Alla inlägg den 18 juli 2008

Av Åsa - 18 juli 2008 20:04

Då har man sovit 2,5 timme och är uppe på benen igen men trött och slut i kroppen.

Nu så är det grill dags av R  och i dag blir det marinerad lax.

Få se hur länge jag orkar hålla mig vaken men det blir nog en rätt tidig kväll.

Skönt att kunna sova så länge man vill i morgon och inte ha någon tid att passa.

Har i allafall kommit fram till att om jag fortsätter vara så trött så kanske jag ska höra om jag kan få ta några prover för att se om jag kan ha någon infektion i kroppen eller så.

Men jag hoppas "pigga på mig" under den lediga helgen.

Av Åsa - 18 juli 2008 16:35

Hade gärna sovit ett par timmer efter jobbet och maten men sköt på det i dag.

R var snäll och åkte till grannkommunen och handlar spån, havre, hundmat osv från granngården och jag och barnen har köpt mat här hemma.

Först tänkte vi köpa mat i grannkommunen, blir ju billigare då det dels är billigare priser och om man ändå har ärende dit men nä orkar inte.

Så vi gynnar vår kommuns butik , vilket vi oftast gör.

Nu är vi hemkommna och barnen vill bada i poolen så jag får hålla mig vaken ett tag till (vill kunna hålla lite koll på dem även om de är 7 o 10 år och väldigt vatten vana) men siktar på att sova någon timme sedan i allafall.

Gäller att hålla sig sysselsatt annars somnar man nästan av ren utmattning..

Hoppas att man blir lite piggare i helgen.


I kväll ska det grillas och denna gång blir det lax, häromdagen blev det fläskfile.

Av Åsa - 18 juli 2008 14:14

Om vi haft mycket att gör andra dagar men ändå varit ok i allafall så var det annat i dag.

Vi har bara varit två sköterskor och det är på tok för lite.

Jag skulle sluta 12.00 men kom hem nu strax efter 14.00, ändå undrar man om man skrivit fram allt i almenackorna, dokumenterat allt i respektive journal osv.Inte har man hunnit få sig nåt i mat/ät väg heller sedan frukosten innan man åkte hemifrån i morse.


Tittade man på nästa vecka så var vi två både måndag och fredag och fick beviljat att sätta in en till sköterska men till måndagen finns ingen. Vi har ju få vikarier och ingen ville eller kunde.Så det blir jag och en till då. Själv blir jag redan 11.30 till 15.30 då kvälls sköterskan kommer. Inte kul alls...

På fredagen fick de in en på dagen så det blir bra för dem som jobbar då och där till kvällen får vi hoppas att ett bemanningsföretag kan skicka någon....


Gluttade på kommande veckorna och det var mycket två då med och ibland  bara en och en vakant tur än så länge.

Vi får ta tag i det nästa vecka och se över kommande veckor och se om de på bemanningen kan få in några turer till men det är inte så lätt.

Annars är väl risken att några däckar och blir sjukskrivna om man ska ha så låg bemanning....




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards