Alla inlägg under mars 2008

Av Åsa - 1 mars 2008 21:53

Nu har hela familjen skådat Melodifestivalen.

Rs favorit var självklart Nordman och Lovisa gillade den med, för de sjöng ju på svenska så man kan förstå var hennes kommentar!

Linnea gillade Sibell eller vad hon hette, snygg rosa klänning.

Barnen röstade på sina favoriter och bådas gick vidare till andra chansen.

Själv hade jag ingen klar favorit denna gång men Perellis låt var inte alls tokig, så en final plats där var helt ok!

Av Åsa - 1 mars 2008 18:42

Så har jag och Lovisa skrivit inbjudningskort till hennes kalas som ska bli nästa helg.

Hon bestämde sig att bjuda alla tjejerna i sin klass plus en i den andra förskole klassen.Sedan blev det två gossar med som hon gärna leker med i sin klass.

Totalt blev det 10 inbjudna och så blir Linnea och hennes kompis A med och ska bla fungera som lekledare , vilket jag är väldigt tacksam för *skratt*.


Linnea har valt att ha bad kalas men då det ej gick att få denna helg pga att det är sportlov så blir det inte föränns i mitten av april. Vi jobbar ju helger och så är det påsk så det funkar inte att ha det tidigare men det tyckte inte Linnea gjorde något.

Hon blir ju i allafall firad av oss på måndag och resten av släkten på lördag kommande helg.


Av Åsa - 1 mars 2008 17:42

Linnea har ju bestämt att hon inte vill ha vecko eller månadspeng utan anser att det är bättre att själv jobba ihop pengarna.

Dock betalar vi deras lördags godis.

Det görs genom att hon städar marsvins burar, fyller på deras vatten flaskor,klipper klor (fast allt det hade hon gjort utan pengar också för hon tycker det är så kul), sedan hänger hon tvätt/plockar ner och sorterar tvätten och lägger ner sina saker i lådorna.Dammsuga ibland och lite små pyssel som vattna blommor osv. Ibland dyker andra saker upp och då får man förhandla om priset *skratt*.


Just nu är syrran med på liknande villkor men har lite andra uppgifter.

De har bestämt att de gemensamt ska spara till ett data spel de vill ha.

I dag har de nog tillsammans tjänat runt 50-60 kronor, Linnea mer parten.

Men det kan gå många dagar också utan en enda intjänad krona också.

Fast jag tycker det är bra att de hjälper till och sedan får pengar för det men de hjälper till med annat ibland med som att duka eller plocka undan när man ätit utan betalt. För allt ska ju inte vara om pengar, man ska ju kunna hjälpa till ändå, så länge nu det håller i sig...


Av Åsa - 1 mars 2008 17:17

Blev ingen tupplur i den älskade "sovsäcken" utan barnen och jag slog oss ner i soffan och kikade på tv. Hittade filmen "Mina, dina och våra" eller nåt sånt hette den. Var en mamma med 10 barn och en pappa med 8 barn som gifte sig och handlade om dem och alla barnen...


Vi åt glass på fat med strössel och chokladsås. Riktigt lyxande *skratt*.

Var iallafall skönt att slappa en stund.


Sedan har vi sått smörgåskrasse så barnen har varsit fat med det som de nu ska ta hand om och vattna. Drygt en vecka brukar det ta innan man kan börja skörda delikatesserna och placera på sin smörgås.



Av Åsa - 1 mars 2008 13:16

Kan meddela att våra små fåglar har fått det väl för spänt då R numer är noga med att de ska ha mat. Tidigare har han väl knappt ägnt dem en tanke!

Men nu kan man ju få lust att fota dem och då ska det ju finnas mat, så han ser till att fylla på och meddela när det behövs handlas hem mer åt dem.

Denna bild fick jag "ta", får sådana han inte är helt nöjd med *skratt* men jag tycker det är en söt pippi i allafall.

Nu har de nöt påse, frön och talgboll, måste ju ha endel att välja på...

Av Åsa - 1 mars 2008 13:08

Sov drygt 10 timmar i natt men var ändå trött, inte klokt så segt det känns. Visserligen jobbade jag mån-fredag vilket var länge sedan jag jobbade så det beror nog delvis på det i allafall.


På fm har barnen och jag ägnat oss åt de älskade marsvinen och kaninen.

Rengjorda burar, flaskor och många har fått lite gos och kramar.

Alla marsvin och kaninen verkar må bra.

Pomperipossa ökar stadigt lite i vikt så det tyder på att hon är dräktig.


R fick åka en sväng till återvinningen med säckar och en massa papper, plast , batterier mm.

Nu är han ute med vovvarna, sedan är det väl dags att tänka på maten.

Hade planerat kyckling i dag men jag orkar inte så det får bli nåt annat som R kan göra.


Seda blir det en dusch, ingen ide att göra sådan innan man städar en massa burar och så blir det nog till att sova en stund på em i min underbara sovsäck med ull innersida, dit längtar jag...


Av Åsa - 1 mars 2008 12:59

I går , fredag jobbade jag först och sedan var jag så in i bomben trött men vi behövde över till grann kommunen och köpa presenter till linnea som blir 10 år på måndag. Brukar vara ute i tid men vi har helt enkelt inte haft en aning om vad vi ska köpa.


Nu passade vi på att köpa till båda barnen för Lovisa fyller strax hon med.

Så det blev lite kläder och presentkort för att välja mer kläder själva, böcker, film, nagellack, ritblock mm.

Sedan ska de i vår få sin efterlängtade studsmatta som present till dem båda.Så de blir säkert nöjda när de får veta det på måndag, då Linnea ska uppvaktas på morgonen.

Linnea tycker dessutom man borde slippa åka skolskjuts på sin födelsedag och åka redan runt 7.20 på morgonen utan istället bli skjutsad runt 7.45 Så det har R nappat på och lovat skjutsa dem båda.


Efter hämtning av barn så gjorde jag taco lasagnen och alla i familjen gillade den väldigt mycket så det blir fler gånger.


Sedan såg barnen och jag på Lets Dance men 20.45 sov jag i soffan så 21.00 knatade jag och barnen upp och sov.

Inga spännade kvällar här inte...


Av Åsa - 1 mars 2008 12:57

På torsdag kväll då vi var " barnfria" somnade jag 21.00 så det blev inte till att se någon film som tänkt.

Är så trött, trött. Går bra på jobbet men sedan får jag puscha mig själv för att hinna göra nåt innan man somna av...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards