Åsa - 21 oktober 2007 19:52

Ser sällan på tv men hittade en film på kanal 5 som jag ska kika på strax.

heter "Why I wore lipsick to my mastectomy".


Filmen handlar om:

En ung kvinna kämpar för att behålla sin positiva livsstil när hon får reda på att hon har bröstcancer.

Amerikanskt drama från 2006. Handling: Geralyn är en ung kvinna som har allt. Hon är vacker, har ett bra jobb, bra make och ett bra socialt liv. Men då drabbas hon av den stora mardrömmen. Hon får veta att hon har cancer. I huvudrollen som Geralyn ser vi Sarah Chalke som är mest känd för sin roll som Elliot Reed i komediserien Scrubs på TV3.

Av Åsa - 21 oktober 2007 19:43

Barnen har övat lite på sina fioler.

I morgon är det början av kultur vecka i skolan.

Så Linnea ska spela för sin klass på dagen tillsammans med de övriga i hennes klass som spelar instrument.

På em ska hon med sin kör och sjunga på ett äldre boende, dock inte där jag jobbar.De får då sluta skolan lite tidigare för att hinna med det.


Sedan kl 17.00 ska båda barnen och öva med andra spelande barn och kl 18.00 är det "uppvisning/spelning" för oss föräldrar och andra bekanta.


Nu ska de ta en dusch innan de anländer till sängen.



Av Åsa - 21 oktober 2007 19:39

Här har vi tjejer fixat lite fruktsallad bestående av banan, äpple,apelsin, kiwi och russin.

Riktigt smaskigt.


Av Åsa - 21 oktober 2007 18:24

Vi planerade ju här efter sommaren för inskaffande av hund nr 3.

Då kom vi fram till att en Sheltie skulle bli bra. Hittade en kennel vi tyckte om men där blev det ingen tik till salu och vi hittade inte heller någon annan kennel med blue merle (färgen) valpar på gång.


Nu avvaktar vi tills nästa år och kanske mer mot hösten.

Efter att vi förhoppningsvis kommit i väg på utlands semester.


Finns ju många raser man kan tänka sig. Nu är det främst för barnen ny hund ska införskaffas så vi vill ju ha en relativt liten hund.

Så nu har jag hittat en annan ras jag tycker skulle passa.

Den heter Coton de Tulear.


Av Åsa - 21 oktober 2007 17:21

Pust. Barnen och jag har hjälpts åt att städa i deras rum

Inte klokt vad de kan dra till på bara någon timme!

Inte var jag så som barn , eller ??!!


Nu är det skapligt men jag orkar inte dammsuga i dag utan det får bli i morgon.Har dammsugit på nedervåningen så det får räcka!


Ska hänga mer tvätt, lila denna gång *skratt*.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards