Alla inlägg under januari 2008

Av Åsa - 8 januari 2008 12:33

I dag har vi varit över till grannkommunen och lämnat in "röda bilen" på verkstaden. Var väl nåt som skulle bytas enligt sista besiktningen.

Vore ju på sätt och vis skönt (och billigare) att ha bara en bil med skatt, försäkring och så utgifter för reparationer, däck osv.

Men faktum är att vi inte skulle klara oss med bara en bil.


Vi passade då även på att besöka Lidl , djuraffär för inköp av hamster mat och så besök på Smycka butik för håltagning i öronen.

Lovisa var så lycklig och valde snabbt ett par örhängen modell guld stjärnor, bild kommer. När vi kom utanför butiken sa hon - Mamma finns det risk att örhängena kan blåsa ur? (blåset ute) Men jag föräkrade att de satt ordentligt!

Så stolt och hon passade förrästen på att köpa ett par örhängen så hon har ett par till som väntar i smyckes skrinet.

Linnea köpte ett par hon med.


Nu blir det hemlagad potatis mos och korv.


Av Åsa - 8 januari 2008 12:30

Har du någonsin…

  • Dejtat en av dina bästa kompisar? Berätta lite, hur gick det? Nej
  • Blivit arresterad? Berätta lite? Nej
  • Sagt att du älskar någon utan att mena det? Berätta lite! Nej
  • Haft ett one night stand? Berätta lite? Nej
  • Busringt till någon, vem och varför? Nej

Var nog absolut de kortaste och mest lika svaren jag haft på tjejsnacks frågorna!

Av Åsa - 7 januari 2008 19:45

Hann inte med någon större mathandling. Eller rättare sagt kom på att jag borde göra en lååång lista och handla i grannkommunen där det är lite billigare på willys tex.

Så dit blir det en tripp i morgon, då även Lovisa ska få ta hål i öronen.


I dag blev det pannkakor enligt Lovisas önskemål. Lovade dem att få välja mat i allafall varsin dag under två veckor.

Linneas önskemål blev isterband och dill stuvad potatis, måste säga att jag blev jätte förvånad över hennes val hade aldrig kunnat gissa det!

Vi äter oerhört sällan isterband men visst ska de få välja så får man ju gå med på det *skratt*.Men det får bli en dag kommande vecka.

Av Åsa - 7 januari 2008 09:34

I dag är min hals så skrovlig så det få bli te med massor av honung x flera.

Sedan ska vi handla mat(ska ju bli duktig och planera !) och presenter, mamma fyller år i morgon.

Lovisa ska även få "ta hål i öronen" någon dag framöver, få se om det hinns med i dag. Vi måste nämligen över till grannkommunen då.

Lite andra ärenden har vi med inplanerade så dagen går nog fort.


Nu blir det marsvins tid, dusch och så lite fart!!

Av Åsa - 7 januari 2008 08:39

Nu har jag talat med min läkare och jag ska fortsätta med 50% denna månad och inte jobba ensam i tjänst.

Det känns helt ok ,sedan hoppas jag att det går bra och att jag i februari kan börja att prova på att jobba själv igen.


Nu sökte jag min chef så jag kan se vilka tider jag ska jobba men hon hade semester.Får se om hon kanske finns där i morgon annars får jag höra vem jag ska prata med.


Av Åsa - 6 januari 2008 21:16

Inget på tv är det visst heller att se, får se om vi kanske har någon film.

Sedan ska jag rosta bröd och äta tzatziki, barnen åt också det.

Finns lite chips kvar också, fasligt vad en påse räcker länge ibland!

Så blir att snaska på några sådana med.

Av Åsa - 6 januari 2008 21:05

Då sitter man uppe vid dator en stund. Enda nackdelen är att eposten går till andra datorn så man kan inte svara på mail eller så.

Men den andra datorn har R lagt beslag på *skratt*.


Barnen och jag har städat undan barbie dockor och annat de lekt med i dag.

Nu är de på väg i säng så snart är det dags för dem att få hjälp med tandborstningen. Lovisa ska välja bok också som jag ska läsa.


Av Åsa - 6 januari 2008 19:48

I morgon ringer min doktor och det är dags för diskussion om hur vi gör nu!

Mitt sjukintyg sträcker sig till 10/1.


Var helt sjukskriven från slutet av februari (-07) till början av augusti.

Började sedan med att arbets träna 25% ,sedan jobba motsvarande tid. Därefter gick jag upp på 50% men det gick inte alls.Stress symtomen kom tillbaka men visade sig nu mest på så vis att jag somnade bra men vaknade flera gånger under natten och hade då drömt jätte röriga och stressiga drömmar så jag var helt slut.Efter flera nätter med urdålig sömn höll jag på att bli helt knäckt.Fick nästan lite panik och besviken blir man ju med när man gärna vill tillbaka.

Fick då gå ner och jobba 25% ett tag igen och det gick bra.


Sedan i november hade vi möte med FK , chef , doktorn mfl och då bestämde vi åter 50% men bestämde då också att jag bla inte skulle jobba ensam i tjänst, vilket vi kan vara ett tag på vardagar men främst kvällar och helger.

Nu gick det mycket bättre än när jag provade 50% tidigare. Visst hade jag huvudvärk ibland men eftersom jag mest var på min avdelning och det även fanns något bättre med vikarier så underlättade det.


Så få se hur jag ska fortsätta.

Vet inte själv riktigt heller vad jag ska säga. Ska man fortsätta med 50% och få in detta med att jobba själv lite för att se om det går bra. Eller ska man våga höja procenten till att jobba 75% !?

Är ju enormt svårt att veta , man vill ju gärna upp i tid men inte heller att det ska bli så att det slår tillbaka på en heller.

Känner mig väl inte pressad av någon direkt heller men ändå man vill ju inte vara sjukskriven hur länge som helst !!!



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards