Alla inlägg under oktober 2007

Av Åsa - 17 oktober 2007 12:56

Har aldrig sovit så dåligt som i natt tror jag. Inte vad jag kan minnas i alla fall. Varit vaken fyra gånger och haft svårt att somna om.

Sista gången jag vaknade var klockan strax före 06.00 och jag skulle upp om ca en halvtimme så då var det ingen ide att försöka somna om.


Så i dag på jobbet har jag varit trött och efter halva passet väldigt yr.

Brukar inte vara yr särskilt ofta men väldigt obehagligt, snurrade till en gång så jag trodde jag skulle tuppa av.Men sedan blev det något bättre. Men för alldel yr är jag nu med men inte alls som då.


Väl hemma kom jag på (kort minne som man har) att jag skulle varit förbi en tjej och hämtat lite grejer, men det får bli när jag hämtar barnen i stället!


Av Åsa - 17 oktober 2007 12:54

Lovisa var feber fri i morse så hon var så glad över att få gå till skolan.

På onsdagar spelar båda barnen fiol och Linnea har dessutom gymnastik så det är mycket att bära.

Av Åsa - 16 oktober 2007 21:00

Lovisa var feber fri i kväll så är hon det i morgon med så kan hon få gå till skolan och det ville hon gärna.

Har varit pigg hela dagen enligt R som varit hemma.


Nu sover barnen och själv blir det nu te och smörgås. Vi ska även titta på en film vi har "liggandes" den heter  "Romance and cigarettes".

Klockan är ca 21.00 och  jag är fortfarande på benen. Framsteg *skratt* .

Få se hur lång tid det tar innan ögonlocken ramlar ner och jag somnar av i soffan....

Av Åsa - 16 oktober 2007 17:54

Då har man ätit middag. Blev spagetti och köttfärs sås. Ingen favorit direkt för min del men betydligt bättre än korv i allafall. Det är jag ganska trött på!


Barnen spelar lite fiol innan barn programmen börjar.

Själv ska jag ta och göra rent några marsvins burar och utfodra dem.


Lovisa har inte sovit middag i dag och verkar piggare. Var ju feber fri i morse få se om hon är det i kväll med då kanske hon kan få gå  till skolan i  morgon..


Av Åsa - 16 oktober 2007 17:50

Under em har jag varit på utbildning om kost och äldre.

Intressant och lärorikt.

Hur man ska räkna ut hur mycket de behöver äta kalori mässigt osv.

Bara man har tid att göra det också kan jag känna. Det är en viktig och nog rolig bit att arbeta med men tittar man på hur vi har det i dag vet jag inte hur man ska hinna...

Av Åsa - 16 oktober 2007 17:47

Var till beteende vetaren och det gick väl bra. Hon tycker ju att att vår arbets miljö måste förbättras, det tycker ju vi med!!

Hon tyckte också att jag ska lyssna på min kropp och gå ner till 25 % eller om jag kanske ska vara hemma helt. Men lite vill jag ju kunna jobba så jag får väl höra med min doktor om jag kan gå 25% ett tag igen, för att se om mina sömn probblem och att jag är så trött blir bättre.

Dock har jag ju 50% fram till 24/10.


Av Åsa - 16 oktober 2007 17:45

Åntligen har de "släppt" biljetterna till filmen vi vill se.

Råttatouille heter den och nu har jag bokat biljetter.

Skönt !

Av Åsa - 16 oktober 2007 09:56

Här var det väldigt vad telefonen ringer i dag.

Nu var det min försäkringskasse handläggare.

Hon hade fått mitt sista sjukintyg men det näst sista fanns inte. Vet dock att jag skickat in alla orginal men då har det väl kommit bort.

Tror jag har en kopia av det så jag kunde lämna det hos dem i grannkommunen dit jag ändå ska snart.


Passade på att fråga om hennes åsikt gällande ett formulär jag fått från "kommunen" att fylla i. Där är frågor om vilka arbets uppgifter man klarar av och inte. Bara det att endast 2-3 frågor är relaterade till sjuksköterske yrket. Resten är när man jobbar på avdelning eller hemtjänsten.

Tex kan du handla åt den boende, hjälpa dem på toaletten, tvätta dem i sängen, vända dem osv.

Förstår tex om man har problem med rygg eller liknande att man där kan utröna vilka arbets uppgifter man kan klara eller inte.

Men dessa saker gör normalt inte jag och det hör inte till min uppgifter.


Det finns inga frågor heller om den psykosociala arbets miljön, vilket är den som är jobbig för mig som sjuksköterska.


Sökt peronen jag fick formuläret av flera gånger men inte fåt tag på henne. Dock skulle hon finnas där i morgon.


Min chef sa att jag fick väl tänka "hypotetiskt" om jag skulle kunna klara av den uppgiften.


Min handläggare tyckte precis som mig att det finns väl ingen anledning att jag ska svara på frågor som inte är relaterade till mitt jobb.


Så än har jag inte börjat fylla i formuläret...


Informerade även henne lite snabbt om hur vi har det på jobbet och att jag inte vet om jag kan fortsätta att gå 50%.Även om jag så gärna egentligen vill det.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards