Alla inlägg under mars 2008

Av Åsa - 24 mars 2008 18:42

Lovisa och jag såg andra Potter filmen.Hon är väldigt förtjust i de filmerna. Vi har 1-4 men får väl ta och köpa den 5:e också.

Så Lovisa och jag mös i soffan med salta skruvar och påskmust.

Linnea ville hellre spela Sims på datorn så hon fick göra det istället och snaska på skruvar...

De fick pengar då de fyllde så de köpte studentliv och djurliv till Sims spelet så nu är det visst jätte roligt att spela...


Av Åsa - 24 mars 2008 15:43

Här har vi nu ätit påskmat och pysslat med marsvins burar och marsvinen.


Från min näsa rinner det fullkomligt rättsom det är ut alldeles gult var typ.

Äckligt!! Men kanske är det nu äntligen bihålorna som börjat tömma sig så man kan få bli riktigt bra någon gång!


Nu står barnen redo för att duscha och sedan blir det min tur.

Därefter lite fika och så någon film!

Av Åsa - 24 mars 2008 13:43

"Pompom" stretar på med tjocka magen, alltså inte dräktig på bilden!

Går stadigt upp i vikt och mår bra.

Har varit ganska öppen i ca en vecka så få se hur länge till det dröjer innan bebbarna vill ut. Magen har sjunkit ner lite , som det brukar göra mer mot slutet.


Håller tummarna för att allt ska gå bra. Längtar efter små bebbar nu ,var ju några månader sedan senaste kullen.

Är alltid så spännade att få möta de som sparkar på inne i magarna på honorna.Denna gång är ju pappan "prickig" så kan ju bli någon sådan i kullen också.Men bara allt går bra är jag mer än nöjd.


Av Åsa - 24 mars 2008 11:47

Blir kalas för min goa pappa nästa helg istället. Mamma var fortfarande förkyld och eftersom brorsan dessutom jobbar hela dagen och R ska jobba em skift så tar vi det nästa helg.

Då kan nog alla förhoppningsvis komma och är friska.


Jag tar det bara så lugnt här hemma, skönt

Har gett marsvinen mat och barnen har lekt och gosat med sina kelisar.

De har ju 16 stycken goa grisar som är deras egna (8:a var), så det finna ju några att mysa med.....


Senare ska vi göra rent några burar och se över marsvinens klor/tassar om någon behöver lite fotvård. Kloklippning och endel , speciellt de äldre kan behöva få tassarna smorda så de blir mjuka och sköna att gå med.

Marsvin kan även få lite små förhårdnader som man kan fila eller ibland klippa bort.


Påskmat äter vi det sista av i dag och så tror jag barnen och jag ska kika på någon film på em, på tv om vi hittar någon eller så får vi ta någon egen.

Skönt att bara slappa...

Av Åsa - 24 mars 2008 08:21

Idag blir det nog bara att ta det lugnt.


Min pappa fyllde 65 år i går men mamma har varit förkyld så ev skulle det bli kalas idag. Men tydligen ska brorsan jobba en extra tur på sitt jobb ev ända till kvällen så få se om det blir kalas idag eller kanske nästa helg istället.Beror väl på hur mamma mår också i sin envisa förkylning.


Solen skiner men kallt, -10 grader nu på morgonen.

Har varit så flera dagar nu, skulle vara kanon skönt ute om det kunde vara några plusgrader istället....



Av Åsa - 24 mars 2008 08:17

Jobbade i går , trevligt men jobbigt på så sätt att jag är så täppt i näsan och snorig. Drog ju på lättare huvudvärk hela dagen också.

Tänkte att det ska lätta för jag är säker på att det sitter en massa i bihålorna.Men har inte feber osv så behöver nog ingen antibiotika utan det ska väl ge med sig.

Läste dock att det ska finnas någon annan sorts nässpray som kunde vara bra så är det inte bättre i morgon får jag höra mig för om det .

Ska jobba kvälls tur i morgon så då hinner jag väl med det på fm.


Hemma igen var jag strax efter 22.00 då blev det en kopp te och så sängen.

Av Åsa - 23 mars 2008 13:00

Fortfarande lite huvudvärk/trött och tror nog det kommer sig av bihålorna.

Är ju fortfarande täppt och snorig. Kanske var det även delvis orsaken till migrän anfallet i fredags.Eftersom inte huvudvärkspillren hjälpte heller som de brukar....


Nu blir det snart lite påskmat här hemma och så en dusch.

Sedan är det dags för att jobba.

Av Åsa - 22 mars 2008 20:00

Tagit det lugnt idag. Huvudvärken har hängt med hela långa dagen om än i lite mildare form. Tog dock en huvudvärkstablett men precis som igår märkte jag ingen effekt alls...


Näsan har fått fart igen och har fått snyta mig flera gånger, hoppas det som ska ut kommer nu så man blir bra från förkylningen.


Vi åt påskmat i dag och nu på kvällen tacolasange.

Nu är jag så trött så det blir sängen för mig och barnen.

R ska redigera bilder som är tagna i dag på svanar...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards