Alla inlägg den 5 december 2007

Av Åsa - 5 december 2007 22:43

Filmen är nån urbota trist sak. Handlar om en massa personer långt tillbaka i tiden som bara slår i hjäl varann och annat elände.

Hur kul är sånt!!

R tycker den är bra, jag såg redan efter en minut att det inte var nåt för mig...

Så jag har suttit i soffan och gått igenom tidningar bla Ica Kuriren som jag får av mamma. Skulle kasta dem till pappers återvinningen men brukar kolla om jag ska ta ur något recept tex.

Hade väl en bunt på 10 tidningar så nu är det avklarat.

Har ju sneglat på filmen men inte mer , gillar inte så där våldsamma filmer.


Sedan gjorde jag rent en marsvins bur och så har de fått hö påfyllt.

Även vatten, det brukar jag fylla på under kvällen.


Nu surfar jag runt en liten stund sedan blir det sängen.

Av Åsa - 5 december 2007 19:58

Här kommer en bild på den söta lakeland hanen Ivriga Ivar.

Han har så härlig färg och är en riktig  charmig pojke.

Kan ju inte spara alla så han är till salu.

Av Åsa - 5 december 2007 19:54

Lovisa har sett denna film och tyckte den var såå bra.

Hennes betyg blev en 4:a, men så är hon väldigt förtjust i barbie, älvor, prinsessor osv.

Av Åsa - 5 december 2007 19:47

Så har jag och barnen pysslat med marsvinen, gjort rent några burar och gett dem mat.

Barnen har ätit lite kvälls fika och Linnea har gjort sina läxor.

Nu ska de gå upp och lägga sig.

Lovisa ska jag hjälp med en dusch innan hon kryper ner mellan lakanen.


Ronnie och jag ska se om vi hittar nåt på tv att se annars får det bli någon film.

Av Åsa - 5 december 2007 18:54

Kom att fundera på detta med vikt.


Många vill gå ner i vikt andra gärna upp i vikt.

Endel lägger lätt på sig kilon , andra kan äta mycket utan att gå upp.

Livet är ju inte alls rättvist !


Själv tillhör jag den smala sorten, lyckligt lottad kan jag känna numer.

Har svårt för att gå upp i vikt men äter väl inte så mycket heller.

Men i perioder när jag var yngre och ville gå upp i vikt och medvetet försökte äta mer osv hände inget!

Nu lider jag inte av att vara "pinnig" men när jag i tonåren var det jobbigt.

Man fick höra att man såg sjuk ut, måste äta mer osv.

Kommer ihåg en pojkväns föräldrar som ofta påpekade när jag åt hos dem att jag skulle ta mer så jag "la på mig" några kilon.

Säkert i all välmening men var inte så roligt att höra.


Sedan när man blev lite äldre fick man höra att efter du fått barn blir det nog några kilo till, men icke. När jag ammade hamnade jag några kilo under min vanliga vikt och sedan slutade vågen på samma som innan...


Har också fått höra att efter 40 kan det ändra sig så få se om något sker!

Men mamma är smal hon med, pappa har lättare för att lägga på sig kilon.

Känns som jag bara brås på mamma när det gäller vikt avdelningen!


Är ju absolut inget fel med att ha fler kilon bara man känner sig nöjd med sig själv och mår bra.Vackra är vi allihop.


Men jag tycker synd om alla som kämpar med sina vikter, som vill gå ner men har svårt att hitta motivationen osv.Kanske nästan våndas att det snart är jul och ser all julmat mer i kilon man kommer att gå upp än att sitta och njuta av maten.


Tänk om världen vore annorlunda och ni kunde delegera era kilon till oss som skulle behöva några fler.

För en nackdel med att vara "pinnig" är faktiskt om man blir sjuk som magsjuk. Jisse vad jag kan gå ner i vikt, flera kilon och se ut som ett skelett, hemskt och det tar tid att äta upp sig och bli normal.

En jul hade jag otur och magsjukan tog om så jag var helt färdig. Gick ner 8 kg vilket är mycket då jag inte väger så mycket (49kg) har ju inget att ta av. Tog tid att bli sig själv igen.Så kunde jag så skulle jag gärna vilja ha i allafall 5-6 kg till...




Av Åsa - 5 december 2007 16:43

Nu blir det pannkakor.

Gott med blåbärs sylt eller lite socker.

Av Åsa - 5 december 2007 13:21

Då har man jobbat mellan 8-12 i dag.

Jag hade helt glömt bort att en apoteksinspektör skulle komma vid 9.00 och det visade sig att vi bara var två i tjänst då. Fler sköterskor skulle komma vid 11.00

Men jag tog hand om inspektören och kollegan bidrog lite också, så det gick bra. Hon var väldigt trevlig.


Var in på en av lokala butikerna för att bla handla morötter.

De har 2 kg för 15 kr där väldigt fina dessutom.

Till djuren (marsvin, kanin) går det år ungefär 10 kg per vecka så det blir endel.

Han som har hand om grönsaker/frukt sa att leverantören i allafall har haft 10kg fodermorötter också. Han skulle höra sig för om det finns och vad de kostar.

Skulle vara perfekt då hade man ju för en vecka i taget och slapp släpa.

Så nu håller jag tummarna för att det finns och till skapligt pris.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards