Alla inlägg den 7 december 2007

Av Åsa - 7 december 2007 21:08

I dag har jag jobbat. En annan tjej blev beordrad att jobba kvar till 21.45

Var glad att det inte blev jag då vi var bjudna till svärföräldrarna på god mat 17.00 Men eftersom jag är sjukskriven 50% och det står bla på läkarintyget att jag inte ska jobba själv så antar jag att man inte är första hands val

Men jag kan bli beordrad jag med.


Visade sig sedan att det inte fanns någon insatt till natten heller så denna tjej fick "beredskap/jour" under natten också.

Men då får hon i allafall sova hemma men vara tillgänglig om hon behövs.

Hon tyckte väl det var ok men inte är det ju så kul  att man tror man ska sluta kl 17.00 och istället ska vara där till 21,45 och så blir det att stå till tjänst även under natten...


Efter jobbet , slutade 16.00 åkte vi direkt till grannkommunen för vi skulle hinna in i någon affär och köpa klänning till Linnea.


De ska nämligen ha Nobelmiddag på skolan på måndag. Gärna vara lite fint klädda och så har de övat på hur man ska äta fint och pojkarna ska dra ut stolen åt bordsdamen osv.Även ha pris utdelningar i en annan lokal för bästa kompis osv de har visst fått rösta på kandidater i olika kategorier.


Framgick ju även att man inte skulle behöva köpa nya kläder men att de kan ha något lite finare....

Men Linnea hade ingen klänning och de skulle ju de flesta ha så det blev till att köpa en ny och passande strumpbyxor till, blev ca 300 kr.

Träffade även andra mammor som var där i samma ärende.

En sa att det är ju lätt att säga att man inte ska behöva köpa något men har de ingen klänning tex så är man ju nästan tvungen att köpa något. Hon hade två döttrar att handla åt så det blev säkert runt 600kr!!


Trevligt hade vi hos Rs föräldrar och nu sover Lovisa, Linnea ligger och läser Bamse tidningar. R och jag ska kika på en film, vilken vi nu ska välja och så tar jag en kopp te.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards