Alla inlägg under januari 2008

Av Åsa - 4 januari 2008 10:19

Här om kvällen såg vi denna film.

En thriller.


Handling:

Neal och Abby Warner lever det perfekta livet. De har ett bra äktenskap, en vacker dotter. framgång och ett fint hus, Ingenting kan rubba deras idyll. Trodde de. Ända tills den dagen då psykopatiska Ryan kommer in i deras liv och förändrar allt. Först tar han det dyraste de har - deras dotter Sophie. Med henne som pant börjar han steg för steg att styra deras liv. Snart är Neal och Abby fullständigt i kidnapparens händer och det är precis där han vill ha dem. Hur långt är de villiga att gå för att få tillbaka sina liv och sin dotter?


Mitt omdöme:

Spännande men känndes lite tjatig ett tag tyckte jag.

Dock inte så förutsägbar!

Men mitt betyg blir en 3:a.

Av Åsa - 4 januari 2008 10:07

Här kommer en bild som R tagit på Klackebos Fixar Frasse.


Av Åsa - 4 januari 2008 09:59

Linnea är riktigt pigg i dag och än har ingen annan insjuknat , peppar , peppar !!


Precis som oftast "dagen efter migrän" så känner jag mig fortfarande lite duven och tung i huvudet men blir förhoppningsvis bättre under dagen.

Få se om vi kan ta oss ut en sväng i dag barnen och jag, i allafall på gården och få lite luft. De kanske kan leka en stund ute i snön, nu när det äntligen är snö!





Av Åsa - 4 januari 2008 09:35

Har kikat lite på resor senaste dagarna, inte speciellt aktivt men ändå att vi kanske kan komma fram till var vi vill åka och ungefär när.

R har hela tiden sagt att han vill åka i augusti eller september, så det tyckte jag väl var ok och barnen med.

När jag nu tittade lite så inriktade jag ju mig på denna tid men då säger R plötsligt att han vill åka i juni eller kanske juli !


Så kommer då en sådan sak som gör att det blir en diskussion i denna familj mellan mig och R.


Jag- Men du har ju hela tiden sagt aug-september??

R- Fast man får väl ändra sig?

J- Jo visst men varför ändrar du dig?

R- Jag är väl vuxen och behöver inte förklara allt

J- *skratt* men snälla du först är du så bestämd om en sak och plötsligt utan förklaring så ändrar du dig totalt. Klart du lär ge argument för varför vi ska åka under den perioden då det är flera tusen kronor dyrare.

R-Små sur- Ja men om det blir några dykresor i klubben kanske det blir i augusti och då kan vi åka tidigare på familjens resa.

J- Men hallå , familjens resa måste väl gå före en dykresa , dessutom har du ju ingen susning om när det blir dykresor...

Ska vi då boka en resa som kostar 4000kr mer på sommaren och sedan visar det sig att det inte blir någon dykresa ....

R- Små sur- Men då kan ni väl åka själv då i augusti så är jag hemma.

J- Ja ja säger jag, vet att det inte är någon ide att i nuläget fortsätta diskussionen.

J-Efter lite tyst funderande på senaste åren säger jag lugnt- Det har nästan alltid varit dykresor i september inte i augusti.

R- Säger inget alls.


Efter en liten stunds tystnad pratar vi om helt andra saker och denna diskussion får föras vidare en annan dag!

Låter ju som man har trotsig tonåring ibland men efter en massa år så vet man ju hur karln funkar *skratt*.

Så vi får väl se när det blir en resa....





Av Åsa - 3 januari 2008 20:23

Efter en dusch och nattning av barn så ska jag sedan kika på serien som jag började titta på i går.

Var två delar igår och resterande två kommer i dag.

Huvudvärken hänger med men man funkar i allafall.


R hade köpt bakpotatis och skagen röra tills i kväll men jag har ingen matlust direkt, har aldrig det när jag har huvudvärk så vi kanske spar det tills i morgon kväll.


Får bli en vanlig macka och nåt drickbart.

Av Åsa - 3 januari 2008 17:10

Nu är jag uppe igen men inte mår jag bra.

Var nyligen alldeles kallsvettig så nu fryser jag och har satt på mig mer kläder.

Har ätit lite ris och korv stroganoff trots noll matlust.

R är ledig i dag som tur är och har handlat och ordnat mat.


Även om värsta migränen lagt sig så är man så duven i huvudet och lite yr men nu klarar jag i allafall av att höra ljud från radion osv så då vet man att man mår bättre om inte annat.


Nu ska jag ta lite mer vatten och dricka eller kanske en kopp te.

SEdan blir det nog att vila en stund till.


Linnea har ätit både lite frukt soppa, sedan kräm och nu lite mat.

Verkar ok igen. Har legat i dag och läst en bok som tydligen varit spännande.



Av Åsa - 3 januari 2008 13:26

Här har huvudvärken utvecklats sig till migrän.

Så nu kryper jag ner i sängen en stund med tablett i magen.

Av Åsa - 3 januari 2008 09:50

Linnea hade sovit bra i natt. Inte kräkts nåt mer.

Men är trött. Dricker vatten men ska få lite fruktsoppa också. Får hon behålla det med så får vi se under em vad hon känner för att äta.


Själv har jag huvudvärk och är förkyld.


Skulle inte Linnea kräkas mer så är hon alltså smittfri fredag 11.00 men eftersom vi kan bli smittade ända dit så kan vi med andra ord insjukna under helgen. Är vi dock inte sjuka på måndag borde vi klara oss från hennes bacill i allafall.

Det tråkiga med magsjuka är ju just det att man smittar efteråt och det tar ett tag innan man själv ev insjuknar.


För mig som aldrig "bara kräks lite" så vånadas man ! Jag är typen som bor på toaletten vid sådana tillfällen, med hink i famnen och  då känner man sig eländig!!

Dock är man ju glad att barnen bara brukar kräkas en eller några gånger skulle absolut inte vilja att de blir så dåliga som mig.






Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards