Alla inlägg den 28 juli 2008

Av Åsa - 28 juli 2008 22:58

Så här såg en av mina tomatplantor ut, men de brukar "komma igen " efter rejält med vatten. Får nog vattna dem flera gånger under dagarna om värmen fortsätter.

Man känner sig ju själv i denna värmen ungefär som plantan ser ut !

Av Åsa - 28 juli 2008 22:51

I dag var det dags enligt min almenacka att ringa om ny operationstid åt Lovisa som ska ta bort halsmandlarna.

Vi fick från början tid i våras men blev ju inget då vi sjuksköterskor strejkade (till nästan ingen nytta alls visade det sig sen!), därefter fick hon tid skolavslutningsveckan men den tackade vi nej till. Man ska nämligen vara hemma ca en vecka i allafall efter operationen och då skulle hon missat avslutningen.


Nu har hon faktiskt hållt sig frisk (har haft periodisk feber, vilket för hennes del inneburit att hon haft feber nästan en gång per månad i ett par dagar), ja hon har inte haft det alls under sommaren vilket gör att man nästan började fundera på om vi skulle avvakta med operationen.

Halsmandlarna är dock väldigt stora och gropiga så hon jag ringde till i dag tyckte absolut man ska ta bort dem.

Så nu är ny tid satt till fjärde september.

Av Åsa - 28 juli 2008 22:45

Lovisa (7 år) och jag har ordnat en minnesplats i trädgården för våra avlidna djur.Barnen har tyckt det skulle vara bra att ha, då det inte går att gräva ner alla ....

Vi fixade den i början av sommaren när Linnea var på semester med sin mormor & morfar.

Lovisa valde blomma, som jag inte har den blekaste aning om vad det är, men finär den!

Ovanpå stenen sätter barnen i bland en liten vas med blommor.

Av Åsa - 28 juli 2008 19:18

Vi funderade i dag på vad vi kan hitta på för något under veckan och då kom jag på att jag länge tänkt att man skulle kunna åka hit, wernergårdens mejeri.

Där kan man ta sig en fika och handla goda ostar, det ser jag framemot.

Hoppas man kan få se några söta kossor också.

Av Åsa - 28 juli 2008 10:12

Soligt och varmt blir det i dag med dock något lägre temperatur än de sista heta dagarna, vilket känns helt ok.


Vaknade före 07.00, är nog de senaste dagarnas uppstigningar vid 06.00 som hängde i.

Knallade upp, barnen sov en stund till och mannen hade i tidig morgon timme grabbat tag i kameran och åkt till skogs...


Nu ligger mannen och sover, det tar på krafterna att kliva upp tidigt, tidigt.

Barnen och jag ska intaga frukost, tycker det är så härligt när man är ledig och kan äta frukost efter några timmars vakenhet!




Av Åsa - 28 juli 2008 10:08

I går jobbade jag mellan 7-16 och massor att göra, så det var ju inte helt fel att veta att tre veckors ledighet "väntade runt hörnet" !


Väl hemma så tog jag det lugnt och på kvällen kom min bror och vi grillade och hade trevligt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards