Alla inlägg den 14 december 2007

Av Åsa - 14 december 2007 20:12

Det är inte regn som faller med Sonja Alden

är just nu min favorit låt.

Fast hela hennes senaste album gillar jag skarpt.

Så fina texter.


Ännu en dag igen
Jag vaknar upp med tystnaden
Står där lika vilsen som ett barn
Och som en våg kommer saknaden
Och den sköljer över mig
I samma stund ser jag sanningen
Jag ska leva utan dig

refräng:
Det är inte regn som faller
Finns inga spår i snön som leder hit
Ett hus bebott av tomhet
Av hjärtat fattas det en bit
Det är inte regn som faller
En kylig vind som söker sig hit in
Får se hur mina tårar
Fryser till is på min kind

Jag minns den morgonen
När vi två gick i sommarregn
Och du sa
Det här har inget slut
En annan dag och en annan jag
Står vid fönstret och ser ut

refräng

Det är inte regn som faller
Finns inga spår i snön som leder hit
Ett hus bebott av tomhet
Av hjärtat fattas det en bit
Det är inte regn som faller
Här blir det aldrig sommar någonsin
Fast jag hör fåglar sjunga
Vet jag att smärtan, den är min

Av Åsa - 14 december 2007 19:42

Snott listan från Dragariel

Sno den gärna du med !


Nämn något som gjorde dig glad igår: Att det var sista arbetsdagen inför julledigheten

Vad gjorde du kl 8 i morse? : Pysslade med dvärghamstern

Vad gjorde du för 15 minuter sedan?: Fyllde på chips i barnens skål.

Det sista du sa högt? Tyst, åt hundarna som gnällde.

Vad har du druckit idag? Vatten, mjölk och äppel juice.

Vad var det senaste du åt? Stekt potatis och falukorv.

Vad var det senaste du köpte? Mat

Vad är det för färg på din ytterdörr? Vit

Vad är det för väder hos dig just nu? Mörkt, kallt -12

Godaste glass-smaken? Dajmglass eller lakritsglass i kulform!

Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Ja faktiskt

Sover du tungt? Olika.

Drömmer du mycket? Ja fast inte alltid jag kommer i håg.Men i bland då jag håller på att somna fast jag känner mig rätt vaken ännu, kan jag börja drömma, blir helt vaken  faller ner mot sömn o drömmer , vaknar igen osv. Ibland kan jag ha "snabb" drömt 3-4 saker innan jag somnar helt så att säga.

Mardrömmar? Väldigt sällan. Kan däremot drömma stressiga drömma´r.

Vilket ämne är roligast i skolan? När jag gick där så gillade jag nog matte bäst.

Trivs du med ditt jobb? Det gör jag men önskar att vi hade bättre bemanning så det inte var så stressigt.Jobbar som sjuksköterska.

Favoritklädsel? Min morgonrock.

Favoritlåt just nu? Det är inte regn som faller med Sonja Alden.

Vad ser du om du tittar åt höger? Tvn.

lVad gör dig glad just nu? Julens antågande.

Vad ska du göra härnäst? Hjälpa barnen att komma i säng. De vill sova i samma rum så en av dem ska sova på en uppblåsbar madrass på golvet. Det tycker de är kul.

Höger- eller vänsterhänt: Högerhänt.

Humör just nu: Helt okej

Sommarplaner:Vara ledig hela sommaren!

Hur många kuddar sover du med: En som är ganska låg. Gillar inte höga fluffiga kuddar.

Spelar du nåt instrument: Nej inte numer.Men har spelat piano.

Vilka är viktigast för dig: Min familj

Snarkar du: Nix.

Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja? Kunna flyga. Har ibland drömt att jag viftar med arnarna och kan flyga. Har kännt hur trädens grenar stryker mig på ryggen då jag flugit ganska lågt! Underbar känsla att flyga, även högt trots att jag egentligen är ganska höjdrädd....

Vad vill du jobba som? Är ju sjuksköterska och det är ok.

Stökigt eller välstädat? Vill ha det välstädat men är nog oftare stökigt...

Skulle du nånsin få för dig att hoppa bungy-jump? Absolut inte. Sånt tok !!

Gillar du att sjunga? Ja men bara hemma och i bilen.

Vad gör du om du får hicka? Väntar på att det ska gå över...

Vad längtar du mest efter just nu? Att få njuta av en varm kopp te i soffan med min älskling bredvid och se en kul film.

Av Åsa - 14 december 2007 19:21

Linnea har vunnit pris!

Hon och moster B gick tipsprommenad i samband med julskyltningen.

Nu var det 10 st som vunnit men så var priserna lite annorlunda fördelade!

Var nämligen så att vid varje affär som det suttit en fråga hade ett pris, från sin affär.

De som vunnit fick helt enkelt gå till den butiken de kelst skulle vilja ha ett pris i från och höra om det fanns kvar. Någon av de andra vinnarna kunde ju varit där redan och hämtat den affärens pris.

Hade de redan lämnat ut sitt pris får man ta nästa affär, har de redan lämnat ut sitt pris fick man "leta vidare" bland de aktuella butikerna.

Lite jobbigt kan man ju tycka!


Linnea valde i första hand leksaks butiken men där var priset hämtat , hennes nästa alternativ var "Klockargården".

Där fanns det kvar, hennes tredje hand val hade annars blivit blomsteraffären (var även en lamp butik, hårfrissa, heminrednings affär, klädaffär med vuxenkläder mfl som man hade att välja på!).

Nu fick hon en jätte söt korg med som ni kan se kaffe, tvålar , en stor och tre små,samt tvålfat i trä och ett härligt ljus.


Han i affären sa att det kanske inte var så roligt att vinna för ett barn men Linnea var så nöjd. Hon hade hoppats på något ljus eller tvål. De luktar så underbart.Kaffet kommer att bli en julklapp till någon kaffe drickare.

Ljuset får ju hela familjen njuta av och tvålarna kommer hon själv att använda.

(Det var ju tjusig genomskinlig plast runt men den tog jag bort, så ni skulle kunna se sakerna.)

Av Åsa - 14 december 2007 16:32

Har i dag slagit in de sista julklapparna så jag är klar förutom att jag nog vill hitta något mer till en av min kompis M s barn.


Men jag blir nästan alltid så att när jag är klar med julklapparna så känns det toppen samtidigt som jag verkligen älskar att köpa det, så kanske blir det något mer .....

Men är ju inget måste!



Av Åsa - 14 december 2007 16:20

Nu har jag sett klart "Pirat filmen" och jag tycker alltid de är sevärda.

Detta är ju den tredje filmen.

Men kanske kan jag tycka att den första o andra var snäppet bättre, sedan får man väl vänta på den fjärde filmen för det blir det nog...

Filmen är 2tim 41minuter så man får valuta för pengarna *skratt*


Detta är handlingen

Just när han behövs som allra mest sitter den charmige piratkaptenen Jack Sparrow fången i piraternas dödsrike. I en ohelig allians, ger sig Will Turner, Elizabeth Swann och kapten Barbossa ut på en desperat räddningsaktion. Kapten Jack är den siste av de nio piratlorderna vid The Brethren Court, som måste samlas för att utkämpa ett sista slag om piraternas frihet. Från det exotiska Singapore till bortom världens ände; från Shipwreck Island till den storslagna slutstriden är det här äventyret laddat till bristningsgränsen med fantastisk action, respektlös humor och de sju havens myter och magi. Alla trådar löper samman i det här oförutsägbara, vilda piratäventyret som är den sista delen i trilogin om Pirates of the Caribbean.


Mitt betyg  4:a.


Av Åsa - 14 december 2007 15:31

Resten av familjen är nu hemma. R vilar sig och barnen pysslar med marsvinen.

Jag har satt på potatis för vi ska göra stekt potatis och falukorv.


Sedan är jag såå sugen på nåt gott, nu är det ju helg och helt lovligt att smaska på godis *skratt*.

Är nog hungrig i största allmänhet för jag är sugen på allt...

Fantiserar om hemgjord pizza, tacos, gucamole, chips, choklad i alla olika varianter...


Blir nog en tur till affären efter maten, ska höra vad resten av familjen är sugen på. Men hos mig känns det som hemgjord pizza kunde passa bra.

Barnen får äta popcorn, chips, nötter eller liknande på fredagar till bolibompa. Lördagarna samma tid är det choklad eller annat sånt godis som gäller. Tycker det är bra att de äter på kvällen när snart tänderna ska borstas.


Något plock godis köper vi inte i dessa sjuktider.

Man har ju sett hur små barn tar med händerna på själva skopan , ack vad bakterier det lär bli, folk kan ju stå där och snora vem vet hur långt de bakterierna far...


En kompis var på en affär då en personal gjorde rent inne i godis buttarna med rengöringsmedel fast det var godis i !!!

Hon blev paff och arg ,sa till dem och de sa att det ju var helt fel att göra så, hon styrde sedan kosan mot det färdig packade godiset...


Visst man kan bli sjuk ändå bara av att tex vistas i affären men jag tycker egentligen det är rätt äckligt med plockgodis även om jag brukar försöka förtränga det då det är skoj att få lite olika saker i sin godispåse.

Men under några vinter månader köper jag inte det, kan inte förmå mig att äta sånt. Vilket resulterar i att naturligtvis inte barnen får det heller...


Dock är ju endel nötter i sådana där plock lådor, när jag nu tänker efter och där har de tagit det men det ska vi nog inte heller göra , nä får bli sådana där färdiga påsar.....


Ja,jag  vet är nog lite bakterie/virus tokig, kan ju skylla på att jag har extra utbildning i hygien via mitt jobb....


Och ja vi har även handsprit hemma som jag inhandlat lagligt på apoteket.

Kostar 33 kr för en behändig flaska på 150 ml.


"Spritar" händerna då jag  och barnen anländer hem i dessa tider från tex affären  för som ni vet är det ju enormt med bakterier på handtagen till kundvagnar, egentligen skulle man ju ha handspriten med i bilen så man kan sprita av dem direkt när man anländer dit med matkassarna. Tål att funderas över.....Eller kanske sprita av handtaget innan man sätter dit sina händer, eller ha vantar på sig inne i affären....


Kanske ska utöka det hela  med munskydd också då man strosar bland butikshyllorna *skratt*.


Känner mig inte så tokig men när jag läser vad jag skrivit kan man ju undra *skrattar högt*.


Annars hemma är jag ingen pedant, svårt om inte annat med en massa djur. Så här är det definitivt ine kliniskt rent på långa vägar.

Men det är ju ändå bakterier vi är vana med !!

R spritar bara händerna här hemma om barnen har magsjuka annars anser han det onödigt....



Av Åsa - 14 december 2007 12:30

Första lediga dagen på min lååånga ledighet har jag bara tagit det såå lungt.


Har ägnat fm åt att pyssla med dvärghamstern en söt krabat.

Hon fick äppelbitar och ost bit av mig. Ny hirskolv blev det med.

Hade också en äggkartong som jag gjort lite större hål i sidan på och den gillade hon.

Är enkelt att variera leksaker åt henne. Finns ju en uppsjö att köpa men också mycket man enkelt kan ordna själv. Som toa och hushållsrullar,roliga att springa igenom.


Sedan har jag gett marsvinen/kaninen mat som grönsak blev det morötter.

Annars påfyllt med hö.


Skölpaddorna har fått sin favorit mat-ruccola sallad.

Hundarna sin vanliga mat och promenad.


Därefter att ha intagit frukost bänkade jag mig i soffan med levande ljus på bordet och såg klart "Pirat filmen" medan jag slog in julklappar.


Nu blir det en dusch o respektabla kläder *skratt* , hasar fortfarande omkring i morgonrocken. Den åkte på igen efter hundpromenaden, älskar min goa morgonrock...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards