Direktlänk till inlägg 1 december 2007

Löneökningen - inget att hurra för.

Av Åsa - 1 december 2007 08:30

Flyttar upp inlägget IGEN !

fler kommentarer kommit.

Intressant tycker jag att vi är många som får fjuttiga löne ökningar och har låga löner med tanke på vad vi arbetar med.


Lönesamtalet blev som väntat inget upplyftande. Fick 350kr.

Jobbar ju 85% så då blir det strax under 300 kr på de procenten.

Så min lön ligger nu på 22.250 kr på heltid (jobbar som kommun sköterska).

Har jobbat som sjuksköterska i snart 15 år och innan dess som undersköterska.

En sköterska i grannkommunen som har likvärdigt jobb tjänar 25.500 kr.

Hos oss fick undersköterskorna en bra ökning ska höra med mamma sedan.Men vet att de var nöjda.

TILLÄGG:

Mamma som är undersköterska i samma kommun tjänar ca 3000 kr mindre än mig räknat på heltid.Men finns nog undersköterskor som tjänar lite mer än mamma också.

Självklart ska de ha mer i lön de också. Men om det ska skilja kanske 2500 kr till vissa uskor så är det ju inte så uppmuntrande att studera i 3 år (med studie lån och förlorad inkomst) för den lönen!


"Uskorna" ska ha mer och vi mer. Bör ju skilja i allafall minst  5000 eller så tycker jag.

Måste ju vara någon vits som uska att vidar utbilda sig....


Mio! Vi bor i Västmanland ganska nära Dalarna.



 
 
Ingen bild

Mio

26 november 2007 21:55

Okej, syrror som jobbar hos oss i komunen brukar ha bättre lön än de som är landstingsanställda. Jag är ju landstingsanställd och jag har efter 12 år ca 23.000kr Nä vi alla som har utbildat oss till sjuksköterskor är värda mycket mer i lön med tanke på allt ansvar vi har.

 
Ingen bild

Ullis

27 november 2007 22:58

Vaaa? Och vi stackars BMA som alltid glöms bort i vårat "fina" fackförbund. Vi har lika lång utbildning som er syrror men tjänar mindre.....Jag tjänar efter 15 år 21400kr. Och då är jag absolut inte sämst betald på min arbetsplats.....

 
Ingen bild

Åsa

28 november 2007 08:14

Inte klokt egentligen vad dåligt vi tjänar.
Hemskt Ullis att ni ligger så lågt och endel lägre än dig.
Här hoppades väl vår chef att vi ska få lite mer nästa år men det återstår ju att se.
Känns som vi alltid är lågprioriterade!

 
Dragariel

Dragariel

30 november 2007 23:38

Ja, jag jobbar ju i grannlandstinget - Gävleborg...
Jag är distriktssköterska sen sex år, sjuksköterska sen snart tretton, har till våren jobbat tjugo år inom vården. Min lön? 22 400 på heltid...

http://alatariel.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Åsa

1 december 2007 08:32

Fjuttiga löner vi har.
Hur ska man kunna få de som bestämmer att förstå vilka viktiga jobb vi har !?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 28 april 2011 09:51


  Underbart med våren, solen och värmen. Härlig årstid! Ledig några dagar och då blir det att ägna endel tid åt trädgården. Lite längre fram blir det mer att rikta in sig på vår altan som började byggas förra året men ska göras klart (saknar "st...

Av Åsa - 3 april 2011 22:44

Var till min dr förra veckan och nu har jag trappat ut kortisonet. Har känt mig enormt mycket tröttare sista dagarna och det kan ju vara just att kortisonet nu är borta, men bara att kämpa på och det kanske blir bättre.   Mina vita blodkroppar ...

Av Åsa - 22 mars 2011 22:02

Nyss hemkommen från jobbet.Är så tacksam för att jag har ett arbete som jag trivs med och har så härliga arbetskamrater.Finns ju många som inte trivs med det arbete de har eller med arbetskamraterna och det måste vara väldigt jobbigt. Nu smaskar ja...

Av Åsa - 12 mars 2011 17:21


   Tänk vad åren går fort.Idag fyller yngsta dottern 10år.Så här ska vi äta tacogratäng som födelsedagsbarnet önskat och sedan ska vi snaska på lördagsgodis och kika på melodifestivalen. I år har jag ingen riktig favorit (än) men kanske får under k...

Av Åsa - 11 mars 2011 09:12

Min mage mår till och från inte så bra men nu har det varit ihållande och har mest haft ont i magen sista veckorna.Äter omeprazol varje dag och försöker peta i mig sådant som ska passa magen i matväg men går "sådär". En av största orsakerna till be...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards