Direktlänk till inlägg 1 december 2007

Osynliga besökare på övervåningen !

Av Åsa - 1 december 2007 09:23

I går kväll när vi såg Wallander filmen, klockan var nog strax efter 23.00 så hörde både R och jag att någon små sprang/gick snabbt på över våningen.

Lät som ett barn, så vi antog att Lovisa vara vaken. Hon brukar ju komma till vår säng ibland på nätterna men det är nog oftast runt 03.00

Nu funderade jag om hon kanske fått feber eller så och vaknat tidigare pga det.

Jag tog mig snabbt upp och hörde stegen tills dess jag var framme vid trappen. Då det lät som hon  gått från sitt rum mot vårt sovrum så då antog  jag att hon nu var i vårt sovrum. Från trappen så har Lovisa sitt rum rakt fram så den dörren såg jag hela tiden.


Men när jag kom upp och snabbt kikade in i vårt sov rum -ingen där , kikade in hos Lovisa och hon sov så sött helt insnodd i sitt täcke förstod jag att det inte var henne vi hört.....


Dels , har hon gått upp går hon aldrig tillbaka till sin egen säng, dessutom hörde både R och jag att medan jag kom till trappen så var stegen i vårt sovrum. Då jag ser hennes rum från trappen så vet vi att hon inte kunnat gå tillbaka obemärkt och hur skulle hon dessutom hinna sno in sig så i täcket och sova sött igen på bara ett antal sekunder....


Kan säga att R såg väldigt funderam ut och var lika övertygad som mig att vi har besök!

Frågan är bara om stegen jag hörde i trappen en natt tidigare och dessa snabba steg är samma "person".

Då tänkte jag mer att det lät som en vuxen som gick i trappen, trodde ju vi hade inbrott !!

Men detta lät som en ganska "lätt" person , mer som ett barn.

Är det två olika??


Vi har i och för sig hört som någon varit i Linneas rum tidigare, som att någon rör sig lite , plockar med saker.

R hörde ju här efter sommaren en gång en rejäl duns från över våningen, trodde att det var en blomkruka som ramlat ner i golvet, men var inget som ramlat....Han var själv hemma och befann sig på nedervåningen.


Så nu undrar jag om dessa händelser /upplevelser hör ihop med den/dessa personer?


Funderar man vidare så det jag "kännt" på övervåningen var nog mer än ett år sedan då jag satt på sovrumsgolvet och sorterade kort.

Kännde då tydligt att någon minde person gick bakom mig och mot förråd/toalett. Antog att det var Lovisa,när frågade om hon gått in på toaletten så visad det sig att hon och storasyrran lekte i hennes rum!

Men annars har jag inte "kännt" av någon där....






 
 
Filifjonkan säger

Filifjonkan säger

1 december 2007 10:42

he ..det är ju "lånarna" de som bor under golvet.De hämtar grejor som de behöver och det är därför vi ständigt letar efter både det ena och andra som bara liksom försvinner strumpor tx... :) Inget att bry sig o de är vänliga själar.

http://filifjonkan-se

 
Helén

Helén

1 december 2007 10:53

Ja det är ju tur att du tycker det är lite spännande, själv hade jag flyttat därifrån direkt!

http://vardagsliv.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 28 april 2011 09:51


  Underbart med våren, solen och värmen. Härlig årstid! Ledig några dagar och då blir det att ägna endel tid åt trädgården. Lite längre fram blir det mer att rikta in sig på vår altan som började byggas förra året men ska göras klart (saknar "st...

Av Åsa - 3 april 2011 22:44

Var till min dr förra veckan och nu har jag trappat ut kortisonet. Har känt mig enormt mycket tröttare sista dagarna och det kan ju vara just att kortisonet nu är borta, men bara att kämpa på och det kanske blir bättre.   Mina vita blodkroppar ...

Av Åsa - 22 mars 2011 22:02

Nyss hemkommen från jobbet.Är så tacksam för att jag har ett arbete som jag trivs med och har så härliga arbetskamrater.Finns ju många som inte trivs med det arbete de har eller med arbetskamraterna och det måste vara väldigt jobbigt. Nu smaskar ja...

Av Åsa - 12 mars 2011 17:21


   Tänk vad åren går fort.Idag fyller yngsta dottern 10år.Så här ska vi äta tacogratäng som födelsedagsbarnet önskat och sedan ska vi snaska på lördagsgodis och kika på melodifestivalen. I år har jag ingen riktig favorit (än) men kanske får under k...

Av Åsa - 11 mars 2011 09:12

Min mage mår till och från inte så bra men nu har det varit ihållande och har mest haft ont i magen sista veckorna.Äter omeprazol varje dag och försöker peta i mig sådant som ska passa magen i matväg men går "sådär". En av största orsakerna till be...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards