Alla inlägg den 21 juli 2008

Av Åsa - 21 juli 2008 23:28

Inte sov jag något efter jobbet i dag och än är jag vaken, lite skillnad mot förra veckan.

Nu ska jag dock rikta stegen mot slafen, orkar jag blir det några sidors läsning innan ögonlocken fälls ner, håller på med en Anne Holt bok!

Tycker mycket om att läsa böcker även om det inte alls blir så ofta som jag egentligen vill. Nu börjar jag dock bli lite sugen på att testa ljudböcker så det ska jag ta tag i någon dag.


Av Åsa - 21 juli 2008 20:14

När jag var in på affären efter jobbet var det en lite äldre man där med stora ringar i öronen och en sådan där rejäl nosring, som typ tjurar (ja ni vet de där fyrbenta djuren) kan ha.


Fick ju kika lite i smyg på mannen i butiken men nog tycker jag det ser lite underligt ut med en lite gråhårig kalufs och så dessa ringar och särskilt den rejäla prylen i näsan.

Funderade på hur det skulle sett ut om man satte fast en kedja eller snöre där.....


Smaken är ju som baken...

Av Åsa - 21 juli 2008 18:53

Full fart på jobbet, ingen lunch och två timmars över tid.

Kom hem strax före 18.00 och då hade jag varit in en snabb sväng på matbutiken.

Man kan lugnt säga att jag är glad att jag är ledig igen nästa vecka...


I dag jobbade en sköterska till 11.30 och sedan var jag själv till 15.30

Men jag tar en sak i taget och försöker prioritera som alltid men visst är det ingen hit att inte ha tid med lunch. Satte mig först vid 14.30 med en yoghurt och tänkte mig i allafall 10 minuters paus men telefonen ringde genast för ett brådskande uppdrag så det vara bara resa sig upp och ila vidare.


Sedan kom ett rejält regn och åsk väder vilket resulterade i massor av vatten inne i huset där jag jobbar. Utanför en samlingslokal forsade vatten in och även på fler ställen. De skulle komma med någon pump manick för att få bort vattnet.


Skönt att få åka hem i allafall.

Jag kan även konstatera att med all övertid som blir jobbar jag nog 100% nu och inte som jag ska 84,5%.

I morgon blir det också några extra timmar eftersom jag måste börja två timmar tidigare för att sista dag ssk slutar 14.00 och jag skulle börja mer åt 16 snåret...

 Ja ja snart ledigt igen, tre veckor dessutom ska bli såå skönt.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards