Alla inlägg den 24 december 2007

Av Åsa - 24 december 2007 21:14

Då var vi hemma från julfirande hos moster B.

mamma , pappa och brorsan var också där. Vi har haft trevligt med god mat och julklappar.

Åt inte så jätte mycket utan är helt lagomt mätt.

Måste ju kunna få ner lite glögg och julgodis också!!


Var visst "Hälsoresan" på tv snart så vi ska nog kika på den.


Barnen är uppe och spelar ett av spelen de fick. Ett troll spel.

Det är ett "vanligt spel".

Sedan blir det nog snart sängen för deras del.


Min älskling "Kånrad Kanel" hänger med. Är pigg och har gått upp 10gram i dag. Äter bra men än känns det inte som faran är över.

Men jag gläds så varje gång jag ser hans söta näsa kika fram ur fleece påsen.


Hoppas ni alla haft en trevlig julafton.

Av Åsa - 24 december 2007 13:21

När man tycker det är länge sedan man "hört nåt" av de osynliga två benta så fick vi en på hälsning i dag.


På fm när jag plockade fram kläder i vårt sovrum för att ta med mig till duschen och R låg i sängen så hörde jag hur det sakta lite smygande gick någon i trappen och i lilla hallen. Trodde det var någon av barnen som smög men när jag ropar och kollar var de är så är de nere båda två!


Man blir bra nyfiken på vem det är.


Av Åsa - 24 december 2007 08:52

Här sitter man en stund vid datorn på julaftons morgon och äter knäck!


Vaknade redan vid 06.00 och sedan kom Lovisa vars hår inte luktade gott, var ju andra behandlingen med lusmedel i natt och de skulle sköljas ur vid 07.30


Vi låg en kort stund och gick upp 06.30 Var bekymrad över lilla marsvins killen som inte har något riktigt namn men får tillfälligt bli kallad "Kånrad Kanel". Han har ju hela tiden haft en underlig färg , svårt att veta vad han har! Nu ser han mest ljust brun ut, därav kanel !


Han lever och har gått upp i vikt. Har en fleece påse som han sover i och under den vete kudden.Som jag värmer på emellanåt.


Den bästa julklappen jag kan få är att han får växa och må bra.


Linnea kom upp vid 08.00

Barnen har öppnat paket i sina julstrumpor, tomten är ju hit på natten och lägger några där!


Sedan bestämde R och jag i går  att de skulle få öppna några julklappar på julaftons morgon som vi lagt under granen.

Blir ju ändå så många paket senare och man vet ju själv hur jobbigt ,ja rent ut sagt vilket lidande det var att få vänta med att öppna paket.

Så denna traditon ska vi definitivt fortsätta med.


R sover , han ligger gärna lääänge om han får. Så han väntar jag mig inte att få se förräns vid 10.00-11.00

Han skuttade dock ur sänghalmen vid 07.00 och gick ut med hundarna men sedan ner i slafen igen.


Barnen och jag ska ta och äta frukost.

Sedan blir det dusch för min och Linneas del (lovisa duschade ju vid 07.30)därefter  marsvins pysslande.


Blir en sväng med dammsugaren med. Har man hundar och marsvin/kanin behöver man dammsuga även om det råkar vara julafton!







Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards