Alla inlägg den 12 december 2007

Av Åsa - 12 december 2007 22:07

 Nu har böckerna jag beställt kommit så jag ska hämta dem i morgon. är en heldrös som ska bli julklappar.


Har bla beställt denna. Som jag nog tror kan vara lite underhållande!


Du vet hur det är, en telefonförsäljare ringer aldrig lämpligt. Och inte är det som erbjuds något du vill ha heller, ändå är det inte så lätt att avfärda den påstridige munjoggaren.

Till alla intet ont anande lurlyftares hjälp har vi samlat 101 tips som garanterat förbättrar retoriken i duster med den moderna telefonplågan
.

Av Åsa - 12 december 2007 21:54

I morgon är det dags för Linnea att vara Lucia i kyrkan då årskurs 3 har lusse tåg.

I dag hade de övat i kyrkan och då hade hon haft krona med levande ljus osv precis som i morgon. Hade gått bra.

Hon ska även läsa en dikt som hon måste kunna utantill då hon inte har något ljus i handen med manchett att skriva på ,som endel andra tydligen gjort.

Men det går nog bra.


Själv hoppas jag på att kunna ta mig ifrån jobbet en stund för att se och lyssna på dem.

R är ledig och ska dit även hans föräldrar skulle komma , det tyckte Linnea skulle bli så roligt.

Moster B ska också dit och ev min pappa. Mamma jobbar, annars hade hon gärna velat komma hon med.

Av Åsa - 12 december 2007 21:27

 Olika variationer av nedanstående mail cirkulerar till o från, men är en total bluff.


Hej allihopa!

Jag hoppas att detta stämmer!
Men det skadar ju inte att försöka.

Ericsson delar ut mobiltelefoner via Internet ?
GRATIS. Man tar upp kampen mot Nokia, Som gör samma sak, för att göra märket Ericsson känt på marknaden.
Man delar ut sin nya WAP mobil gratis och allt man måste göra är att sända detta mail till 8 personer. Då får man efter ca 2 veckor en Ericsson T18.

Om mailet sänds till 20 eller fler personer får man en Ericsson R320 WAP-phone


En kopia måste sändas till anna.swelung@ericsson.com

Detta är inget skämt. det fungerar!! Ge dig själv en trevlig present"


Detta har cirkulerat i flera år.

Ericsson heter numer  SonyEricsson tex.

T18 är väl en "gammal" telefon.Kom ju ut för 5-6 år sedan tror jag.

Så gå inte på detta och sitt och vänta på en telefon!

Ni lär få vänta lääänge...


På" Google" kan man söka på tex "T18 gratis " och få upp en massa om detta kedje brev/spam.




Av Åsa - 12 december 2007 21:00

Nu ska jag se klart på en film vi började på i går.

Till det ska jag snaska på lite chips, lill lördag är det ju!


Blir mina favoritchips men med dill smak. De är riktigt goda de med.

Ska göra en god kopp te till och krypa upp i soff hörnet.


Har massor av ljus tända så det är riktigt mysigt.

Dessutom luktar det gott av mina juldoftande ljus.

Av Åsa - 12 december 2007 19:12

Måste ju visa att vi har några marsvin med päls också *skratt*.

Detta är lunkarya killen Klackebos Engsliga Eskil.

En go kelgris, bor tillsammans med Luneas Opuz en vacker skimmrande satin buff kille.Lika mysig han med.


Av Åsa - 12 december 2007 19:06

Då har vi varit på lucia firande med Lovisas förskoleklass.

De var så duktiga, sedan fikade vi med pepparkakor och lussebullar.


Inspirerade av detta så fortsatte firandet hemma så de har lussat för marsvinen o kaninen (som bor i samma rum).

Så nu har de fått höra lite fina julsånger.



Av Åsa - 12 december 2007 16:15

Ledig är jag from måndag så jag jobbar bara en dag till.

Så lyxigt det känns...


Verkar som det löser sig skapligt med vikarier nästa vecka med , chefen har hållt på med bemanningen under em.


Var rörigt i dag med på jobbet men som sagt en dag till bara...


Nu blir det mat lagning snart och sedan är det Lovisa som ska lussa med sin förskole klass.



Av Åsa - 12 december 2007 09:03

Nu blir det frukost, dusch och sedan till jobbet.

har lite huvudvärk idag men hoppas det inte blir värre.

Tar med mig medikamenter!


Vår chef skulle komma förbi på em så få se om jag är ledig från måndag eller torsdag kommande vecka.

OM jag är ledig från måndag är det bara en sköterska i tjänst den dagen, men den sköterskan är sjuk denna veckan så är hon sjuk då med finns det ingen...Så vi får hoppas det finns vikarier och att de planerar i tid de som har med bemanningen att göra...


I dag blir det nog fullt upp men jag ska försöka hålla mig mest till min avdelning idag, vi är iallafall några fler i dag än igår...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards